Euforia Bola 2026
Hiburan By: Padin July 1, 2025 @ 4:36pm

Elak Publisiti Murahan Bersifat Sensasi, Zoey Rahman Berhabis Hampir RM100,000 Untuk Bina Studio Khas

Pelakon dan pengacara Zoey Rahman melaburkan hampir RM100,000 bagi membina sebuah studio khas.

Semakin sukses di bidang bisnes, Zoey mengambil pendekatan berbeza kerana tidak mahu menumpang publisiti murahan atau bergantung pada strategi pemasaran yang bersifat sensasi semata-mata.

Memperkenalkan jenama baharu, Luna Clara, Zoey memilih untuk membina studio fizikal berkonsepkan mini mart dan kafe dengan sentuhan retro serta palet warna pastel sebagai daya penarik untuk siaran langsung interaktif bersama pengikutnya.

“Jom main masak masak sambil packing parcel. Itu idea yang terkeluar dari kotak fikiran saya sewaktu memikirkan bagaimana bentuk interaksi dan cara marketing berbeza yang perlu saya lakukan untuk buah hati terbaharu saya, Luna Clara.

“Saya memilih konsep mini mart dan café dengan sentuhan retro dan gabungan warna pastel sebagai daya tarikan. Alhamdulillah, ia berjaya dan mendapat reaksi dan maklum balas yang sangat positif,” ujarnya.

Zoey yang sudah hampir sedekad berkecimpung dalam dunia perniagaan menjelaskan yang semua langkah ini adalah hasil perancangan awal yang dimulakan ketika dia masih aktif dalam bidang seni.

“Saya membuat persediaan awal sewaktu masih aktif dalam dunia hiburan kerana saya memikirkan apa akan jadi pada masa depan. Walaubagaimanapun bidang perniagaan bukanlah sesuatu yang mudah.

“Tambahan pula corak pemasaran kini sangat berbeza sewaktu saya memulakan perniagaan dulu. Setiap hari akan ada sahaja pembaharuan dalam sistem online. Kalau terleka atau terlambat sikit, pastinya kita akan ketinggalan,” jelasnya.

Apa yang lebih menggembirakan, Zoey mendedahkan ramai penonton menganggap visual siarannya dihasilkan menggunakan teknologi moden seperti green screen dan AI, walhal semuanya dilakukan secara fizikal.

“Perkara yang paling mengujakan saya apabila mendapat respon positif dan ramai yang menyangka saya menggunakan green screen, AI dan macam macam lagi.

“Sedangkan semua props di dalam studio ini adalah peralatan yang sebenar. Rata-rata dari pengikut yang menonton live saya akan request dan tunggu saya mula main masak masak,” tambah Zoey.

Selepas kejayaan Mikaseries yang telah berada dalam pasaran selama hampir 10 tahun, Zoey kini memperkenalkan Luna Clara, jenama baharu yang lebih memfokuskan kepada produk penjagaan badan.

Namun menariknya, Zoey memilih untuk tidak menjadi wajah utama kepada jenama tersebut.

“Untuk Luna Clara saya tak mahu ke depan. Tetapi biarlah Ratu hati saya yang menjadi daya penarik. Insya-Allah, sikit masa lagi saya akan umumkan siapakah Ratu hati saya itu,” katanya penuh misteri.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 25 Oct 2019

Turun Lapan Kilogram…Kenapa Dengan Aishah Azman?

Makin meningkat usia, makin cantik Aishah ni kan?

Featured Tue, 13 Apr 2021

“Tak Berhenti Menangis, Berpeluh..” – Sarimah Ibrahim Dedah Alami Kemurungan Selepas Bersalin

Personaliti menarik yang dimiliki oleh Che Puan Sarimah Ibrahim sememangnya membuatkan dirinya disegani ramai. Meniti populariti sebagai pengacara kesayangan ramai, Sarimah kini lebih selesa memberi fokus kepada keluarga semenjak bergelar ibu kepada Tunku Sofia Najihah, […]

Trending Thu, 16 May 2019

为何手术服是蓝绿色?穿错恐致命

每当提起医护人员,通常大家脑海里浮现都是「白大褂」模样,但你可曾想过,为何手术室里的医生,通常都是穿着「蓝绿色」而非常见的白色或其他颜色?

Events Wed, 6 Mar 2019

Menariknya “A Day With Hijabistas” Raikan Wanita Berhijab Sedunia

Tengok tu, wanita berhijab pun boleh kekal aktif tau!

Trending Thu, 5 Dec 2019

Women Empowerment Through Education; Michelle Obama And Julia Roberts To Visit Malaysia Next Week Give A Talk On That!

Two beautiful and brilliant ladies’ coming to KL to spread awareness in girl power rush!

Trending Wed, 4 Jul 2018

Kes Dana 1MDB, Anak Tiri Najib Razak Ke SPRM Lagi

Terdapat dakwaan bahawa dana dari 1MDB digunakan untuk membiayai beberapa filem Hollywood di bawah syarikat miliknya.

Hiburan Mon, 8 Apr 2019

Hebat! Majlis Perkahwinan Pengasas Jamu Mall Dapat Tajaan RM500,000

Selamat Pengantin Baru kepada Siti & Syafiq, semoga kalian berbahagia hingga ke Jannah!

error: Content is protected !!