Featured By: Salma Syahbuddin July 10, 2024 @ 12:31pm

Tak Kisah Populariti Isteri Lebih Melonjak, Shuib Tak Pernah Halang Watie Bekerja – “Baguslah Boleh Tambah Pendapatan Keluarga”

Pelawak, penyampai radio dan usahawan popular, Shuib tidak kisah jika populariti isterinya, Watie Hanifiah lebih melonjak berbanding dirinya.

Kata Shuib, perkara itu bagus untuk pendapatan keluarganya, sekaligus berkongsi bahawa dia tidak pernah menghalang isterinya itu untuk bekerja.

Malah, Shuib atau nama penuhnya, Shahmira Muhamad mengakui, rezeki Watie semakin bertambah selepas mereka mendirikan rumah tangga.

“Baguslah untuk pendapatan keluarga kami. Dan saya tidak menghalang untuk dia bekerja kerana dia suka.

“Saya rasa dia pun mengakui lepas berkahwin, rezeki dia lebih banyak which is dia dapat membantu keluarga dia. Saya boleh nampak dan saya tahu.

“Sebab saya tak ada halang dia,  bagi saya kalau benda tu baik (income)  saya tak ada masalah. Cuma adalah benda-benda do’s and don’ts. Termasuklah fokus kepada anak-anak.

“Sebenarnya, Watie ni setiap bulan dia ada komitmen untuk buat posting dan sebagainya,” ulasnya.

Shuib berkata demikian ketika di temui pada majlis sidang media pelancaran Dol’s Podcast di Petaling Jaya pada Selasa.

Mengulas lanjut, bapa kepada empat orang cahaya mata ini mengakui rindu untuk muncul di kaca televisyen meskipun sekarang ini dia lebih fokus untuk menguruskan perniagaan sedia ada.

Tambahnya, tawaran masih diterima, namun dia perlu memberi keutamaan kepada komitmen kerjayanya.

“Saya sekarang pun tak berapa aktif di televisyen walaupun kadang-kadang rindu sebab nak fokus pada busines. So, macam podcast ni sesuai lah untuk sekali seminggu berjumpa dengan Fizie dengan Shuk.

“Ada yang panggil tapi kadang-kadang memikirkan jadual dan masa tu mungkin kita tak boleh nak buat. Jadi, kita lebih fokus kepada bisnes sekejap. Ada benda yang kita kena dahulukan. Macam komitmen dan sebagainya,” katanya.

Dalam pada itu, ketika disoal sama ada takut atau tidak namanya kian ‘sunyi’ dan tenggelam dalam industri, Shuib bagaimanapun menjelaskan, setakat ini dia lebih memberikan fokus terhadap perkara yang membuatkan dia berasa gembira dan bukannya melakukan ‘kerja’ semata-mata mahu memuaskan hati semua orang.

“Sebenarnya saya selalu fikir macam ni, kalau lima tahun lepas kita agak risau… tapi sekarang kita buat apa yang kita suka. Kita hidang dekat mereka (netizen). Sama ada orang di luar sana suka ataupun tidak, itu terpulang as long as kita happy itu sudah cukup.

“Kita bukan buat untuk puaskan semua hati orang. Lebih baik kita fokus kepada kekuatan (strenght) kita,” jelasnya.

Dalam perkembangan lain, bekas trio segmen Geng Pagi Hot di Hot FM ini bakal tampil dengan siri podcast terbaharu yang dikenali sebagai Dol’s Podcast.

Dol’s Podcast merupakan sesi bual bicara santai yang akan memaparkan kisah-kisah menarik daripada tetamu undangan termasuklah Watie Hanifiah.

Dol’s Podcast juga akan bersiaran sebanyak lapan episod dengan durasi tayangan lebih satu jam.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Sat, 8 Jun 2024

Penulis Tak Guna Nama Kak KM Lariskan Buku

Penulis buku jemput Kak KM atas dasar persahabatan.

Hiburan Sat, 14 Jul 2018
Hiburan Sun, 26 Aug 2018

Fathia Dah Tak Sanggup Bawa Gelaran Selebriti?

Pelakon cantik ini mengaku terbeban membawa status selebriti, malah namanya itu seperti menyekat kehendak dan kemahuan diri.

Featured Thu, 25 Apr 2024

Kakak Meninggal Secara Mengejut, Kaka Azraff Ambil Alih Jaga 4 Orang Anak Saudara – “Saya Langsung Tidak Mahu Sambut Raya Tahun Ini”

Sebaknya! Hanya yang kehilangan insan tersayang je faham perasaan tu😪. Moga Allah mengangkat darjat Kaka. Al-Fatihah

Featured Sun, 7 May 2023

Ibu Kaka Azraff Meninggal Dunia Akibat Serangan Jantung & Angin Ahmar

Innalillahiwainnalillahirojiun.. Salam Takziah Kaka dan keluarga 🥲🥹❤️

LIFESTYLE Fri, 28 Jun 2019

Cuti Am 30 Julai Ini

Bagi Sabah dan Sarawak, tindakan akan diambil oleh kerajaan negeri masing-masing mengikut undang-undang negeri.

Hiburan Thu, 1 Aug 2019

Jom Tengok Episod Khas Alif & Sofia Sempena Aidiladha Bermula 5-11 Ogos Ini!

Ikuti perkembangan Alif & Sofia di laman Instagram @alif.sofia dan Facebook di www.facebook.com/AlifDanSofia atau melalui #AlifSofia di semua platform sosial.

Hiburan Wed, 15 Jan 2020

Dato Hattan Sarankan Puteri Balqis Berubat Kampung

Beberapa hari ini, kisah pelakon cilik berbakat besar Puteri Balqis menjadi perhatian ramai. Tiada siapa menyangka, Balqis kini berdepan dengan kesempitan hidup dan terpaksa menjual buku puisinya untuk menyara kehidupan. Kisahnya itu mendapat perhatian selebriti lain yang […]