Hiburan By: SGMS Putri February 3, 2018 @ 6:02am

Norman Hakim Meratap Pemergian Anak Sulungnya

Sedih pula tengok pelakon Norman Hakim meratap atas kepergian anak sulongnya, Mohamed Danish  dengan bekas isteri, Abby Abadi yang berangkat ke Turki bagi melanjutkan pengajian hafazan di sana.

Kata Norman seperti yang disiarkan dalam IG nya:

 

Selama bertahun saya yg selalu pujuk dia.Dari saat dia masuk asrama utk mulakan pengajian hafazan,saat tiap kali hantar balik ke asrama bila dia sedih,bahu saya tempat dia bersandar utk luahkan rasa & air mata . . Tapi hari ni dlm sejarah,semuanya jadi terbalik.Saya yg longlai kat bahu dia.Ber’tan’ air mata jatuh sampai basah baju dia.Emosi saya berbolak balik terutama seminggu sebelum sampai ke hari ni.Hari jadi hening.Cuaca terik pun jadi bening . . Baru saya sedar dia lagi ‘kuat’ dari saya.Anak ini dah bersedia utk ‘menakluk akhirat’ di dunia yg sementara.Fizikal mungkin sama,tapi jiwa & mental dia lagi kental kuat berganda sebab kelebihan dia, AL-QURAN dah ada dalam dada.Dia dah tak takut apa kecuali yg Maha Esa . . Ampun maaf abg,rupanya papa tak ‘sekuat’ yg disangka.Semoga Allah s.w.t ampunkan khilaf papa ni . . Selamat berjuang anakku sayang Mohamed @danishhakim_243 .Doa papa hak abg utk menakluk akhirat didunia,sementara menunggu doa abg utk hak papa pula antara 3 perkara utk ‘bantu’ papa dibarzakh yg wallahualam tak tahu bila,tapi pasti akan tiba . . Selamat mengiringi ‘jihad’ Mohamed @danishhakim_243 ke Turki abah @jaiezzany ,mama @abby_abadi112 ,adik @marissadania_ & baby @mariadanishahakim_2008 .Semoga selamat perjalanan ketika ini dibawah lindungan Allah s.w.t & para malaikat yg bertugas dibawah kerajaanNya Aamiin Ya Rabb❤️ . . @Regrann from @abby_abadi112 – Papa Danish ❤️ Ingat Abang selalu dalam doa Papa ye.. . ikhlas, Mama ?

A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on

Begitu antara cebisan coretan Norman terhadap anak kesayangannya itu yang diiringi dengan video ketika Danish masih bayi. 

Sejuk perut ibu mengandung kan … sudah tentu Abby Abadi juga turut rasa bangga mempunyai seorang anak soleh.

 
 

??❤️ . Ketika *Imam Syafie* pergi ke Mesir untuk berjumpa guru beliau *Imam Malik*, meminta untuk didoakan; . kemudian kata Imam Malik, *”kamu telah tersalah alamat datang ke sini dan minta untuk didoakan oleh aku!”* . Imam Syafie bertanya: *”kenapa?”* . Imam Malik menjawab: “di *rumah kamu* ada *seorang* yang *doanya 100 000 kali ganda* daripada aku!” . Imam Syafie bertanya: *”siapakah itu?”* . maka jawab Imam Malik: ” *Ibu kamu* ! ? *Doa Ibu* itu *tidak ada hijab* antara dia dengan *Allah SWT*! . PS: Kalau Abang baca insta Mama ni nanti, Mama nk Abang tahu, Mama tak pernah putus doa utk Abang, utk anak3 Mama. Doakan Mama panjang umur utk terus jaga anak3 bertuah Mama ni supaya selamat di akhirat nanti ye Abang. Bagi yg masih ada ibu! Alhamdulilah; kasihlah dan jaga mereka seperti mereka menjaga dan kasih kepada kita semasa kita kecil dahulu. AlFatihah utk yg telah pergi? . PS: Jumpa lagi Abang. Jangan putus doa utk Mama Abah, Papa Mummy, Adik2, Opah Atuk, Mak long dan semua keluarga Abang ye Abang. Panjang umur murah rezeki kita jumpa lagi ?? #MohamedDanishHakim #DanishHakim #HeroMama #SuperHeroISLAM ?

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 2 Apr 2018

导演2周前松口《歌手》惊传下季停播!

中国综艺节目《歌手》第6季自开播以来便话题不断,不过近来传出下一季恐停播「不玩了」或是将转变节目型态;而该节目导演洪涛早在两个礼拜前,就疑似曾以文字做出暗示。

Hiburan Mon, 21 Jan 2019

Banyak Hutang Punca Vanessa Angel Terlibat Aktiviti Pelacuran

Vanessa Angel ditangkap di sebuah hotel di Surabaya pada awal bulan ini kerana dipercayai melacurkan diri dengan bayaran Rp25 juta (RM7,238) dan Rp80 juta (RM23,164).

Hiburan Fri, 6 Sep 2019

Tom Holland is Not Happy at People Spreading Rumours of His Love Life

Our favourite Spider-Man finally addressed his dating rumour with a mystery woman.

Hiburan Fri, 1 Feb 2019

首要媒体超越谷歌和脸书!成为大马人最受欢迎的移动内容

马来西亚最大的整合媒体公司首要媒体超越谷歌和脸书,成为马来西亚人最受欢迎的移动内容!

Hiburan Tue, 25 Jun 2019

Dikecam Pakai Baju Ketat, Shima Anuar ‘Sembur’ Balik Netizen

Pelakon, Shima Anuar membidas secara berhemah kritikan netizen terhadap pemakaiannya ketika sedang sarat hamil cahaya mata kedua.

Hiburan Tue, 5 Mar 2019

Alycia 323 办「我不完美」音乐会

去年12月推出第二张专辑的Alycia,将敲定于3月23日举办《我不完美》音乐会。

Hiburan Fri, 17 Nov 2017

Malam Berinai Izara Aishah Tema Bollywood

Malam berinai Izara Aishah tema bollywood meriah dan dikongsikan oleh Datuk Siti Nurhaliza sendiri di Instagram nya

Hiburan Fri, 10 Jan 2020

Bukan Lagu Cinta Biasa, Haqiem Rusli Bakal Berikan Kejutan Di AJL 34!

Mampukah ‘Lembah Kesepian’ buka minda pendengar? Tak sabar tunggu kejutan dari Haqiem Rusli!

Hiburan Mon, 7 Oct 2019

Suami Lufya Buat Laporan Polis, Dakwa Imej Tercemar

Selepas memilih untuk tidak mengulas panjang apabila isterinya, pelakon, Lufya Omar kerap membuat kenyataan negatif tentang pergolakan rumahtangga mereka, Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum akhirnya membuat laporan polis terhadap isterinya itu. Dr Che Muhammad […]

Hiburan Fri, 18 Jan 2019

‘Ya…Saya Dah Single’ – Azira Shafinaz

Tak apalah…kumbang bukan seekor. Ye tak?

| Live TV