Featured By: Fatin Nurain November 24, 2022 @ 4:16pm

Akui Terkejut, Alvin Chong Titip Pesan Buat Nad Zainal – “Dia Seorang Yang Sangat Kuat…”

Pelakon Alvin Chong mengakui terkejut selepas mendengar berita aktres Nad Zainal telah dimasukkan ken Unit Rawatan Rapi (ICU) akibat jangkitan kuman pada paru-paru, baru-baru ini.

Menurut Alvin, dia mengetahui perkara tersebut selepas pengarah dan penerbit, Shahrulezad Mohamedin memaklumkan berita itu menerusi ‘Whatsapp Group’ drama Takdir Yang Tertulis, lakonan mereka.

“Saya tak tahu. Kita tahu pun dua hari lepas masa dia admit tu. Masa tu abang Ijad hantar dalam group chat untuk mendoakan kesihatan untuk Nad. Masa saya tahu tu Nad dah masuk ke hospital tapi macam nak ditidurkan sebab masalah paru-paru,” katanya.

Selain itu, Alvin juga menyatakan bahawa Nad tidak pernah menunjukkan atau memberitahunya sebarang perkara berkenaan penyakit yang dihadapinya.

Namun, dia sempat menitipkan pesanan kepada pelakon jelita itu agar terus kuat dan menjaga kesihatannya selepas sembuh nanti.

“Apa pun saya tahu Nad seorang yang sangat kuat bekerja dan suka berlakon. Dia seorang pelakon yang sangat hebat dan komited. Masa berlakon Takdir Yang Tertulis pun dia sangat banyak membantu saya.

“Jadi, saya nak dia tahu selepas dia dah sembuh dan sihat nanti, saya minta dia belajar seimbangkan waktu bekerja dan sayang diri sendiri. Sebab kalau tak berlakon, dia jual produk kat TikTok.

“Kita ni manusia dan perlukan rehat juga. Duit tu kalau tiada, boleh cari lagi. Tapi kalau kesihatan kita tak jaga, nanti orang yang sayang kita akan sedih,” jelasnya.

Pendedahan tersebut telah dibuat oleh Alvin ketika ditemu bual untuk mempromosikan drama terbaharunya Kerana Cinta Itu Ada, semalam

ARTIKEL BERKAITAN: Nad Zainal Dimasukkan Ke ICU Akibat Jangkitan Kuman Paru-Paru

ARTIKEL BERKAITAN: “Dia Terpaksa Ditidurkan Selama…” – Alami Paru-Paru Berdarah, Rakan Selebriti Mohon Doakan Keadaan Nad Zainal

ARTIKEL BERKAITAN: “Kuat Demi Yem & Som” – Makin Kritikal, Bekas Suami Sempat Jumpa Nad Zainal Sebelum Dikejarkan Ke Hospital

ARTIKEL BERKAITAN: Akui Sebak Dengar Soalan Yem, Elvina Mohamad Harap Nad Zainal Terus Kuat – “Ramai Sayang Mu”

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 20 Nov 2018

Fazley, Azrene Naik Pelamin 27 November Ini

Pasangan kekal yang sudah 13 tahun berkahwin ini bakal diraikan sekali lagi dalam sebuah majlis resepsi santai. Terbaiklah!

Trending Sat, 15 Apr 2023
Hiburan Thu, 16 Nov 2023

Didakwa Runtuhkan Rumah Tangga Wanita Lain, Melly Goeslaw Curang Dengan Polis?

Alamak, betul ke ni Melly Goeslaw curang? Siap ada surat terbuka lagi tu

Hiburan Thu, 26 Apr 2018

Bercakap Makin Tak Jelas, Doakan Fendy Bakry!

Makin lemah dan pertuturannya semakin tidak jelas. Sampai pegang telefon pun tidak boleh…Sama-sama kita doakan agar kesihatan Fendy pulih seperti sedia kala. Ameen!

Selebriti Mon, 25 Sep 2023
Fab Foodies! Mon, 20 May 2019

The Amazing Ondeh-Ondeh Muffin is Back in Starbucks + New Desserts

You can break fast with a quick bite from Starbucks when you’re on-the-go.

Trending Wed, 26 Sep 2018

Anak Gaduh Bapa Campur Tangan, Rakan Sekelas Mati Ditikam Tanpa Belas Kasihan! Kejamnya!

Budak lelaki dijumpai terbaring dan berlumuran darah di atas lantai bilik air.

Featured Mon, 22 May 2023