Featured By: Salma Syahbuddin November 15, 2023 @ 11:01am

Saling ‘Block’ Satu Sama Lain, Shuk Sahar Tak Tahu Rossa Sera Bertunang… Bakal Tukar ‘Status’ Tahun Depan!

Selepas berkongsi berita gembira mengenai pertunangannya bersama jejaka pilihan pada Ahad lepas, bekas isteri kepada pelawak dan pengacara, Shuk Sahar iaitu Rossa Sera menjelaskan perkara itu adalah benar dan bukan gimik.

Katanya, majlis tersebut telah diadakan di kediaman bapa saudaranya.

“Bukan gimik. Ia memang majlis pertunangan.

“Netizen fikir itu adalah gimik sebab wajah saya tak disolek seperti orang bertunang. Mereka tak tahu, kulit wajah saya sedang ‘breakout’,” katanya.

Memetik laporan Harian Metro, dia bakal manamatkan zaman jandanya pada tahun hadapan, namun enggan berkongsi lanjut mengenai perkara tersebut.

“Insya-Allah, kalau tak ada aral melintang, saya akan berkahwin tahun depan.

“Saya tak mahu kongsikan tarikh walaupun sudah ada. Namun, yang pasti ia akan berlangsung tahun depan,” kongsinya.

 

Dalam pada itu, Sera mengaku baru beberapa bulan mengenali bakal suaminya dan berharap jejaka berasal dari Perak itu dapat menerima anak-anak dan juga keluarganya kelak.

“Saya baru beberapa bulan mengenalinya. Anak-anak pun okay dengannya dan dah luangkan masa bersama.

“Saya harap dia dapat terima anak-anak saya dan keluarga saya,” jelasnya.

Mengulas lanjut mengenai reaksi bekas suaminya terhadap berita pertunangan tersebut, Sera bagaimanapun memaklumkan, dia dan Shuk sudah tidak lagi berhubung.

Malah, mereka sudah tidak lagi mengikuti satu sama lain di platform media sosial.

“Dia tak tahu sebab benda ini berlaku tiba-tiba. Saya pun tak ada hubungi dia. Dia sekat WhatsApp dan Instagram saya. Kami sekat satu sama lain,” ujarnya.

Terdahulu, Sera mengejutkan ramai pihak apabila memuat naik sepotong video pendek memperlihatkan momen manis sepanjang majlis pertunangannya.

Sekadar info, Sera dan Shuk mendirikan rumah tangga pada 2015 dan dikurniakan dengan dua cahaya mata iaitu Nur Qurratu Ain, 7, dan Nur Assyifatu Aimi, 4.

Namun, pasangan ini akhirnya mengambil keputusan untuk bercerai dengan talak satu pada 22 Mac lalu selepas Shuk terpalit dengan beberapa siri kontroversi membabitkan orang ketiga dalam rumah tangganya.

 

Sumber: Harian metro

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 22 Jun 2019

Abby Abadi Hamil?

Kalau betul seperti apa yang dikata, Alhamdulillah…

Featured Wed, 15 Mar 2023

“Masa Duduk Flat Adalah Momen Paling Bahagia Saya” – Nurul Shuhada

Ni lah orang kata, bila suami susah ada isteri yang sentiasa beri sokongan,tapi bila suami dah senang lupa segala-galanya😥 Paling tak boleh blah, ringan pula tangan hinggap kat pipi isteri😡

Hiburan Tue, 13 Mar 2018

“Syukurlah korang semua masih ada suami,” – Nora Ariffin

Nora atau nama sebenarnya Wan Norafizah Ariffin menasihatkan kaum isteri di luar sana untuk bermuhasabah diri dan tidak melihat kekurangan semata-mata…

Hiburan Mon, 8 Oct 2018

Menang Kategori Sama Lakar Sejarah Tersendiri Buat Fattzura

Kami berterima kasih dengan drama Hero Seorang Cinderella yang memberi banyak kenangan manis dan juga menjadi lokasi pertemuan kami, bercinta dan berkahwin.

Featured Wed, 21 Apr 2021

Aiman Tino & Sufian Suhaimi Teruk Dipukul?

Nampaknya lakonan penyanyi Aiman Tino & Sufian Suhaimi drama Kampung Kolestrol semakin mendapat perhatian daripada para penonton. Terbaru, penyanyi dan pelakon, Ziana Zain sempat memuatnaik video penggambaran babak Drama Kampung Kolestrol namun apa yang mencuri […]

Trending Tue, 23 Aug 2022

“Sebelum Ada Rezeki, Kalau Boleh Kami Nak…” – Puteri Aishah Tak Rancang Soal Anak

Baru sahaja mendirikan rumah tangga pada November tahun lalu bersama pilihan hatinya, kehidupan pelakon Puteri Aishah semakin bahagia disamping suami tercinta. Sudah menjadi kebiasaan dalam kehidupan anak seni apabila disoal mengenai perkembangan selepas berkahwin terutamanya […]

Hiburan Wed, 14 Feb 2018

《春天花啦啦!》收视告捷破10点

八度空间原创强档贺岁电视剧《春天花啦啦!》自开播以来深受剧迷们的喜爱,第五集于2月12日(星期一)更刷下收视最高点10.5点佳绩,是本地电视剧时段“搬家”以来最高的收视点!

Hiburan Sun, 29 Jul 2018

Amar Ahyan Anak Dato Aliff Syukri Jalani Pembedahan Mata

Ingatkan juling-juling air rupanya bila dewasa lagi ketara julingnya dan tidak mahu di ejek rakan mengambil keputusan untuk pembedahan mata