Hiburan By: SGMS Faida April 8, 2019 @ 4:16pm

‘Kalau Kurang ‘Pakej’, Jangan Sentap’- Ucapan Azhan Rani Di Pentas DFKL 2019 Tarik Perhatian Ramai

Pelakon Azhan Rani menganggap kemenangan malam tadi di Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur 2019 (DFKL 2019) sebagai hadiah atas kerja keras selamanya bergiat dalam bidang lakonan.

Kata Azhan yang memenangi kategori Antagonis Pilihan malam tadi, dia turut berpesan kepada individu yang berminat untuk terjun dalam bidang lakonan namun tidak memiliki ‘pakej’ agar tidak terus mengaku kalah.

” Bukan ini yang aku cari pun selama ini, terus diterima, dibukakan rezeki dan dipilih menjayakan karya2 baik itu sudah satu anugerah. Namun seperti apa yang aku katakan tadi di atas pentas aku mewakili mereka yang punya bakat namun andai hadir dengan kurang ‘pakej’ usah lagi kita sentap, kita rajuk. Kita positif sahaja dan pegang pada nawaitu kita,” luahnya.

Menerusi sebuah entri panjang di Instagramnya, pelakon drama Nur 2 ini bersyukur apabila segala usaha kerasnya akhirnya mendapat tempat dan turut berterima kasih kepada penyokong drama popular itu.

” Moga anugerah di tangan ini menyuntik semangat rakan-rakan seperjuangan aku yang lain terus melipat gandakan usaha, tabah dengan apa pun cabaran dan seandai di puncak kejayaan jangan biarkan keangkuhan datang walau sedetik dalam hati.

” Moga kata-kata ini jadi peringatan buat diri aku sendiri. Umur pun makin tua kot-kot aku cakap harini esok aku lupa tolong luku kepala aku. Terima kasih atas ucapan tahniah yang bertalu-talu aku terima, mata ngantuk dan esok pun kerja. Aku try scroll mana yang mampu baca tapi ampun tak mampu nak balas semua. Mohon jangan dilambung aku terlalu tinggi. Segala puji adalah buat Allah yang mengizinkan kebaikkan,” katanya.

Sementara itu, Azhan yang memegang watak Syed Hamadi ini turut berterima kasih dengan syarikat produksi Radius One dan pengarah terkenal, Shahrulezad Mohameddin yang memberinya peluang untuk beraksi dalam karya hebat ini. 

Tambahnya, plag kemenangannya itu juga hadiahkan kepada syarikat Radius One dan akan diletakkan di pejabat syarikat produksi itu.

” Bimbang nanti terdetik rasa megah dan terlalu selesa dengan apa yang ada ini. Aku cuma nak terus menyumbang kepada kerja yang aku sayang ini. Izinkan aku untuk terus berada di sini. Terima kasih atas semua doa juga sokongan buat aku dan drama Nur,” akhirinya. 

Anugerah DFKL yang berlangsung secara langsung di TV3 dan Tonton.my malam tadi menyaksikan drama Nur membolot enam plag termasuklah pengarah, aktor, skrip, antagonis dan drama pilihan. 

Jangan lupa saksikan drama Nur 2 yang bersiaran setiap Isnin-Jumaat bermula jam 10 malam!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 18 Aug 2019

Wow…Tiket Konsert Exists Reunion Licin Habis!

Walaupun tiket konsert di Singapura sudah habis terjual, peminat dari negara itu masih boleh menonton persembahan Exist dengan membeli tiket konsert yang akan berlangsung di Stadium Malawati Shah Alam pada 28 September nanti.

Hiburan Sun, 9 Jun 2019
Hiburan Wed, 10 Oct 2018

Sweet! Ucapan Bekas Vokalis Q-Face Untuk Wany Hasrita Tarik Perhatian Netizen

Padan kan dorang ni? Comel jer ucapan Fairuz untuk Wany…Yang penting gambar tu memang WIN!

Hiburan Thu, 5 Dec 2019

Asyik Watak Lelaki Sweet, Alif Satar Nak Cuba Benda Baharu

Kali terakhir saya berlakon watak berat dalam drama Pia. Insha Allah kalau ada tawaran yang mencuit hati, saya mahu cuba…

LIFESTYLE Sat, 18 Aug 2018

Penyebab Uban Tumbuh Di Rambut

Rambut uban tidak tumbuh dengan sendirinya , Rambut hitam yang berada dikepala sebenarnya yang berubah menjadi lebih putih

Hiburan Mon, 5 Feb 2018

PANGGIL SAYANG TAK BERMAKNA KAMI BERCINTA

Amboi Syamel, kuat betul menyakat gadis eh? Tak pasal-pasal, orang sekeliling ingat awak playboy pula nanti. Teman duetnya menerusi lagu Aku Cinta, penyanyi Ernie Zakri memberitahu sikap Syamel yang gemar menyakat dengan panggilan mesra membuatkan […]

Featured Wed, 7 Jul 2021

3 Cara Mudah Mohon Moratorium Secara Automatik

Moratorium automatik selama 6 bulan bermula Julai telah diumumkan oleh Perdana Menteri untuk semua peminjam Individu B40, M40 & T20 di bawah Pakej Bantuan PEMULIH hari ini. Mulai hari ini, semua golongan peminjam boleh mendapatkan […]

Hiburan Fri, 18 Oct 2019

FS合体蔡恩雨自组「SPF」新组合!打造属于三人的小时光

FS和蔡恩雨合作过数次,这次带来的这首《小时光》是否就代表着他们三位的小时光呢?是还是互相吐槽的友谊呢?

Hiburan Thu, 28 Mar 2019

台湾超级综艺组合! 8月登上云顶开唱

台湾综艺天王「宪哥」吴宗宪今年将携手众综艺主持好友,于8月3日再登云顶云星剧场舞台!

Events Mon, 8 Oct 2018

| Live TV