Featured By: Maya Basir April 30, 2023 @ 1:03pm

Dapat Tawaran Menyanyi Sewaktu Belajar, Sufian Suhaimi Masih Berhasrat Nak Jadi Pensyarah

Penyanyi Sufian Suhaimi memberitahu cita-cita asalnya adalah untuk menjadi seorang pensyarah sebelum bergelar penyanyi.

Menurutnya, semasa menyambung pengajian sarjana (Master), lagu ciptaannya diterima baik oleh pendengar membuatkan dirinya fokus ke bidang nyanyian.

“Sebenarnya nak jadi lecturer tu memang cita-cita asal sebelum masuk dalam bidang nyanyian sebab tu saya sambung Master dekat UiTM.

“Tapi masa sambung Master tu dapat tawaran untuk keluarkan lagu dan Alhamdulillah lagu disambut baik dan lagu-lagu ciptaan team saya pun disambut baik,” katanya.

Selain itu, pelantun lagu Di Matamu pernah ini juga pernah mengajar di beberapa institusi pendidikan malah masih mengimpikan untuk menjadi seorang pensyarah.

“Jadi cita-cita tu bukan nak kata tak jadi sebab angan-angan nak jadi lecturer tu masih ada mungkin bukan dalam masa terdekat.

“Insya-Allah kalau saya dah lama dalam industri lepas itu nak masuk dalam bidang pendidikan pula tidak mustahil akan berlaku.

“Sebelum ini saya pernah mengajar di sekolah-sekolah harian, di Politeknik sekejap dan saya minat nak mengajar bidang komunikasi,” ujarnya.

Mengulas tentang menyambung pengajian Ijazah Kedoktoran (PhD), dia ada terima tajaan namun menolak kerana mahu fokus ke bidang nyanyian terlebih dahulu.

“Saya ada dapat tawaran dan sponsor untuk sambung PhD cuma saya takut apa yang dikejar tak dapat, yang digendong berciciran jadi lebih baik fokus satu persatu dulu.

“Buat masa ini, PhD bukan keutamaan saya,” jelasnya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 2 Oct 2019

Elfira Loy Tak Percaya Sudah Jadi Ibu!

Si cilik Elfira, secomel namanya!

Hiburan Thu, 25 Oct 2018

Media Prima Berhad Jalinkan Kerjasama Bersama Dailymotion

Pendapatan Media Prima meningkat kepada RM4.8 juta bagi 6 bulan pertama yang berakhir pada 30 Jun 2018, berbanding RM14.9 juta dalam tempoh perbandingan hasil daripada pengiklanan digital

Hiburan Thu, 23 Mar 2023
Featured Fri, 6 Dec 2019

Ini cara banyakkan bekalan susu badan selepas bersalin

Anda tidak perlu bergantung kepada susu formula.

Hiburan Wed, 30 Jan 2019

Psst…Ini Sebab Korang Kena Tengok Spanar Jaya X!

Jangan lupa saksikan Spanar Jaya X bakal menemui penonton menerusi TV3 setiap Sabtu bermula 2 Februari 2019 jam 11 malam. Jangan lupa tengok okay! 

Featured Thu, 8 Feb 2024

Dakwaan Kahwin Lari Di Songkhla Tular, Marissa Dania ‘Unfollow’ Norman Hakim & Abby Abadi?

Serius lah??? Jangan ketepikan mak bapak demi cinta . Susah nanti! 😤

Hiburan Mon, 8 Oct 2018

Jenazah CEO Cradle Fund Dibawa Ke PPUM

Dalam perkembangan berkaitan, isteri kedua Allahyarham Nazrin Hassan iaitu Samirah Muzaffar, mengemukakan permohonan di Mahkamah Rayuan di sini, kira-kira jam 10 pagi tadi bagi menangguhkan penggalian semula kubur beliau.

Trending Fri, 16 Nov 2018

Gadis Terdesak Lelong Dara Dengan Harga RM12 Juta?

Giselle dikatakan telah berjaya menemui ‘pembelinya’ yang sanggup membeli pada harga lebih 12 juta

Featured Sun, 30 Jan 2022

Moratorium Wajar Dilanjutkan Untuk Tempoh 6 Bulan Lagi – Pakar

Agak-agak moratorium dilanjutkan atau tidak?

Trending Tue, 28 Jul 2020