Hiburan By: Del14 December 4, 2019 @ 3:50pm

Apex Kembali Merampas Takhta Juara Mingguan Mentor Milenia 2019!

Memang hebat! Selepas gagal mengekalkan status juara mingguan Mentor Milenia 2019 minggu lepas, kini Apex Tajudin kembali merampas takhta juara mingguan daripada Aedy Kama setelah dendangan lagu ‘Temberang’ nyanyian asal Ayda Jebat yang  diberi nafas baru, mendapat perhatian juri profesional sehinggakan Altimet berkata “Kalau malam ni Final, kau menang!”. 

 
 
 
View this post on Instagram

“ @apextajudin kalau malamni final, kau menang” – @altimet Saksikan secara Strim HD di tonton.com.my! #MentorMilenia2019 #MentorHazama

A post shared by tv3malaysia (@tv3malaysia) on

“Sudah tentu saya bangga dengan pencapaian Apex. Tiga kali memenangi juara mingguan, bukan mudah. Tetapi perasaan juga semakin gementar dan tertekan sedikit kerana orang dah ada expectation dan harapan yang tinggi terhadap Apex.

“Matlamat saya sekarang adalah untuk mengekalkan momentum Apex supaya graf dia semakin menaik dan bukan menurun kerana tinggal dua minggu sahaja lagi untuk malam separuh akhir dan malam final!” ujar  Hazama selaku Mentor kepada Xtra. 

Tahniah kepada Hazama kerana kedua-dua protegenya iaitu Apex Tajudin dan Arayn Malek  berjaya mara ke malam separuh akhir Mentor Milenia 2019, pada Ahad ini.

Apabila ditanya mengenai komen juri profesional, Datuk Syafinaz yang dia masih tidak mendapat persembahan yg ada ‘Wow factor‘  dari kesemua protege, Hazama cuma menjawab, “Mungkin.”

“Yang saya lihat, protege- protege ini masih mencari-cari ‘akar’ mereka.  Bila lagu secara berkumpulan, mereka mampu menyanyikan dengan baik. Bila menyanyi solo dalam pertandingan, mereka ni terlalu banyak berfikir sehingga mengganggu persembahan. 

“Saya tak salahkan mereka. Saya juga pernah melalui situasi yang sama sewaktu mula-mula berada di dalam industri. Kadang-kadang perasaan gugup mengawal diri. Masa ‘sound check’ semua sedap, bila live, terus jadi lain!” tambah Hazama lagi. 

Namun demikian, Hazama percaya pada bakat yang ada pada protege-protegenya dan yakin masyarakat di luar yang menonton rancangan Mentor Milenia juga mampu menilai tahap kemampuan dan bakat mereka. 

“Kenapa saya bagi lagu Temberang? Sebab  satu hari nanti bila Apex dah berjaya menjadi penyanyi, dia akan mendapat lagu-lagu yang luar dari ‘comfort zone’. Mungkin dapat lirik atau melodi yang dia tak pernah dengar pun dan dia terpaksa bersedia untuk membawa lagu itu dengan baik. 

“Saya saja bagi lagu yang kita tahu dinyanyikan oleh seorang wanita, lagu Ayda Jebat dan Apex berjaya membawa lagu itu seperti lagunya sendiri, lari dari bayangan Ayda.  Dia berjaya membuatkan lagu itu jadi relevan.” kata Hazama lagi. 

Apex cuma mampu memanjatkan kesyukuran kerana sekali lagi dipilih menjadi juara mingguan dan mengucapkan terima kasih kepada semua yang menyokong dan mengundinya.

“Terima kasih kepada semua yang sokong Apex, yang undi Apex dan saya berjanji akan cuba buat yang sehabis baik bagi malam separuh akhir nanti. 

“Bila juri kata ada peningkatan tapi masih belum ‘Wow’, saya tahu saya sendiri masih banyak kekurangan terutama sekali untuk menjadi penghibur. Apa-apa pun saya kena lebih fokus dan timba sebanyak mana ilmu dari mentor saya yang sudah banyak membantu saya selama ini.” jelas Apex. 

Hazama juga menafikan yang klip video tentang Apex tidak mahu melanggar prinsip untuk bebas bergaul dengan kaum wanita sebagai ‘propa’ semata-mata. 

“Apex yang saya kenal dari awal rancangan ini, memang jenis orang macam ni…beriman! Paling senang nak jaga, berdisiplin, dan mempunyai prisip. Dari awal lagi dia memang dah beritahu dia tak mahu kalau kena ‘over-over’ dengan perempuan.  Saya saja je nak ‘try’ dia ni. Tengok dia ingat ke tak apa dia cakap dekat saya.

“Ternyata Apex ni memang tak mudah goyah. Pendek kata ikut syariat lah. Alhamdullillah, ni memang perangai dia..amat menjaga hati isteri.

“Kalau dah popular nanti dia lupa apa janji dia, beritahu saya! Saya penampar dia sekali,” ujar Hazama sambil berseloroh. 

Tak sangka rancangan Mentor Milenia 2019 sudah hampir sampai ke penghujung! Jangan lupa temu janji kita setiap Ahad jam 9 malam, hanya di TV3! 

Ketujuh-tujuh protege yang bakal berentap di pentas separuh akhir Mentor Milenia 2019 Ahad ini!

Kredit foto: Zek

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 9 Mar 2018

SRK Tak Suka Bahasa Hindi?

Walaupun Hindi bahasa pertuturannya namun subjek itu yang paling tidak disukainya sehingga memaksa ibunya, Lateef Fatima, membuat ‘perjanjian’.

Hiburan Sat, 24 Mar 2018

邓紫棋「15秒真假音转换」重现《还珠格格》片尾曲

经典电视剧《还珠格格》开播至今已经20年,无论是剧中角色或原声带,都让观众回味无穷,大家还记得片尾曲《雨蝶》吗?原唱李翊君的独特唱腔,诠释出最坚强的温柔,事隔多年,邓紫棋和张靓颖重现这首歌,刷新了该曲给人的印象。

Hiburan Thu, 9 Aug 2018

Tragis…Heroin Superman Ditemui Mati Bunuh Diri

Memetik laporan antarabangsa, anak mendiang, McGuane melahirkan rasa lega apabila mengetahui perkara sebenar itu ketika menziarahi rumah ibunya di Montana, Kanada.

Hiburan Wed, 28 Mar 2018

Selepas Dilanda Kontroversi, Sufian Suhaimi Terima Tawaran Berganda?

Untuk pengetahuan semua, Sufian juga merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda Bahasa Inggeris dengan Komunikasi dari Universiti Sultan Zainal Abiddin (UniSZA)

Hiburan Sat, 27 Oct 2018

Nasihat Pada Waktu Yang Sesuai, Sherry Ibrahim ‘Tegur’ Netizen Demi Elyana

Ish, netizen ni pun. Agak-agaklah bila nak menulis tu. Hari ini dugaan dia, esok pula mungkin hari kita. Bercakap biar pakai akal ok?

Hiburan Wed, 21 Mar 2018

Ini Reaksi Siti Nurhaliza Pertama Kali Bergelar Ibu

Penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza pastinya sekarang ini sedang menikmati saat bahagia bersama bayi comelnya yang diberikan nama sementara sebagai Fatimah Az-Zahra

Events Thu, 18 Jan 2018

SUPER SHOW 7 IS COMING TO MALAYSIA, BUT WHEN?!

Super Junior promised Malaysian fans that they will come back here for their major concert, Super Show 7. There are already rumours running around about the concert!

Hiburan Fri, 17 May 2019

Doa Ayah Untuk Bella Astillah…

Sayu dengar luahan bapa Bella, jom doa yang baik-baik untuk mereka…

Hiburan Thu, 22 Mar 2018

SM Faisal Nasimuddin Dan Puteri Aisyah Intim?

Menerusi muat naik tersebut, kelihatan SM Faisal dan Puteri Aisyah memuat naik gambar dan video mereka keluar menonton wayang bersama. Sweet kan?

Hiburan Mon, 15 Oct 2018

‘ Lagu Allahyarham Peneman Jiwa Saya’, Menteri Kewangan Terkesan Kehilangan Saleem

Guan Eng menulis lagu-lagu nyanyian Saleem menjadi peneman jiwanya ketika aktif sebagai pemimpin pembangkang suatu ketika dahulu.

| Live TV