Hiburan By: Del14 December 4, 2019 @ 3:50pm

Apex Kembali Merampas Takhta Juara Mingguan Mentor Milenia 2019!

Memang hebat! Selepas gagal mengekalkan status juara mingguan Mentor Milenia 2019 minggu lepas, kini Apex Tajudin kembali merampas takhta juara mingguan daripada Aedy Kama setelah dendangan lagu ‘Temberang’ nyanyian asal Ayda Jebat yang  diberi nafas baru, mendapat perhatian juri profesional sehinggakan Altimet berkata “Kalau malam ni Final, kau menang!”. 

 
 
 
View this post on Instagram

“ @apextajudin kalau malamni final, kau menang” – @altimet Saksikan secara Strim HD di tonton.com.my! #MentorMilenia2019 #MentorHazama

A post shared by tv3malaysia (@tv3malaysia) on

“Sudah tentu saya bangga dengan pencapaian Apex. Tiga kali memenangi juara mingguan, bukan mudah. Tetapi perasaan juga semakin gementar dan tertekan sedikit kerana orang dah ada expectation dan harapan yang tinggi terhadap Apex.

“Matlamat saya sekarang adalah untuk mengekalkan momentum Apex supaya graf dia semakin menaik dan bukan menurun kerana tinggal dua minggu sahaja lagi untuk malam separuh akhir dan malam final!” ujar  Hazama selaku Mentor kepada Xtra. 

Tahniah kepada Hazama kerana kedua-dua protegenya iaitu Apex Tajudin dan Arayn Malek  berjaya mara ke malam separuh akhir Mentor Milenia 2019, pada Ahad ini.

Apabila ditanya mengenai komen juri profesional, Datuk Syafinaz yang dia masih tidak mendapat persembahan yg ada ‘Wow factor‘  dari kesemua protege, Hazama cuma menjawab, “Mungkin.”

“Yang saya lihat, protege- protege ini masih mencari-cari ‘akar’ mereka.  Bila lagu secara berkumpulan, mereka mampu menyanyikan dengan baik. Bila menyanyi solo dalam pertandingan, mereka ni terlalu banyak berfikir sehingga mengganggu persembahan. 

“Saya tak salahkan mereka. Saya juga pernah melalui situasi yang sama sewaktu mula-mula berada di dalam industri. Kadang-kadang perasaan gugup mengawal diri. Masa ‘sound check’ semua sedap, bila live, terus jadi lain!” tambah Hazama lagi. 

Namun demikian, Hazama percaya pada bakat yang ada pada protege-protegenya dan yakin masyarakat di luar yang menonton rancangan Mentor Milenia juga mampu menilai tahap kemampuan dan bakat mereka. 

“Kenapa saya bagi lagu Temberang? Sebab  satu hari nanti bila Apex dah berjaya menjadi penyanyi, dia akan mendapat lagu-lagu yang luar dari ‘comfort zone’. Mungkin dapat lirik atau melodi yang dia tak pernah dengar pun dan dia terpaksa bersedia untuk membawa lagu itu dengan baik. 

“Saya saja bagi lagu yang kita tahu dinyanyikan oleh seorang wanita, lagu Ayda Jebat dan Apex berjaya membawa lagu itu seperti lagunya sendiri, lari dari bayangan Ayda.  Dia berjaya membuatkan lagu itu jadi relevan.” kata Hazama lagi. 

Apex cuma mampu memanjatkan kesyukuran kerana sekali lagi dipilih menjadi juara mingguan dan mengucapkan terima kasih kepada semua yang menyokong dan mengundinya.

“Terima kasih kepada semua yang sokong Apex, yang undi Apex dan saya berjanji akan cuba buat yang sehabis baik bagi malam separuh akhir nanti. 

“Bila juri kata ada peningkatan tapi masih belum ‘Wow’, saya tahu saya sendiri masih banyak kekurangan terutama sekali untuk menjadi penghibur. Apa-apa pun saya kena lebih fokus dan timba sebanyak mana ilmu dari mentor saya yang sudah banyak membantu saya selama ini.” jelas Apex. 

Hazama juga menafikan yang klip video tentang Apex tidak mahu melanggar prinsip untuk bebas bergaul dengan kaum wanita sebagai ‘propa’ semata-mata. 

“Apex yang saya kenal dari awal rancangan ini, memang jenis orang macam ni…beriman! Paling senang nak jaga, berdisiplin, dan mempunyai prisip. Dari awal lagi dia memang dah beritahu dia tak mahu kalau kena ‘over-over’ dengan perempuan.  Saya saja je nak ‘try’ dia ni. Tengok dia ingat ke tak apa dia cakap dekat saya.

“Ternyata Apex ni memang tak mudah goyah. Pendek kata ikut syariat lah. Alhamdullillah, ni memang perangai dia..amat menjaga hati isteri.

“Kalau dah popular nanti dia lupa apa janji dia, beritahu saya! Saya penampar dia sekali,” ujar Hazama sambil berseloroh. 

Tak sangka rancangan Mentor Milenia 2019 sudah hampir sampai ke penghujung! Jangan lupa temu janji kita setiap Ahad jam 9 malam, hanya di TV3! 

Ketujuh-tujuh protege yang bakal berentap di pentas separuh akhir Mentor Milenia 2019 Ahad ini!

Kredit foto: Zek

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 31 Oct 2018

Lepas Beri Bunga, Ara Johari PAKU Peminat Pula

Single ‘Paku’ ini diterbitkan sepenuhnya oleh Rocketfuel Entertainment Sdn. Bhd. dan bakal menemui peminat-peminat di corong-corong radio seluruh Malaysia tidak lama lagi.

Hiburan Mon, 5 Nov 2018

#Mentor7: ‘Kalau Boleh Tak Nak Singkir Sesiapa’ – Aizat

Jangan risau Faris. Aizat yakin awak ada masa depan cerah dalam industri hiburan. Yang penting, jangan berhenti usaha okay!

Hiburan Mon, 1 Jul 2019
Hiburan Mon, 12 Mar 2018

Super Junior’s Heechul Sells Off Car To Prevent Making Mistakes

Heechul said that he never wanted to hurt anyone else so he decided to sell off his car.

Events Wed, 1 Aug 2018

Selamat Ulangtahun Ke-18 Red Box Karaoke!

Jangan lepaskan peluang anda untuk menikmati ganjaran yang ditawarkan sempena ulang tahun yang ke-18 Red Box Karaoke!

Hiburan Tue, 28 Nov 2017

ADAKAH HASHTAG FATTZURA ITU SATU DOA?

Difahamkan, hanya dengan sekali lafaz pelakon, penyanyi dan usahawan Nur Fazura 34, telah sah menjadi isteri kepada Fattah Amin 27. Majlis pernikahan itu telah berlangsung disalah sebuah hotel terkemuka tanah air.

Hiburan Tue, 14 May 2019

‘Saya Mungkin Tinggalkan Dunia Lakonan Lepas Kahwin’- Mia Nasir Mahu Fokus Bisnes

Kata Mia, dirinya tidak pernah mendesak dalam soal kahwin. Ada jodoh, adalah. Jom kita doakan agar Mia & Adam segera berkahwin dalam masa terdekat!

Trending Hari Ini Fri, 1 May 2020
Hiburan Tue, 2 Jul 2019
Hiburan Thu, 25 Jul 2019

Hasrat Tak Kesampaian, Shukri Yahya Reda…

Sabar ya…Insha Allah ada rezeki di masa akan datang. Amin!

| Live TV