Hiburan By: Del14 October 29, 2019 @ 3:49pm

Serius Dalam Lakonan, Syafiq Kyle Sanggup Korbankan ‘Identiti’

Pelakon yang memang terkenal dengan imej berkumis, Syafiq Kyle baru-baru ini telah mencukur misainya bagi menjayakan watak lelaki lembut.

Watak yang dibawa oleh Syafiq adalah sebagai Shiba, seorang peguam yang berkarekter lembut dalam telefilem berjudul Shiba Shiba Doo yang sedang dalam penggambaran. 

“Bagi watak Shiba, wajah saya perlu nampak bersih supaya terserlah kecomelan karekter berkenaan.  Justeru, saya kena cukur misai. 

“Saya menerima tawaran melakonkan watak itu pun kerana skripnya yang bagus.  Memegang watak lelaki lembut juga menjadi pengalaman baharu buat saya.  Lagipun, watak sebegini semakin diterima ramai dalam masyarakat kita.  

“Saya juga berani membawakan watak berkenaan kerana ia memberikan cabaran berbeza.  Apatah lagi, ramai peminat yang mahu melihat saya membawakan watak berlainan, jadi saya rasa karekter terbabit sangat sesuai,” katanya kepada BH Online.

Syafiq atau nama sebenarnya Mohd Syafiq Shamim Abdul Razak memberitahu dia kini sedang membuat kajian bagi karekternya nanti dengan memerhatikan gaya dan cara percakapan seorang individu yang amat dikenali sebagai sumber inspirasinya. 

Wah, tak sabar pula nak tengok macam mana Syafiq Kyle berlakon sebagai lelaki lembut! Dari segi kecomelan tu memang tak boleh dinafikan lagi, Syafiq memang ‘jambu’!

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 29 Nov 2019

黄浚维授勋神山效忠星章!沙洲首华裔男歌手获殊荣

黄浚维授勋神山效忠星章,成为沙巴洲首位华裔男歌手获殊荣。

Hiburan Wed, 28 Aug 2019

M Nasir Buka Peluang Untuk BBNU?

Kalau artis baru itu rasa dia bagus, apa kata korang…

Hiburan Thu, 15 Aug 2019

Bila Altimet Berbicara Pasal Kulit

Altimet akhirnya bersuara setelah sekian lama memendam rasa.

Events Tue, 22 Jan 2019
Events Thu, 21 Mar 2019

Karnival Jom Heboh dan Grand Bazaar Ramadan Anjuran TV3 Dan BUR

Jom kunjungi Karnival Jom Heboh 2019 dan Grand Bazaar Raya!

Hiburan Fri, 29 Jun 2018

Alahai, Wak Doyok Kantoi Tayang Gambar Kasut Dari Pinterest

Agaknya apalah yang difikirkan oleh Wak Doyok sebelum memuat naik gambar tersebut kan?

Hiburan Mon, 30 Jul 2018

Wow! Kafe G Dragon Kaut Untung Hampir RM 60,000 Sehari

Populariti kafe ‘Untitled,2017’ bukan saja dibantu oleh hebahan yang dibuat media tempatan dan antarabangsa tetapi termasuk jutaan peminat G Dragon sendiri.

Hiburan Wed, 21 Feb 2018

AMENG SPRING BAGI HADIAH SELEPAS 15 TAHUN

Ramai peminat yang bertanya adakah Spring masih aktif dalam industri. Ya, kami masih ada dan bakal menemui anda semula!

Hiburan Fri, 23 Mar 2018

Nama Naik, Tudung Pun Naik!

Selama ini finalis akhir pentas AJL32 itu kan dilihat sebagai seorang gadis lemah lembut, sopan santun malah selalu bertudung labuh menutupi bahagian dadanya.

Hiburan Wed, 28 Nov 2018

黄鸿升、玉兔、李艳馨来马宣传《舞极限》

配合电影《舞极限》即将上映,导演李闳杰将于12月1日至3日,携演员小鬼、玉兔和李艳馨一起北中南马展开电影宣传活动。

| Live TV