Drama By: Syafiqa Irdina April 21, 2020 @ 1:45pm

Save The Date! Lebih Banyak Rancangan Menarik Disajikan Buat Korang Sempena Ramadan Tahun Ini

Berbaki 3 hari lagi semua umat islam akan menyambut Ramadan, mesti korang tertunggu-tunggu program dan rancangan menarik sepanjang bulan barakah ini bukan?

So, bersempena bulan Ramadan, TV3 bakal menghidangkan pelbagai program menarik yang bertemakan ‘Setulus Ikhlas’ istimewa buat korang!

Seleksi Drama & Raudhah

1.Bukan Gadis Biasa

Bukan Gadis Biasa merupakan drama adaptasi novel yang dilakonkan oleh Ayda Jebat dan Remy Ishak! Berkisarkan tentang cinta, drama ini memulakan siarannya pada 23 April, setiap Isnin hingga Sabtu jam 7 malam.

2.Jejak Rasul Ulul Azmi

Jejak Rasul Ulul Azmi bakal menemui penonton pada setiap hari Jumaat hingga Ahad, pada jam 6.30 petang hanya di TV3.

Seleksi Program Gaya Hidup

1.Pesan Makan 2020

Pesan Makan 2020 merupakan rancangan masakan yang diselitkan dengan drama oleh 3 orang selebriti tanah air iaitu Eina Azman, Atu dan Adik Shamsul Danish. Rancangan ini akan bersiaran setiap Sabtu jam 5.30 petang.

2.Apa Nak Makan Ni?

Menerusi rancangan “Apa Nak Makan Ni?”, Chef Naem bersama artis jemputan akan menyediakan juadah berbuka puasa di sekitar Lembah Klang dan mengedarkan makanan kepada orang awam yang terjebak dalam trafik semasa pulang ke rumah. Nantikan di hadapan kaca televisyen pada Ahad jam 6 petang okay!

3.Aroma Tradisi

Aroma Tradisi 2020 akan membawa korang menerokai keunikan makanan yang terdapat di sesebuah negeri tersebut sambil mempelajari keistimewaan dari segi sejarah, ekonomi, geografi dan sosial budayanya. Saksikan Aroma Tradisi pada setiap Sabtu jam 11.30 pagi ye!

4.Jom Berbuka

Dalam ‘Jom Berbuka’ pula mempertontonkan gelagat serta kerenah pasangan selebriti ibu & anak memasak menu kegemaran mereka untuk juadah berbuka puasa. Program ini akan disiarkan setiap Sabtu jam 6 petang okay!

Seleksi Bual Bicara, Hiburan & Bananana

1.Sembang Sahur

Program bual bicara santai ini akan membincangkan topik-topik menarik bersama tetamu jemputan. Apa yang menarik, segmen Singgah Sahur akan menyaksikan hos dan artis akan bersama-sama menziarahi keluarga-keluarga terpilih untuk bersahur sekali. Sembang Sahur bersiaran pada Selasa hingga Khamis jam 11 malam!

2.Pak Kodi 5G 2020

Saksikan keletah Pak Kodi lakonan Ropie yang menghiburkan pada setiap Sabtu dan Ahad jam 12 tengah hari!

3.Alif & Sofia

Rancangan kartun kegemaran kanak-kanak bakal bersiaran pada Isnin hingga Jumaat jam 5 petang.

Jangan lupa untuk menonton pilihan program menarik ini di kaca televisyen korang nanti okay?

Save The Date!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 5 Jan 2018

鹿晗「破格」新造型惊呆网友

出道近6年的前EXO成员鹿晗,造型多以简单、清新为主,总给人书生、暖男形象的他,4日晚间在微博晒出破格新发型,让网友看了惊呼“脏辫”。

Hiburan Thu, 31 Jan 2019
Hiburan Sun, 3 Feb 2019

Juara AJL33, Siapa Finalis Pilihan Anda?

Jangan ketinggalan menyaksikan persembahan pembukaan daripada kumpulan Search dan DJ Fuzz yang pastinya memukau peminat dari dua genre muzik popular tepat jam 9 malam di TV3 sebentar saja lagi!

Featured Thu, 14 Oct 2021

“Kau Cantik? Rampas Hak Orang Tak? Lemah!” – Video Intan Saleh Trigger Netizen

Sebuah video yang dimuat naik oleh bekas madu kepada pelakon Izreen Azminda, Intan Saleh menjadi perbualan hangat netizen di laman sosial. Video yang di muat naik di aplikasi TikTok itu memaparkan aksi Intan melakukan ‘lip […]

Hiburan Fri, 5 Apr 2019

Bengang Punya Pasal, Aziz M Osman Label Netizen ‘Bodoh Sombong’?

Dah ada yang halal, yang haram jugak korang nak kan?

Hiburan Wed, 22 Jan 2020
Featured Tue, 5 Oct 2021

“Buka Aib Sendiri, Content Mengundang Laknat..”- Ustaz Ini Perjelas Hukum Content Viral Tanpa Batas

Baru-baru ini, beberapa kes content viral melibatkan Youtuber yang membuat rakaman di tanah perkuburan membuatkan ramai yang berang. Bukan sahaja dilihat tidak menjaga sensitiviti, malah netizen mengkritik mereka tidak menggunakan akal fikiran yang waras dan hanya mengejar […]

Events Sat, 15 Dec 2018
Hiburan Tue, 29 Jan 2019

Selepas Filem Hanya Kawan, Jojie Aminuddin Berlakon Teater Komedi

Wah…lama kita tak tengok Kak Jojie berlakon kan? Good Luck!

Hiburan Thu, 18 Apr 2019

Ramlah Ram Kurus Sebab Nak Kahwin?

Tanpa ambil pil tambahan, saya hanya kurangkan pengambilan karbohidrat. Saya juga baru mula makan nasi tetapi dalam kuantiti yang sangat sedikit.

| Live TV