Featured By: Khairil Khusyairi February 20, 2023 @ 7:47pm

Ali Puteh Persoal Motif Hidayah Rakam Video Viralkan, Tak Larang Untuk Datang Rumah Arwah Abam – “Benda Masih Dalam Urusan Faraid”

Pelawak Ali Puteh tampil menjelaskan dia tidak mempunyai sebarang masalah mengenai kehadiran balu Allahyarham Abam yang juga adik iparnya, Siti Nor Hidayah Mohd Ali ke rumah arwah, baru-baru ini.

Menerusi temu bual bersama program Melodi TV3, Ali mempersoalkan tindakan Hidayah yang merakamkan kehadirannya malah memberitahu tiada siapa yang melarang Hidayah untuk datang ke rumah tersebut.

“Pihak sana datang ke rumah, dakwa tak ada orang buka pintu, tak bagi masuk. Apa motif untuk kau berbuat begitu? Kau sebarkan video tu, siap minta viralkan video itu.

“Niat mereka datang ke rumah itu, wallahualam. Ada komen netizen kata dia datang untuk tengok rumah dia. Nak datang, datanglah tapi janganlah buat video kata kita tak buka pintu, tak bagi masuk. Kita tak pernah larang pun siapa-siapa yang nak datang ke situ,” jelas Ali.

Disoal mengenai kehadiran Norhidayah berkemungkinan untuk mengambil barang-barang arwah, Ali menegaskan rumah tersebut masih dalam urusan faraid dan tidak akan menghalang sesiapa yang datang.

“Kalau kata niat dia macam mana soalan itu tadi, datanglah. Kenapa nak halang? Nak kata itu rumah kita pun bukan, rumah engkau pun bukan, benda itu kan masih dalam urusan faraid. Siapa yang nak datang tu, datanglah.

“Tapi persoalannya, video awak itu menimbul persepsi pada orang lain yang mengatakan kita ini jahat,” katanya.

Mengenai tuntutan saman pula, Ali mengakui akur dengan keputusan mahkamah dan dia ada berbincang dengan peguamnya untuk selesaikan bayaran.

“Saya akur sahaja, benda dah jadi kan. Isu besarnya duitlah. Benda ini saya serahkan kepada peguam saya dan saya minta nasihat daripada peguam macam mana nak uruskan dan selesaikan. Tetapi perkara itu saya tak boleh dedahkan di sini.

“Tapi awak jangan risau, jawapannya senang, saya akan bayar, jangan hebah-hebahkan konon tak bayar.

“Ia bergantung kepada kemampuan kita untuk bayar secara ‘lumpsum’ atau secara ansuran. Maknanya tuntutan itu akan dibayar juga, benda itu saya serahkan kepada peguam saya untuk selesaikan” tegasnya.

Terdahulu, Hidayah meluahkan rasa kesal apabila tidak dibenarkan masuk ke dalam rumah arwah suaminya.

Lebih mengejutkan, Ali mendakwa dia menjumpai taburan garam kasar, daun bidara dan bangkai mengkarung sebaik sahaja Hidayah beredar dari kediaman tersebut

Sumber: Melodi TV3

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Tue, 27 Oct 2020

Akad Nikah Di KL, Putrajaya Dibenarkan Mulai Hari Ini

Buat mereka yang di zon hijau dan kuning je tau!

Hiburan Tue, 13 Jun 2023
Hiburan Thu, 15 Mar 2018

“Cuba Rampas Suami Saya, Tengok Apa Jadi”‘

“Kalau ada pilihan untuk mengahwini lelaki bujang, mengapa perlu mencari suami orang?”

Hiburan Fri, 29 Jun 2018

Al- Fatihah…Pak Pandir Meninggal Dunia

Disebabkan masalah kesihatan, Allahyarham tidak sempat mempromosi album terbaru yang sudah siap mengandungi enam buah lagu puisi.

Featured Mon, 7 Mar 2022
Trending Tue, 23 Jul 2019

40 Unit Gula-Gula ‘Berasap’ Ghost Smoke DiRampas

Gula-gula ‘Ghost Smoke’ yang mengeluarkan asap seakan-akan rokok apabila disedut.

Trending Wed, 29 Aug 2018

小妹美劳作业「机智复制」抓猫来照描

对于小朋友来说,要画图画得「像」其实不太容易,但是等到长大了才会觉得,那个画得歪歪歪扭扭的样子,其实超可爱超有纪念价值的呀!

Featured Tue, 7 Nov 2023
error: Content is protected !!