Featured By: Maya Basir January 10, 2023 @ 4:12pm

Nadia Brian Dedah Trauma Ibu Dipukul Bapa – “Tak Tahu Saya Mengalami Masalah Mental…”

Pelakon Nadia Brian mendedahkan pernah mengalami situasi trauma akibat keganasan rumah tangga ibu bapanya.

Memetik laporan Harian Metro, sewaktu kecil dia tidak pernah terdedah dengan masalah kesihatan mental sehingga dirinya meningkat dewasa.

“Mak saya pernah menderita akibat keganasan rumah tangga selama 14 tahun dan pernah beberapa kali dimasukkan ke hospital pada waktu itu.

“Malah kejadian yang berlaku, pernah dipaparkan dalam sebuah program TV serta menarik perhatian bekas Menteri Perpaduan Negara dan Pembangunan Sosial, Allahyarham Tan Sri Napsiah Omar pada era 90-an.

“Masalah rumah tangga yang dialami keluarga saya turut memberi kesan dan trauma kepada saya. Tapi ketika itu saya masih kecil dan tidak tahu saya mengalami masalah kesihatan mental,” katanya. 

Menurutnya, dia percaya ada hikmah disebalik detik hitam yang pernah berlaku dalam kehidupannya dan tiada menyimpan dendam terhadap bapanya.

“Saya bukan nak buka aib keluarga tetapi ini adalah sebagai pengajaran terhadap isu gangguan mental. Malah, apa yang berlaku tidak membuatkan saya membenci bapa.

“Saya anggap semua yang berlaku ada hikmah di sebaliknya. Lagipun kejadian itu sudah lama, saya pandang positif.

“Buat apa nak susah hati perkara lepas. Dalam hidup ni satu saja yang saya mahukan iaitu ketenangan. Tenang itu mahal,” ujarnya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 20 Oct 2019

Kak Lina Pom Pom Dirisik! “Izinkan Aku Merasa Detik Ini”

Lima majlis kan? Satu dah pun selesai…Alhamdullillah.

Hiburan Wed, 25 Sep 2019

Ratu Rock Ella Skylovers Rupanya!

Banyak kali ulang tengok gelagat Ella!

Events Wed, 4 Dec 2019

Dato’ Sri Eizlan Yusof To Tie The Knot In December, Ending 2019 With A Beautiful Memory

Congratulations Dato’ Sri Eizlan Yusof and future wife! We wish you beauteous moments ahead.

Featured Fri, 1 May 2020

Applikasi MySejahtera, MyTrace bantu KKM kesan kontak rapat

Majikan diminta amal jadual kerja anjal, kerja dari rumah

Events Wed, 16 Oct 2019

I Can See Your Voice Malaysia Musim Ketiga Lebih ‘Havoc’

Wow! Ni betul-betul bukan biashe-biashe

Hiburan Fri, 28 Oct 2022
Featured Tue, 11 Oct 2022

| Live TV