Hiburan By: Fatin Nurain May 15, 2023 @ 6:30pm

Hazeeq Dean Syukur Bakat Lakonan Disedari Ramai, Ingin Cabar Diri Bawa Watak Yang Berbeza

Sejak namanya mula meningkat naik, pelakon Hazeeq Dean semakin meraih perhatian ramai dalam kalangan peminatnya.

Tidak pernah terfikir namanya akan kerap menjadi sebutan ramai, Hazeeq bagaimanapun meluahkan rasa syukur apabila bakat lakonannya mula disedari ramai.

“Tak pernah terfikir nama tu akan melonjak naik sebab saya hanya menjalankan tugas sebagai pelakon berdasarkan apa yang diminta di dalam skrip.

“Alhamdulillah, rezeki saya makin luas dan adalah tawaran yang datang tapi semuanya bergantung pada jalan cerita sesebuah naskhah tu, kalau okay saya teruskan,” katanya.

Menurut Hazeeq, dia ingin mencabar dirinya untuk mencuba pelbagai watak yang berbeza dalam lakonannya.

Malah, dia juga meluahkan hasratnya untuk terlibat dalam drama yang bergenre romantik dan kisah cinta memandangkan dirinya kerap menjayakan watak antagonis sebelum ini.

“Saya lebih suka mencuba watak-watak yang berbeza macam sebelum ni dalam Projek High Council tu jahatnya sangatlah berbeza.

“Tapi sekarang ni saya macam nak cuba berlakon drama yang bergenre romance, kisah cinta sebab as budak sekolah dah. So, kalau ada watak yang lagi mencabar tu memang saya looking for that.

“Sejujurnya, saya memang teringin sangat nak bawa watak bercinta sebab saya dah selalu sangat bawa watak antagonis. So, saya memang teringin sangat nak bawa watak macam tu,” jelasnya.

Menyedari popularitinya mula meningkat naik seperti rakan seperjuangannya iaitu Nadhir Nasar, Mierul Aiman dan Amir Ahnaf, Hazeeq turut meluahkan rasa bangga terhadap kejayaan yang dikecapi bersama.

Malah, dia juga sudah menganggap mereka seperti keluarganya dan sering bertukar pendapat bersama.

“Saya sangat gembira tengok kawan-kawan saya makin lama makin meletup sebab itu yang kami rancang dari awal. Sekarang ni semua tu satu persatu datang.

“Sejujurnya, kami tak pernah bandingkan populariti antara satu sama lain sebab bagi saya kita semua hanya nak yang terbaik untuk sesama sendiri.

“Saya anggap mereka macam keluarga sendiri yang bangga tengok kejayaan masing-masing. Kami juga selalu berkongsi pendapat bukan sahaja tentang kehidupan, kami selalu bertukar pendapat untuk nak buat sesuatu watak tu lebih gempak dan beri yang terbaik bila nak dikeluarkan di kaca televisyen tu,” katanya.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 5 Nov 2018

Terbaiklah! Joe Flizzow Diiktiraf Artis Terbaik Asia Tenggara

Hebat… selepas Nabil Ahmad, giliran Joe Flizzow pula mengharumkan nama negara. Tahniah Joe Flizzow!

Selebriti Fri, 18 Aug 2023

Remy Ishak Terkejut Baca Berita Nahas Pesawat Terhempas, Baru Berjumpa Juruterbang & Isteri Selasa Lalu

Ajal pertemuan semua di tangan Tuhan kan.. Salam takziah buat semua keluarga mangsa

Events Thu, 4 Apr 2019

Here’s Where You Can Purchase Tickets to Westlife’s Tour Stop in Kuala Lumpur

They’re coming in August and people have been raving about it!

Featured Mon, 4 May 2020
Hiburan Mon, 21 May 2018

Sebak! Nazim Othman Kongsi Gambar Terakhir Bersama Bella

Muatnaik ini sekaligus mengundang rasa sedih rata-rata peminat mereka yang merasakan pasangan ini merupakan pasangan yang secocok

Featured Mon, 4 Dec 2023
Featured Tue, 8 Nov 2022
Trending Thu, 19 Dec 2019

Watch How This Malaysian-US Born Girl Inspires People At Her Graduation Ceremony

Petronas scholar girl gave the coolest and inspiring speech at her graduation ceremony in US

Hiburan Sun, 12 Nov 2023

Sudah Lali Dilabel Suara Kepit, Vokal Kurang Jantan… Amsyar Leee Mahu Ruang – “Biarkan Saya Berkarya”

Tak kisahlah netizen nak cakap apa pun, yang penting Amsyar nombor satu di hati min❤️❤️🔥🔥