Hiburan By: SGMS Faida July 6, 2019 @ 5:08pm

‘Sekat’ Anak Bukan Cara Ajak Shiro

Pelawak, Ajak Shiro mengaku sebagai bapa, dia tidak pernah menyekat kebebasan anak dalam memilih cita-cita yang bersesuaian dengan jiwa mereka.

Ajak atau pemilik nama penuh, Mohamad Hanaffi Razak berkata, anak sulungnya, Mohd Jad Thaqif, 9, dilihat cenderung ke arah bidang kreatif. Selain meminati bidang tarian, anak lelakinya itu turut mengambil kelas mempertahankan diri Muay Thai pada masa lapang.

“Sebenarnya saya bukanlah jenis ibu bapa yang menekankan hala tuju dan masa depan anak-anak kerana jika dikawal dengan ketat sekali pun, akhirnya mereka akan memilih bidang yang dekat dengan diri mereka.

“Sejak kecil ini kita sebenarnya sudah dapat melihat corak pemilihan bidang yang bersesuaian dengan mereka. Jika minat bersukan, saya akan menyokong mereka untuk bergerak lebih aktif dalam bidang itu. Begitulah juga dengan cabang-cabang lain yang menjadi minat mereka.

“Apa pun, saya tetap menitik beratkan pendidikan kerana ia menjadi keutamaan, cuma tidaklah sehingga memaksa mereka membuat sesuatu yang tidak kena dengan jiwa mereka,” katanya kepada Xtra.

Ajak di temui di majlis pelancaran single terbaharunya yang berjudul Yang Mano bertempat di ibu pejabat, Warner Music Malaysia, baru-baru ini.

Anggota Shiro itu mendirikan rumah tangga bersama Nur Afifah Amin pada 6 Jun 2009 dan dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Mohamad Jat Thaqif ,9, Mohamad Had Thaqif, 6, dan Nada Soffea, 4.

Single ketiga pertaruhan Ajak itu adalah ciptaan Altimet dan Ezra Kong untuk bergerak lebih aktif dalam bidang nyanyian.

Oleh: Zaara Talita

 

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Contest Wed, 6 Mar 2019

#xtra好康头 | 送你去看朴宝剑《2019亚洲巡回粉丝见面会》马来西亚站

准备好见「国民男朋友」了吗? #xtra好康头 将送你去看朴宝剑《2019亚洲巡回粉丝见面会》马来西亚站~

Hiburan Wed, 5 Jun 2019

Syawal Tetap Ceria Walau Tanpa Suami

Alhamdulillah, anak sudah besar dan mereka faham situasi yang berlaku, tanpa perlu saya menjelaskan apa-apa.

Hiburan Thu, 20 Dec 2018

Hubungan Cinta Erwin Dawson Dan Julia Farhana Kembali Terjalin

Alhamdulillah. Semoga semuanya hubungan ini berakhir dengan kebahagian.

Hiburan Thu, 9 Jan 2020
Hiburan Fri, 26 Jan 2018

Anda Pandai Memasak ?

Khai Bahar mula dikenali menerusi aplikasi Smule, apabila lagu yang dinyanyikan olehnya iaitu Sudah Ku Tahu nyanyian Projector Band dan duet bersama Siti Nordiana menerusi lagu Memori Berkasih tular di media sosial. Single pertamanya iaitu […]

Hiburan Wed, 14 Mar 2018

Mia Ahmad beranikan diri umum hamil!

Mia turut memaklumkan pada mulanya agak takut membuat pengumuman gara-gara pernah keguguran sebelum ini.

Hiburan Wed, 15 May 2019

Biarlah Lambat Popular…

Biarlah lambat popular pun, asalkan saya masih tahu batas dan berusaha jaga aurat.

Hiburan Mon, 22 Oct 2018

Bila Jenayah Ibarat Silang Kata Di Fikiran… Saksikan JIBRIL Bermula Malam Ini!

Drama Jibril mengisahkan seorang peguam tampan bernama Jibril yang memiliki kepintaran luar biasa dan berkebolehan melakukan kesimpulan. Rugi kalau korang tak tengok tau!

Hiburan Fri, 25 May 2018

Bila Dah Pulih, Fendy Kongsi Cerita Ya!

Assalammulaikum kesayangan abang. Untuk makluman semua abang sihat saja kat sini. Sakit pun cuma sikit saja. Tak ada la sampai teruk sangat macam yang hangpa (kamu) tengok tu. Ironman pun boleh sakit, takkan la abang yang macam ni tak boleh sakit…

| Live TV