Hiburan By: SGMS Enal April 15, 2018 @ 6:41pm

Ceraikan Ziana Tapi Bersyarat

Hasrat penyanyi Ziana Zain untuk bercerai secara baik dengan Armin Zaharin tidak kesampaian apabila suaminya itu membangkitkan soal anak-anak mereka.

Armin atau Armin Zaharin Ahmad Zambri, 53, memberitahu Mahkamah Rendah Syariah di sini pada Selasa, dia hanya akan bersetuju melafazkan cerai terhadap Ziana sekiranya dia dibenarkan untuk berjumpa dengan anak-anak mereka.

“Saya bersetuju untuk bercerai dengan baik tetapi dengan syarat saya dibenarkan untuk bertemu anak-anak saya.

“Sejak Mac lalu saya langsung tidak dapat bertemu mereka dan berharap perkara itu dapat diambil kira oleh mahkamah,” katanya.

Armin berkata demikian di hadapan Hakim Syarie, Mohd Nizar Mokhtar yang mendengar kes itu.

Dalam pada itu, menjawab dakwaan Armin, Ziana selaku plantif memberitahu mahkamah, suaminya itu dihalang berjumpa dengan anak-anak atas arahan pihak polis dan peguamnya.

Ini kerana kata Ziana, 50, anak-anaknya adalah saksi berhubung kes jenayah melibatkan Armin atas dakwaan mencederakan salah seorang anak mereka dan prosiding kes itu masih berlangsung di Mahkamah Majistret di sini.

Sementara itu, Mohd Nizar memerintahkan sebuah jawatankuasa pendamai dilantik bagi menyelesaikan kemelut rumah tangga pasangan itu dengan kehadiran pegawai perunding dilantik mahkamah.

Ziana melantik adiknya penyanyi Anuar Zain sebagai wakil pihaknya manakala Armin selaku defendan melantik sahabatnya, Azizi Yaakob bagi sesi itu nanti.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Sun, 17 Apr 2022
Hiburan Fri, 10 Nov 2023

Disindir ‘Terpaling Pearl’ Gara-Gara Kongsi Tips Fesyen, Madammu Beri Penjelasan

Netizen memang terpaling kreatif tau! Apa kata Madammu?

Hiburan Tue, 6 Aug 2019

Netizen Tanya Rahsia Langsing, Apa Jawab Lufya Omar?

Amal cara tradisional jaga penampilan.

Events Tue, 7 May 2019

Tun Siti Hasmah to Grace THE PHANTOM OF THE OPERA Musical in Kuala Lumpur

She said, “”I have always and will continue to have a soft spot for the arts…”

Events Thu, 30 May 2019

Get Yourselves Raya Ready with these WOW Tips, Number 2 Might Surprise You!

Some of these Raya tips might surprise you, check em out!

Featured Sat, 11 Feb 2023

“Hubungan Kami Direstui Keluarga” – Fuad, Tom Bakal Nikah Bulan Depan

Wahhhhh! Tahniahh Fuad dan Tom, akhirnya bakal disatukan ❤️❤️

Featured Fri, 20 Jan 2023

‘Hidup Tanpamu’ Hadiah Keisya Levronka Buat Peminat Yang Sakit Hidup Tanpa Cinta

Penyanyi Indonesia yang sedang mencipta nama, Keisya Levronka, kembali mewarnai industri muzik dengan sebuah single baharu berjudul ‘Hidup Tanpamu’. Hidup Tanpamu adalah salah satu lagu melankolia dari Keisya yang menceritakan betapa sakitnya hidup tanpa ada […]

Hiburan Fri, 25 May 2018

Bila Dah Pulih, Fendy Kongsi Cerita Ya!

Assalammulaikum kesayangan abang. Untuk makluman semua abang sihat saja kat sini. Sakit pun cuma sikit saja. Tak ada la sampai teruk sangat macam yang hangpa (kamu) tengok tu. Ironman pun boleh sakit, takkan la abang yang macam ni tak boleh sakit…