Hiburan By: Fatin Nurain March 8, 2023 @ 9:51am

“Saya Akan Ambil Tindakan!” – Nadia Brian Bengang Peniaga Tengking & Rekod Video Tanpa Persetujuan Demi Content

Pelakon Nadia Brian meluahkan rasa kecewa dengan tindakan seorang peniaga pakaian yang menengkingnya di hadapan orang awam ketika menjayakan karnival jualan Starvendors di Johor Bahru, baru-baru ini.

Menurut Nadia, dia tidak mengenali pengurus jenama pakaian Mariyah Holdings tersebut dan akan mengambil tindakan terhadap perbuatannya yang turut menularkan video berkenaan sebelum dipadam.

Malah, Nadia turut menyifatkan tindakan peniaga tersebut sangat melampau dan memalukan selepas memarahinya serta merekod kejadian terbabit demi sebuah content tanpa persetujuannya.

“This is too much!!! Ambil video content tanpa persetujuan saya! Tengking-tengking saya tanya kenal dia tak, saya tak kenal! Ini memalukan saya, apa jenis content ni!

“Saya akan ambil tindakan! Sebab awak ada duit, awak boleh nak buat content macam ni? Gunakan maruah orang dengan percuma!,” tulisnya.

Selain itu, pelakon jelita itu turut meluahkan rasa kesal kerana niat baiknya untuk berniaga dan mencari rezeki seperti ditindas oleh mereka yang pentingkan diri untuk membuat content.

“Saya datang sana untuk berniaga, mencari rezeki! Bukan dengan cara macam ni! Jangan menindas orang lain demi kepentingan diri sendiri walaupun banyak mana pun duit kita. Tak perlu lakukan macam ni walaupun sekadar content!,” katanya.

@nadia.brian This is too much!!! Amb video content tanpa persetujuan saya! Tengking2 saya tanya kenal dia tak, saya tak kenal! Ini memalukan saya, apa jenis content ni! Sy akan ambil tindakan! Sebab awk ada duit, awk boleh nak buat content macam ni? Gunakan maruah orang dengan PERCUMA! Saya datang sana untuk berniaga, mencari rezeki! Bukan dengan cara macam ni! Jangan menindas orang lain demi kepentingan diri sendiri walaupun banyak mana pun duit kita. Tak perlu lakukan mcm ni walaupun sekadar CONTENT! #NadiaBrian #Stsrvendors ♬ Swear By It – Chris Alan Lee

Berdasarkan pemerhatian XTRA, usahawan tersebut yang dikenali sebagai Madam Mariyah itu juga telah tampil membuat permohonan maaf dan kesal dengan tindakannya.

Menurut Mariyah, dia tiada niat untuk berbuat sedemikian dan tidak sedar tindakannya itu dirakam oleh pekerjanya.

“Kepada Nadia Brahim (Brian), kalau pasal video yang saya uploadkan dekat dalam TikTok yang budak-budak (pekerja) saya uploadkan tu memalukan awak, saya minta maaf.

“Jauh di sudut hati saya takda pun niat nak memalukan sebab saya pun peminat awak dengan lakonan-lakonan awak yang sangat hidup.

“Bila saya nampak awak secara live, saya sangat teruja dan saya tak tahu pula yang content karakter (creator) saya ambil video dan viral,” katanya.

@mariyahholdings Replying to @ashasbeauty madam minta maaf . kalau ada masa datang lah ke kilang madam @Nadia Brian Goldring #fyp #fypシ #foryoupage #fypシ゚viral #tiktokmalaysia #mariyahholdings #johordarultakzim🔴🔵 #kilangjahitpukal #soundtegak #hashtag ♬ Dj no Coment Di Putusin Pacarmu Di Tingal (Acoustic) – Onel1443

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Fri, 23 Mar 2018

Gajet ‘Jemput’ Masalah Mental Pada Anak Kecil, Hati-Hati!

Konflik lain yang boleh berlaku ialah kegagalan kanak-kanak berfikir dengan waras, tiada daya pemikiran kreatif, tidak mampu berinteraksi dan bertutur dengan baik selain  perkembangan emosi serta intelek terbantut.

Hiburan Sun, 18 Jun 2023

Tutup Ruangan Komen, Nabila Razali Luah Ucapan Buat MK K-Clique & Siti Hajaar

Semoga Bella pun jumpa jodoh yang baik jugaa ☺️❤️

Trending Thu, 4 Feb 2021

Tokoh Terkemuka Dalam Bidang Perniagaan, Datuk Seri Johari Abdul Ghani Kongsi Pandangan Mengenai E-Dagang & IR 4.0

Nama Datuk Seri Johari Abdul Ghani tidak perlu diperkenalkan lagi dalam industri kewangan Malaysia. Dikenali dan disegani ramai kerana kredibilitinya, Johari merupakan salah seorang ahli politik terkemuka di Malaysia dan pernah menggalas portfolio sebagai Menteri […]

Hiburan Tue, 21 Aug 2018

Betul Ke, Syafiq Kyle Terlalu Menjaga Penampilan?

Harus menjaga penampilan, ini jawapan Ustaz Adam idaman semua.

Featured Fri, 17 Mar 2023
TECH Wed, 24 Oct 2018

Cara Kenal Pasti Isyarat Telco Terkuat Untuk Kawasan Anda

Kenalpasti liputan rangkaian mana yang lebih bagus untuk sesuatu kawasan.

Trending Sat, 7 Nov 2020
Trending Mon, 28 Jun 2021
Hiburan Tue, 9 Jul 2019