Hiburan By: Khairil Khusyairi September 27, 2023 @ 12:30pm

Peniaga Air Balang Mengadu Tak Ada ‘Sale’ & Pelanggan ‘Lari’ Lepas Amir Raja Lawak Datang Berniaga…. Ini Penjelasan Tuan Badan

Sudah menjadi lumrah bagi peniaga untuk bersaing dalam bisnes, ada hari untung, adakalanya menanggung rugi. Namun bagi pelawak Amir Raja Lawak, 34,  itulah yang dihadapinya sebagai peniaga kecil demi mencari rezeki.

Terbaharu, Amir atau nama sebenarnya Mohammad Amirullah Azmi menerusi perkongsian di media sosialnya, memuat naik tangkap layar yang memaparkan mesej yang diterimanya daripada seorang peniaga minuman air balang.

Mesej itu menyatakan peniaga tersebut meluahkan rasa terkesan dengan kehadiran Amir yang turut berniaga di tempatnya, baru-baru ini.

Tambah individu tersebut, jualan harian peniaga air balang di kawasan tersebut merudum dek kerana kehadiran Amir.

Lebih mengejutkan, individu tersebut turut mendakwa bahawa pelanggan tetapnya turut ‘beralih arah’ kepada perniagaan air balang yang diusahakan Amir sendiri.

Amir Raja Lawak

Tangkap layar mesej yang dimuat naik Amir

Tidak berdiam diri, Amir tampil menjelaskan perkara tersebut dengan menyatakan kehadirannya di kawasan tersebut sekadar mahu berniaga secara santai.

“Minta maaf kepada peniaga air di sekitar Taiping / Kamunting terutama peniaga air balang sekiranya kehadiran saya menyinggung anda semua.

“Harap customer tetap tu teruslah support peniaga-peniaga jalanan yang anda biasa berurusan.

“Saya datang niaga kat Taiping / Kamunting ni pun santai-santai je, tak ada lah nak tekan nak buat sale sangat, sebenarnya sambil bantu sahabat lama saya untuk promote kedai dia kat sini, dia lagi lah struggle sebab overhead yang ditanggung terjejas.

“Saya pun ada kerja lain juga nak settle kat sini dengan sahabat saya ni, tu yang saya datang sini,” jelasnya.

Tambah anak jati Kelantan ini, dia berpendapat adalah tidak wajar untuk menyalahkan dirinya kerana dia juga turut berasa terkesan sebagai peniaga.

Malah Amir turut menegaskan, dia berniaga di kawasan tersebut untuk tempoh yang singkat sahaja.

“Rata-rata peniaga sekarang ni semuanya terkesan, saya harap jangan lah letak kesalahan 100% pada saya lagipun saya datang niaga kat sini kejap je, last niaga hari Sabtu 30hb ni.

“Didoakan agar segala urusan kita semua dipermudahkan dan dilimpahkan rezeki selalu, aamiin,” tutupnya positif.

Untuk info, Amir mengusahakan produk minuman pelbagai perisa di bawah jenamanya iaitu Air Jagung Amirreka sejak 2017.

Amir Raja Lawak

Amir tampil memberi penjelasan

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Thu, 20 Jan 2022

“Selalu Kena Ejek Sampai Takut & Trauma…” – Jadi Mangsa Body Shaming Seawal Zaman Sekolah, Vanessa Reynauld Jadikan Abang ‘Istimewa’ Sebagai Kekuatan

Penyanyi remaja yang sedang mencipta nama, Vanessa Reynauld, 21, mendedahkan dirinya menjadi mangsa ‘body shaming’ seawal usia kanak-kanak. Menerusi kemas kini terbaharu Vanessa di laman Instagram, pelantun lagu Rindu Separuh Nyawa duet bersama Naqiu itu […]

Hiburan Thu, 16 Feb 2023
Featured Tue, 13 Sep 2022

Heboh Cuti Bersalin Dr Amalina Setahun, Dapat 5 Bulan Gaji Penuh… Netizen Senaraikan Syarikat Tempatan Tawar Manfaat Sama

Fuhhhh, seronoknya 🥺🥺 Tapi kat Malaysia pun ada juga gais! Ramai kongsi syarikat yang tawarkan manfaat sama! 🥰🥰

Hiburan Tue, 16 Jan 2018

EYKA FARHANA DIKECAM? RAYU AGAR NETIZEN FAHAM

Penonton harus faham jalan cerita drama tersebut sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan, kerana dalam watak itu sahaja jelas menggambarkan bahawa dia merupakan seorang remaja yang terlalu meminati kumpulan kpop

Hiburan Mon, 25 Mar 2019

Zulin Aziz Rakam Muzik Video Single Kedua Di Tanah Suci

Semoga urusan ibadah Zulin dan keluarga dipermudahkan di tanah suci nanti… Amin.

Trending Wed, 2 May 2018

加州惊见「火彩虹」专家:这是美丽的幻觉!

近日美国一名跑者在加州萨利纳斯山谷(Salinas Valley)东部顶尖国家公园(Pinnacles National Park)拍下了超罕见、俗称「火彩虹」(Fire Rainbow)的「日承」现象。

Featured Sun, 18 Sep 2022
error: Content is protected !!