Hiburan By: Del14 December 4, 2019 @ 3:50pm

Apex Kembali Merampas Takhta Juara Mingguan Mentor Milenia 2019!

Memang hebat! Selepas gagal mengekalkan status juara mingguan Mentor Milenia 2019 minggu lepas, kini Apex Tajudin kembali merampas takhta juara mingguan daripada Aedy Kama setelah dendangan lagu ‘Temberang’ nyanyian asal Ayda Jebat yang  diberi nafas baru, mendapat perhatian juri profesional sehinggakan Altimet berkata “Kalau malam ni Final, kau menang!”. 

 
 
 
View this post on Instagram

“ @apextajudin kalau malamni final, kau menang” – @altimet Saksikan secara Strim HD di tonton.com.my! #MentorMilenia2019 #MentorHazama

A post shared by tv3malaysia (@tv3malaysia) on

“Sudah tentu saya bangga dengan pencapaian Apex. Tiga kali memenangi juara mingguan, bukan mudah. Tetapi perasaan juga semakin gementar dan tertekan sedikit kerana orang dah ada expectation dan harapan yang tinggi terhadap Apex.

“Matlamat saya sekarang adalah untuk mengekalkan momentum Apex supaya graf dia semakin menaik dan bukan menurun kerana tinggal dua minggu sahaja lagi untuk malam separuh akhir dan malam final!” ujar  Hazama selaku Mentor kepada Xtra. 

Tahniah kepada Hazama kerana kedua-dua protegenya iaitu Apex Tajudin dan Arayn Malek  berjaya mara ke malam separuh akhir Mentor Milenia 2019, pada Ahad ini.

Apabila ditanya mengenai komen juri profesional, Datuk Syafinaz yang dia masih tidak mendapat persembahan yg ada ‘Wow factor‘  dari kesemua protege, Hazama cuma menjawab, “Mungkin.”

“Yang saya lihat, protege- protege ini masih mencari-cari ‘akar’ mereka.  Bila lagu secara berkumpulan, mereka mampu menyanyikan dengan baik. Bila menyanyi solo dalam pertandingan, mereka ni terlalu banyak berfikir sehingga mengganggu persembahan. 

“Saya tak salahkan mereka. Saya juga pernah melalui situasi yang sama sewaktu mula-mula berada di dalam industri. Kadang-kadang perasaan gugup mengawal diri. Masa ‘sound check’ semua sedap, bila live, terus jadi lain!” tambah Hazama lagi. 

Namun demikian, Hazama percaya pada bakat yang ada pada protege-protegenya dan yakin masyarakat di luar yang menonton rancangan Mentor Milenia juga mampu menilai tahap kemampuan dan bakat mereka. 

“Kenapa saya bagi lagu Temberang? Sebab  satu hari nanti bila Apex dah berjaya menjadi penyanyi, dia akan mendapat lagu-lagu yang luar dari ‘comfort zone’. Mungkin dapat lirik atau melodi yang dia tak pernah dengar pun dan dia terpaksa bersedia untuk membawa lagu itu dengan baik. 

“Saya saja bagi lagu yang kita tahu dinyanyikan oleh seorang wanita, lagu Ayda Jebat dan Apex berjaya membawa lagu itu seperti lagunya sendiri, lari dari bayangan Ayda.  Dia berjaya membuatkan lagu itu jadi relevan.” kata Hazama lagi. 

Apex cuma mampu memanjatkan kesyukuran kerana sekali lagi dipilih menjadi juara mingguan dan mengucapkan terima kasih kepada semua yang menyokong dan mengundinya.

“Terima kasih kepada semua yang sokong Apex, yang undi Apex dan saya berjanji akan cuba buat yang sehabis baik bagi malam separuh akhir nanti. 

“Bila juri kata ada peningkatan tapi masih belum ‘Wow’, saya tahu saya sendiri masih banyak kekurangan terutama sekali untuk menjadi penghibur. Apa-apa pun saya kena lebih fokus dan timba sebanyak mana ilmu dari mentor saya yang sudah banyak membantu saya selama ini.” jelas Apex. 

Hazama juga menafikan yang klip video tentang Apex tidak mahu melanggar prinsip untuk bebas bergaul dengan kaum wanita sebagai ‘propa’ semata-mata. 

“Apex yang saya kenal dari awal rancangan ini, memang jenis orang macam ni…beriman! Paling senang nak jaga, berdisiplin, dan mempunyai prisip. Dari awal lagi dia memang dah beritahu dia tak mahu kalau kena ‘over-over’ dengan perempuan.  Saya saja je nak ‘try’ dia ni. Tengok dia ingat ke tak apa dia cakap dekat saya.

“Ternyata Apex ni memang tak mudah goyah. Pendek kata ikut syariat lah. Alhamdullillah, ni memang perangai dia..amat menjaga hati isteri.

“Kalau dah popular nanti dia lupa apa janji dia, beritahu saya! Saya penampar dia sekali,” ujar Hazama sambil berseloroh. 

Tak sangka rancangan Mentor Milenia 2019 sudah hampir sampai ke penghujung! Jangan lupa temu janji kita setiap Ahad jam 9 malam, hanya di TV3! 

Ketujuh-tujuh protege yang bakal berentap di pentas separuh akhir Mentor Milenia 2019 Ahad ini!

Kredit foto: Zek

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 21 Sep 2018

‘Kerana Hati, Sudah Dimiliki’, Elfira Loy Mengaku Dah Bertunang

Saya berkongsi sekeping foto pada majlis istimewa yang berlaku tahun ini. Saya sangat gembira, terharu dan tersentuh. Tahniah, El & pasangan!

Hiburan Thu, 19 Dec 2019

Hanya Mampu Berdoa, Saharul Ridzwan Harap…

Untungnya dapat suami yang memahami…

Featured Mon, 31 May 2021

Toh Puan Julie Faridah, Pelakon Keluarga 69 Meninggal Dunia

Permata seni hiburan tanah air Toh Puan Julie Faridah @ Joria Basir yang terkenal dengan watak ‘Faridah’ menerusi filem Keluarga 69 arahan Tan Sri P. Ramlee yang diterbitkan pada tahun 1967 meninggal dunia pada Ahad. […]

Hiburan Mon, 22 Apr 2019

‘Kami ‘Okay’ Je…’- Fitri Haris

Hubungan kami berdasarkan profesional, itu saja…

Hiburan Tue, 9 Oct 2018

黎瑞恩郑嘉颖「携手」1208来马开唱

90年代香港著名女歌手黎瑞恩和视帝郑嘉颖,将于12月8日携手来马开唱!

Hiburan Fri, 22 Dec 2017

Peminat Tak Sabar Nak Tengok Anak Ramona Zamzam

Peminat Tak Sabar Nak Tengok Anak Ramona Zamzam

Hiburan Thu, 20 Feb 2020
Hiburan Sun, 13 Oct 2019
Hiburan Thu, 21 Feb 2019

‘Di Saat Aku Susah Nak Makan Pun Tak Lepas…’- Sharnaaz Ahmad Respon Mengenai Rantai Emas

Akui bapa kepada bayi comel Jebat Jayden ini, dia faham tentang hukum dalam agama Islam namun memiliki alasan tersendiri memiliki barang kemas untuk simpanan peribadi. 

Hiburan Thu, 27 Jun 2019

梁静茹706办《我好吗?-太阳如常升起》唯一一场分享会

「情歌本格派」回来啦!梁静茹将于7月6日,在吉隆坡举办《我好吗?-太阳如常升起》唯一一场分享会。

| Live TV