Hiburan By: SGMS Putri February 3, 2018 @ 6:02am

Norman Hakim Meratap Pemergian Anak Sulungnya

Sedih pula tengok pelakon Norman Hakim meratap atas kepergian anak sulongnya, Mohamed Danish  dengan bekas isteri, Abby Abadi yang berangkat ke Turki bagi melanjutkan pengajian hafazan di sana.

Kata Norman seperti yang disiarkan dalam IG nya:

 

Selama bertahun saya yg selalu pujuk dia.Dari saat dia masuk asrama utk mulakan pengajian hafazan,saat tiap kali hantar balik ke asrama bila dia sedih,bahu saya tempat dia bersandar utk luahkan rasa & air mata . . Tapi hari ni dlm sejarah,semuanya jadi terbalik.Saya yg longlai kat bahu dia.Ber’tan’ air mata jatuh sampai basah baju dia.Emosi saya berbolak balik terutama seminggu sebelum sampai ke hari ni.Hari jadi hening.Cuaca terik pun jadi bening . . Baru saya sedar dia lagi ‘kuat’ dari saya.Anak ini dah bersedia utk ‘menakluk akhirat’ di dunia yg sementara.Fizikal mungkin sama,tapi jiwa & mental dia lagi kental kuat berganda sebab kelebihan dia, AL-QURAN dah ada dalam dada.Dia dah tak takut apa kecuali yg Maha Esa . . Ampun maaf abg,rupanya papa tak ‘sekuat’ yg disangka.Semoga Allah s.w.t ampunkan khilaf papa ni . . Selamat berjuang anakku sayang Mohamed @danishhakim_243 .Doa papa hak abg utk menakluk akhirat didunia,sementara menunggu doa abg utk hak papa pula antara 3 perkara utk ‘bantu’ papa dibarzakh yg wallahualam tak tahu bila,tapi pasti akan tiba . . Selamat mengiringi ‘jihad’ Mohamed @danishhakim_243 ke Turki abah @jaiezzany ,mama @abby_abadi112 ,adik @marissadania_ & baby @mariadanishahakim_2008 .Semoga selamat perjalanan ketika ini dibawah lindungan Allah s.w.t & para malaikat yg bertugas dibawah kerajaanNya Aamiin Ya Rabb❤️ . . @Regrann from @abby_abadi112 – Papa Danish ❤️ Ingat Abang selalu dalam doa Papa ye.. . ikhlas, Mama ?

A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on

Begitu antara cebisan coretan Norman terhadap anak kesayangannya itu yang diiringi dengan video ketika Danish masih bayi. 

Sejuk perut ibu mengandung kan … sudah tentu Abby Abadi juga turut rasa bangga mempunyai seorang anak soleh.

 
 

??❤️ . Ketika *Imam Syafie* pergi ke Mesir untuk berjumpa guru beliau *Imam Malik*, meminta untuk didoakan; . kemudian kata Imam Malik, *”kamu telah tersalah alamat datang ke sini dan minta untuk didoakan oleh aku!”* . Imam Syafie bertanya: *”kenapa?”* . Imam Malik menjawab: “di *rumah kamu* ada *seorang* yang *doanya 100 000 kali ganda* daripada aku!” . Imam Syafie bertanya: *”siapakah itu?”* . maka jawab Imam Malik: ” *Ibu kamu* ! ? *Doa Ibu* itu *tidak ada hijab* antara dia dengan *Allah SWT*! . PS: Kalau Abang baca insta Mama ni nanti, Mama nk Abang tahu, Mama tak pernah putus doa utk Abang, utk anak3 Mama. Doakan Mama panjang umur utk terus jaga anak3 bertuah Mama ni supaya selamat di akhirat nanti ye Abang. Bagi yg masih ada ibu! Alhamdulilah; kasihlah dan jaga mereka seperti mereka menjaga dan kasih kepada kita semasa kita kecil dahulu. AlFatihah utk yg telah pergi? . PS: Jumpa lagi Abang. Jangan putus doa utk Mama Abah, Papa Mummy, Adik2, Opah Atuk, Mak long dan semua keluarga Abang ye Abang. Panjang umur murah rezeki kita jumpa lagi ?? #MohamedDanishHakim #DanishHakim #HeroMama #SuperHeroISLAM ?

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 7 Jan 2018

EXO AND WANNA ONE PROTECT OTHER IDOL GROUPS FROM GETTING HURT

After SEVENTEEN’s Jeonghan fell through the hole, EXO and WANNA ONE members protect other KPOP idols from getting hurt.

Hiburan Wed, 10 Jan 2018

Roslan Shah Tidak Mahu Panjang Cerita

Tak mahu panjangkan pergaduhannya dengan Ifa Raziah, pelakon dan pengacara Roslan Shah membatalkan sidang media pada Jumaat ini, (12 Januari)

Hiburan Fri, 8 Nov 2019

Sheila Rusly Jual Dim Sum Pula?

Wah, boleh lah cuba nanti!

Hiburan Thu, 5 Sep 2019

Gitaris Aji, Meninggal Dunia Sehari Selepas Sambut HariJadi Ke-50

Selepas arwah Kelly, kini industri muzik kehilangan Aji pula.

Hiburan Sat, 23 Dec 2017

CHECK OUT PRINCE HARRY AND MEGHAN MARKLE’S OFFICIAL ENGAGEMENT PHOTOS

The couple will be getting married in May, 2018!

FESYEN Fri, 11 May 2018

Amar Baharin & Amyra Rosli Raya Dengan 30 Pasang Baju

30 pasang baju raya maksudnya satu hari satu lah .. Untungnya badan

Hiburan Thu, 3 May 2018

Jangan Salah Anggap, Saya Bukan Ustaz

Kalau dulu bayaran untuk program melibatkan saya ada yang mencecah ratusan ribu ringgit, namun saya tidak pernah rasa setenang sekarang,” katanya.

Hiburan Thu, 31 Oct 2019

Akhirnya Bersemuka…Rita Pertimbangkan Saman

Jangan main api, akhirnya binasa diri!

Hiburan Sat, 7 Apr 2018

Hadiah Misteri Buat Nora Danish Selepas Berpantang

Orang kata reward selepas berpantang untuk Nora.

Events Tue, 9 Apr 2019

Malaya Relived: Merdeka by Liver and Lung Productions is Bringing the 50s Back!

You are in for a historical journey down memory lane during the colonization time!

| Live TV