Hiburan By: Aqilah Paharuzi May 20, 2024 @ 2:07pm

Alami Masalah Tekanan Teruk, Dina Nadzir Ubah Penampilan & Gaya Hidup… Berjaya Hilang Berat Badan 10 Kg! – “Lepas Ni Nak Ambil Lesen Menyelam & Motosikal”

Penyanyi, Dina Nadzir nekad mengubah gaya hidup dan penampilan dirinya selepas mengalami masalah tekanan yang teruk sejak tahun lalu.

Dina atau nama lengkapnya Faradina Mohd Nadzir berkata langkah pertama yang diambil untuk merawat masalah tekanannya itu adalah dengan memotong rambut pendek dan mengamalkan diet.

“Kali pertama saya kena masalah tekanan adalah pada tahun lalu, ketika itu saya apabila bangun dari tidur saya menangis tanpa sebab, selain rasa malas nak bekerja.

“Tahun ni bulan Mac, perkara sama terjadi lagi tetapi ketika itu saya dah mulakan diet.

“Saya pernah berjumpa seorang psikiatri secara tak sengaja. Rupanya doktor kata saya mengalami kemurungan sederhana.

“Ada kala saya rasa serba tak kena dengan diri sendiri. Disebabkan itu, tekanan datang dan rasa tak gembira apabila tengok diri sendiri di cermin.

“Saya fikir diri ini tak berapa baik, saya fikir perkara yang saya tak suka tengok adalah penampilan diri sendiri.

“Jadi saya potong rambut. Itu perkara paling cepat saya fikir untuk membuatkan saya rasa sedikit tenang,” katanya.

Dina Nadzir

Dalam pada itu, Dina turut memaklumkan dia berjaya menurunkan berat badan sebanyak 10 kilogram (kg) selepas mengamalkan pemakanan sihat.

Malah, penurunan berat badannya itu telah menyuntik semangat baru dalam hidup Dina untuk melakukan aktiviti bersama rakan-rakan seperti mengambil lesen menyelam dan berazam memiliki lesen motosikal.

“Kemurungan juga membuatkan saya ambil langkah untuk berubah. Saya amalkan diet dan Alhamdulillah, berat badan saya dah turun sebanyak 10 kilogram dalam tempoh sebulan.

“Sekarang saya sasar nak capai berat badan bawah 100 kilogram.

“Sebelum ini, saya banyak ketinggalan apabila rakan-rakan buat aktiviti bercuti dan sebagainya. Jadi selepas ini saya bernekad nak ambil lesen menyelam dan motosikal,” katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, Dina berkata dia mempunyai perancangan untuk menghasilkan beberapa single baharu selepas lagu duet bersama XPOSE band berjudul Raya Di Rumah Dinda mendapat sambutan hangat.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 23 Mar 2019

Tolak Minuman Manis Rahsia Tubuh Menawan Adeline Tsen

Yang suka minum air manis tu, amacam jom try macam Adeline?

Events Tue, 3 Sep 2019

Swiss Dream Circus Gerenti Luar Biasa!

Swiss Dream Circus happening giler!

Hiburan Mon, 11 Jun 2018

Raya Dah Dekat, Mana Duit Persiapan Anak?

Jumpa anak tak nak, bila raya nak menyibuk bergambar bagai kau jaga. Duit nafkah anak adalah RM 1500 BUKAN RM 500!

Featured Sun, 19 Jun 2022
Hiburan Fri, 18 Jan 2019

‘Ya…Saya Dah Single’ – Azira Shafinaz

Tak apalah…kumbang bukan seekor. Ye tak?

Trending Fri, 23 Feb 2018

Government Scheme Allows Mummies to Claim RM1,000 on Breastfeeding Equipment

Good news for all new mothers and mothers-to-be!

Featured Tue, 20 Dec 2022

Jawab Q&A Session, Naufal Isa Kongsi Erti Sahabat Sejati – “Walaupun Jauh Kita Masih Doakan Dia”

Pempengaruh, Naufal Isa yang sering muncul dengan kandungan motivasi menjelaskan erti sahabat sebenar. @naufal.isa Sahabat ni,melengkapkan. Bukannya saling mencari kesalahan. Sahabat ini juga bukan soal sejauh mana sempurnanya kita. Tetapi soal sejauh mana kita saling […]

Hiburan Fri, 25 Aug 2023

Ziva Magnolya Kembali Dengan Menanti

Ziva Magnolya muncul dengan Menanti!

Cahaya Mata Fri, 23 Sep 2022

“Fatima Pernah Cakap Nak Baby” – Fattah Amin Bersedia Untuk Anak Kedua

Wahh tak lama lagi dapat adik lah Fatima! Mesti comel 😍🙈