Hiburan By: SGMS Putri February 3, 2018 @ 6:02am

Norman Hakim Meratap Pemergian Anak Sulungnya

Sedih pula tengok pelakon Norman Hakim meratap atas kepergian anak sulongnya, Mohamed Danish  dengan bekas isteri, Abby Abadi yang berangkat ke Turki bagi melanjutkan pengajian hafazan di sana.

Kata Norman seperti yang disiarkan dalam IG nya:

 

Selama bertahun saya yg selalu pujuk dia.Dari saat dia masuk asrama utk mulakan pengajian hafazan,saat tiap kali hantar balik ke asrama bila dia sedih,bahu saya tempat dia bersandar utk luahkan rasa & air mata . . Tapi hari ni dlm sejarah,semuanya jadi terbalik.Saya yg longlai kat bahu dia.Ber’tan’ air mata jatuh sampai basah baju dia.Emosi saya berbolak balik terutama seminggu sebelum sampai ke hari ni.Hari jadi hening.Cuaca terik pun jadi bening . . Baru saya sedar dia lagi ‘kuat’ dari saya.Anak ini dah bersedia utk ‘menakluk akhirat’ di dunia yg sementara.Fizikal mungkin sama,tapi jiwa & mental dia lagi kental kuat berganda sebab kelebihan dia, AL-QURAN dah ada dalam dada.Dia dah tak takut apa kecuali yg Maha Esa . . Ampun maaf abg,rupanya papa tak ‘sekuat’ yg disangka.Semoga Allah s.w.t ampunkan khilaf papa ni . . Selamat berjuang anakku sayang Mohamed @danishhakim_243 .Doa papa hak abg utk menakluk akhirat didunia,sementara menunggu doa abg utk hak papa pula antara 3 perkara utk ‘bantu’ papa dibarzakh yg wallahualam tak tahu bila,tapi pasti akan tiba . . Selamat mengiringi ‘jihad’ Mohamed @danishhakim_243 ke Turki abah @jaiezzany ,mama @abby_abadi112 ,adik @marissadania_ & baby @mariadanishahakim_2008 .Semoga selamat perjalanan ketika ini dibawah lindungan Allah s.w.t & para malaikat yg bertugas dibawah kerajaanNya Aamiin Ya Rabb❤️ . . @Regrann from @abby_abadi112 – Papa Danish ❤️ Ingat Abang selalu dalam doa Papa ye.. . ikhlas, Mama ?

A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on

Begitu antara cebisan coretan Norman terhadap anak kesayangannya itu yang diiringi dengan video ketika Danish masih bayi. 

Sejuk perut ibu mengandung kan … sudah tentu Abby Abadi juga turut rasa bangga mempunyai seorang anak soleh.

 
 

??❤️ . Ketika *Imam Syafie* pergi ke Mesir untuk berjumpa guru beliau *Imam Malik*, meminta untuk didoakan; . kemudian kata Imam Malik, *”kamu telah tersalah alamat datang ke sini dan minta untuk didoakan oleh aku!”* . Imam Syafie bertanya: *”kenapa?”* . Imam Malik menjawab: “di *rumah kamu* ada *seorang* yang *doanya 100 000 kali ganda* daripada aku!” . Imam Syafie bertanya: *”siapakah itu?”* . maka jawab Imam Malik: ” *Ibu kamu* ! ? *Doa Ibu* itu *tidak ada hijab* antara dia dengan *Allah SWT*! . PS: Kalau Abang baca insta Mama ni nanti, Mama nk Abang tahu, Mama tak pernah putus doa utk Abang, utk anak3 Mama. Doakan Mama panjang umur utk terus jaga anak3 bertuah Mama ni supaya selamat di akhirat nanti ye Abang. Bagi yg masih ada ibu! Alhamdulilah; kasihlah dan jaga mereka seperti mereka menjaga dan kasih kepada kita semasa kita kecil dahulu. AlFatihah utk yg telah pergi? . PS: Jumpa lagi Abang. Jangan putus doa utk Mama Abah, Papa Mummy, Adik2, Opah Atuk, Mak long dan semua keluarga Abang ye Abang. Panjang umur murah rezeki kita jumpa lagi ?? #MohamedDanishHakim #DanishHakim #HeroMama #SuperHeroISLAM ?

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Tue, 12 Nov 2019

KARD Rocked On Sunway Pyramid at the Launch of New Colourways for ASICS GEL-BND!

KARD puts up an electrifying performance to celebrate ASICS GEL-BND comeback

Hiburan Tue, 26 Feb 2019

Bakal Bawa Lagu Asli, Ella Janji Persembahan Luar Biasa Di Konsert Unplugged Bulan Depan!

Persiapan sudah 50% siap. Korang dah dapatkan tiket ke belum? Jumpa di Istana Budaya nanti jom!

Hiburan Mon, 7 May 2018

Tak Dapat Serang Kakak, Instagram Adik Jadi Mangsa…

Segelintir peminatnya pula meminta aktres itu menutup ruangan komen bagi mengelakkan perbelahan berterusan.

Hiburan Tue, 27 Mar 2018

Ini Pesan Terakhir Bob Lokman

Sebelum ini, Bob pernah di tahan di UiTM Private Speialist Centre, Sungai Buloh akibat mengalami masalah paru-paru berair dan jantung bengkak pada awal Januari lalu

Hiburan Wed, 12 Jun 2019

‘Bonda Nervous Nak Tambah Satu Lagi’- Yatt Hamzah Umum Hamil Anak Keempat

Mohon doa semua agar bonda yang lasak dan aktif menjaga tiga anak-anak kecil ini kuat dan sihat selalu dan baby dalam kandungan selamat serta kuat ya.

Hiburan Mon, 7 May 2018

Erwin Dawson Hidap Kanser?

Baginya, bukan keputusan mudah untuk pelakon kelahiran Singapura ini untuk membotakkan kepalanya kerana hatinya turut berbelah bahagi

Hiburan Mon, 24 Jun 2019

Soundman Rebah Di Lapangan Terbang, Rossa Kongsi Situasi Panik

Semoga dipermudahkan segala urusan Datuk Rossa & team…

Hiburan Tue, 13 Aug 2019

Tiga Kali Cerai, Nikita Mirzani Belum Serik…

Nikita dilihat tidak memilih warga senegara asalnya malah tertarik dengan jejaka berasal dari Perancis.

Hiburan Sun, 13 Jan 2019

Sarah Hildebrand Bukan Obses Kat Remy Ishak, Tapi…

Ingat! Nadine tak obses dengan Danny okay. Nanti adda orang marah tau…

Events Thu, 6 Feb 2020

| Live TV