Hiburan By: Fatin Nurain May 11, 2023 @ 4:00pm

Dai Syed & Hana Ismail Perjelas Isu Menari Di TikTok – “Saya Yakin Benda Itu Tidaklah Berlebih-Lebihan”

Pasangan selebriti Dai Syed dan Hana Ismail tampil menjawab isu menari di TikTok bersama selepas menimbulkan rasa kurang senang terhadap segelintir warganet.

Sebelum ini, seorang individu wanita menegur tindakan seorang pendakwah bebas yang bergelar Dai susulan memuat naik video menari bersama isteri.

ARTIKEL BERKAITAN: “Jangan Jatuhkan Maruah Sendiri” – Papar Video Menari Dengan Isteri, Individu Wanita Tegur Tindakan Pendakwah Bebas

Menurut Syed, dia ingin mencipta banyak kenangan bersama isterinya dan menganggap segala perkongsian mereka itu tidak berlebihan.

“Kita tidak ingat tentang hari sebab itu kita ingat tentang kenangan. Jadi saya banyak mencipta kenangan dengan isteri saya.

“Kita mengetahui yang kenangan itu yang kami paparkan di media sosial di Instagram dan TikTok, saya yakin benda tu takdalah terlebih atau berlebih-lebihan,” katanya.

Dalam pada itu, pendakwah bebas itu turut menyatakan dia tidak pernah meletakkan diri mereka sebagai ikon Islamik seperti yang diperkatakan oleh ramai netize.

Namun, Syed menyatakan dia bersama isterinya, Hana tetap menerima segala teguran dengan berlapang dada.

“Ada yang komen mengatakan Hana ni seorang ustazah itu dan ini, mungkin mereka belum mengenali dia. Hana ni sebenarnya nak jadi cikgu, bukan belajar di Mesir pun. Dia pun dalam proses penghijrahannya, jadi kami tidak meletakkan kami seorang yang ikon Islamik.

“Bagi kami sendiri, itu tanggapan mereka. Kami memilih untuk berkongsi sebab kalau tak kongsi apa-apa momen nanti akan jadi fitnah juga. Orang akan fikir kami ada masalah rumah tangga.

“Jadi segala tanggapan mereka terhadap kami itu terserah kepada mereka. Kami pun tak boleh nak minta semua orang sukakan kita. Masing-masing ada pilihan. Apa yang boleh dikatakan, berbaik sangkalah dengan orang.

“Kami pun manusia biasa kemungkinan ada salah dan silap, kami terima teguran-teguran untuk perbaiki diri kami sendiri. Tapi kalau teguran itu sampai menghina, mencerca kami terkilan jugalah,” jelasnya.

Biarpun kerap menerima pelbagai kritikan selepas berumah tangga, Hana juga sempat menyatakan bahawa dirinya sudah bersedia dengan segala kemungkinan memandangkan dia pun sudah lama berada dalam industri.

“Alhamdulillah,  bila saya bersetuju untuk berkahwin dengan Syed, saya dah memang bersedia untuk menghadapi apa-apa kemungkinan tersebut.

“Saya pun dah dalam industri ni sudah agak lama jadi benda tu sedikit sebanyak jadi macam training laa untuk saya sebab kita tak boleh nak suruh semua orang suka kita kan. Kita berlapang dada sahaja dengan apa yang orang nak beri kepada diri kita,” katanya.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 11 Dec 2019

‘Sedih Tetapi Dah Terima Hakikat’- Pengarah Drama Nur

Saya berharap peminat tidak kecewa kerana…

Featured Wed, 17 May 2023
Selebriti Mon, 25 Sep 2023
Hiburan Thu, 26 Aug 2021

“Selepas Sekian Lama, Akhirnya Saya Terbuka Hati Untuk…” – Nabila Huda Pilih Yang Tak Klise

Pelakon dan pengacara Melodi, Nabila Huda mengakui dia kini memilih untuk membintangi drama rantaian yang mempunyai genre serta skrip bersesuaian. Bakal muncul dengan naskhah Terlerai Noktah, drama rantaian terbabit akan mula bersiaran jam 10 malam […]

Hiburan Tue, 2 Jul 2019

‘Hello Everbody, My Name Is Edriel Obil’- Dynas Dedah Gambar Pertama Anak Selepas Beranak

Buat pertama kalinya, pelakon Dynas Mokhtar telah memperkenalkan anaknya selepas melahirkan pada 17 Mei lalu.

Featured Fri, 30 Sep 2022

Wajah Tenang & Tersenyum, Ebit Lew Sambung Perbicaraan Hari Terakhir

UEL tenang melangkah masuk ke mahkamah sebelum perbicaran bermula.

Featured Wed, 8 Feb 2023
Hiburan Sat, 5 Jan 2019

Hak Milik Pasaraya Jadi Persoalan, Rosyam Nor Buat Sidang Media Hari Ini

Sama-sama kita nantikan penjelasan usahawan berusia 52 tahun ini…

error: Content is protected !!