Hiburan By: Khairil Khusyairi September 4, 2022 @ 6:58pm

Bergantung Dengan Ubat Tahan Sakit, Aaron Aziz Rela Sakit Demi Yuran Pengajian Anak

Pelakon, Datuk Aaron Aziz memberitahu dia lebih rela menanggung kesakitannya asalkan dapat terus berlakon demi membayar yurang pengajian anak-anak.

Aaron yang telah lama menghidap penyakit akibat masalah saraf tulang belakang sejak 10 tahun lalu menzahirkan kebimbangan tentang risiko yang bakal dihidapi selepas pembedahan, kos perubatan yang agak besar bagai rawatan penyakit berkenaan.

“Kos pembedahan memang besar. Ubat sahaja memakan belanja dua hingga tiga ribu. Tapi nasib baik saya ada insurans.

“Itu salah satu faktor yang saya perlu fikir. Anak-anak pun masih lagi belajar. Anak perempuan saya, Dahlia Arissa baru memasuki kolej. Anak lelaki saya pula, Danish Anaqi sekarang belajar di sebuah kolej di Jepun.

“Mereka akan masuk ke Universiti yang memerlukan perbelanjaan besar. Jadi, tak apalah saya sakit. Saya masih berlakon sebab nak kejar bayar semua yuran anak-anak,” katanya.

Aktor berusia 46 tahun itu juga selalu berpesan pada anak-anak supaya tidak bimbang soal duit dan hanya fokus terhadap pembelajaran masing-masing.

“Isteri saya juga selalu ingatkan anak-anak tentang pengorbanan, bekerja keras untuk cari duit demi anak-anak. Insya-Allah saya boleh tanggung pembelajaran mereka,” katanya.

Tambah pelakon filem  Ombak Rindu itu, jika tiada sebarang masalah, dia akan melakukan pembedahan pada penghujung tahun nanti seusai pulang daripada mengerjakan ibadah umrah.

“Sekitar bulan 10 nanti saya terlibat dengan penggambaran sebuah filem. Insya-Allah jika tiada halangan, saya akan buat pembedahan tulang belakang pada penghujung Disember nanti selepas pulang daripada umrah,” ujarnya.

Aaron disahkan mengalami masalah saraf dan tulang belakang tersepit 10 tahun lalu, Aaron kini bergantung dengan suntikan steroid selain ubat tahan sakit ketika bekerja.

Hasil pemeriksaan doktor juga mendapati terdapat ketumbuhan (bukan kanser) pada bahagian bawa tulang belakangnya yang memerlukan pembedahan.

Sumber: Kosmo

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Fri, 17 Jan 2020

Tudung dUCk kena ciplak? Vivy Yusof luah perasaan sakit hati

Hadiah paling tidak dapat dilupakan daripada ayahnya!

Hiburan Wed, 5 Sep 2018

Kenapa Agaknya Nama Baby J Jadi Bualan Netizen?

Wah! comel betul Baby J kan? Serupa nama yang diberi

Hiburan Tue, 2 Aug 2022

“Tunggu Kami Kahwin” – Azri Iskandar Sah Sudah Bertunang

Azri Iskandar mengesahkan sudah tunang dengan Dr Azra Diera.

Events Fri, 18 May 2018

Siapa Pelanggan Mengamuk Di Kedai Sajat?

Buang yang keruh, ambil yang jernih. Selepas sahaja wanita tersebut dan keluarganya meminta maaf kepada Sajat, beliau serta-merta membatalkan kes tersebut dan memaklumkan peguam beliau

Hiburan Mon, 27 Jan 2020
Featured Mon, 22 Mar 2021
Trending Mon, 17 Sep 2018

Ular Pun Pandai ‘Check In’ Tau…Tak Percaya, Tengok Ni!

Situasi menjadi sedikit terkawal apabila anggota kakitangan keselamatan lapangan terbang tersebut menggunakan sebatang besi panjang untuk menangkap ular itu sebelum dimasukkan ke dalam beg plastik.

Fab Foodies! Sat, 11 May 2019

An All-in-1 Mummy’s Day Stop at Banyan Tree Kuala Lumpur

Start with a delicious high tea session, move on to a lovely day at the spa and then end it all with a hearty delicious meal.

Hiburan Fri, 4 Jan 2019

Putus Cinta Tidak Jejas Fokus Jasper, You Go Girl!

Saya memang tak ada masa untuk memikirkan kekecewaan dan luka di hati. Haaa, macam tu lah!

Featured Wed, 15 Jun 2022

“Ada Yang Lagi Ketat Daripada SOP” – Netizen Kritik Pakaian Renang, Minta Nabila Razali Delete Hantaran

Min tengok okay ja baju renang tu, kalau kena air mesti la melekap dekat badan kan? Cuba fikir logik 🤔

| Live TV