Hiburan By: Del14 October 29, 2019 @ 3:49pm

Serius Dalam Lakonan, Syafiq Kyle Sanggup Korbankan ‘Identiti’

Pelakon yang memang terkenal dengan imej berkumis, Syafiq Kyle baru-baru ini telah mencukur misainya bagi menjayakan watak lelaki lembut.

Watak yang dibawa oleh Syafiq adalah sebagai Shiba, seorang peguam yang berkarekter lembut dalam telefilem berjudul Shiba Shiba Doo yang sedang dalam penggambaran. 

“Bagi watak Shiba, wajah saya perlu nampak bersih supaya terserlah kecomelan karekter berkenaan.  Justeru, saya kena cukur misai. 

“Saya menerima tawaran melakonkan watak itu pun kerana skripnya yang bagus.  Memegang watak lelaki lembut juga menjadi pengalaman baharu buat saya.  Lagipun, watak sebegini semakin diterima ramai dalam masyarakat kita.  

“Saya juga berani membawakan watak berkenaan kerana ia memberikan cabaran berbeza.  Apatah lagi, ramai peminat yang mahu melihat saya membawakan watak berlainan, jadi saya rasa karekter terbabit sangat sesuai,” katanya kepada BH Online.

Syafiq atau nama sebenarnya Mohd Syafiq Shamim Abdul Razak memberitahu dia kini sedang membuat kajian bagi karekternya nanti dengan memerhatikan gaya dan cara percakapan seorang individu yang amat dikenali sebagai sumber inspirasinya. 

Wah, tak sabar pula nak tengok macam mana Syafiq Kyle berlakon sebagai lelaki lembut! Dari segi kecomelan tu memang tak boleh dinafikan lagi, Syafiq memang ‘jambu’!

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 18 Oct 2018

Selepas Pematah Hati, Vroom Vroom Lah Pula!

Tak sabar nak dengar lagu terbaru Nabila! Lagu-lagu ciptaan Hael Husaini & Ezra Kong ni selalunya memang ONZ.

Hiburan Wed, 26 Dec 2018

李幸倪3月登顶!首次个人大型演唱会

李幸倪明年3月登云顶舞台,在大马首次举办个人大型演唱会,唱出9年出道以来梦想路!

Featured Thu, 18 Nov 2021

Pelakon Harry Potter Bakal Reunion Dalam Tayangan Istimewa Ulang Tahun Ke-20 Harry Potter: Return To Hogwarts

Tayangan khas filem Harry Potter iaitu Return To Hogwarts bersempena dengan ulang tahun ke-20 filem itu telah diumumkan secara rasmi pada Rabu. Tayangan istimewa ini merupakan perjumpaan semula karakter-karakter di dalam filem itu yang akan […]

Hiburan Sat, 21 Dec 2019

Farah Nabilah Sah Milik Amirul Yunus Dengan Sekali Lafaz!

Wah! RM11,111,11 bagi setiap tahun perkenalan?

Hiburan Thu, 16 Aug 2018

Perli Siapa Tu? Faiz Roslan Muat Naik Video Masuk Tandas OKU

Faiz dilihat membuka pintu tandas OKU dan memberitahu bahawa tandas itu hanya digunakan untuk golongan LGBT sahaja

Hiburan Thu, 5 Apr 2018

Ini Rahsia Dato Siti Nurhaliza Susut Berat Badan!

Beliau juga gembira kerana berat badannya semakin berkurang selepas melahirkan anaknya.

Hiburan Mon, 5 Mar 2018

BTS’s Twitter Account Achieves 13 Million Followers!

No other Koreans have ever achieved this feat.

Hiburan Sun, 16 Dec 2018

TAHNIAH! Sasqia Dahuri Kini Milik Asyraff Khan

Tahniah Sasqia dan suami, cantik sangat gambar-gambar kahwin mereka!

Hiburan Tue, 17 Jul 2018

Siapa Pelakon Sindir Pengacara Wanita Melodi?

Syazwan Zulkifly memuatnaik status yang menyindir dan berunsur kasar sekaligus mengkritik gaya pengacaraan Janna Nick dalam Melodi. Bagaimanapun, pelakon itu tampil memohon maaf

TECH Thu, 1 Mar 2018

Virtual River & Oranges Built By Malaysians For All Couples

If you are planning to look for the perfect soulmate during Chap Goh Mei and want to save the hassle of going to the temple full of people, why not try out the new virtual orange picking app by Wowwwz?

| Live TV