Euforia Bola 2026
Hiburan By: Ad Ops September 24, 2019 @ 6:49pm

Ini Sebab Kenapa Lisa Blackpink Dipanggil ‘Ratu Thailand’?

Gelaran ‘Ratu Thailand’ yang diberikan oleh peminat Lisa terutamanya warga Thailand amat tepat sekali apabila baru-baru ini beliau dengan baik hati telah menyalurkan sumbangan derma buat mangsa banjir di negara tersebut.

Tindakan pantas Lisa Blackpink memberikan sumbangan kepada mangsa banjir menyentuh hati ramai peminatnya terutamanya penduduk Thailand. 

Lisa atau nama sebenarnya Lalisa Manoban telah menyumbang sebanyak 100,000 baht atau RM 13,700 kepada pelakon Dana Bin Bunleurit untuk diberikan kepada mangsa-mangsa banjir.

 

Perkara itu dikongsi sendiri oleh salah seorang blogger yang dikenali sebagai Koi, beliau telah memuat naik sekeping cek daripada penyanyi itu menerusi instagram miliknya .

 

“Lisa mahu menghulurkan sedikit sumbangan untuk mangsa banjir dan dia berharap semuanya akan baik-baik sahaja,” kata Koi.

Dikatakan seramai 20,000 mangsa banjir telah dipindahkan akibat banjir yang turut meragut nyawa penduduk negara itu sejak beberapa hari yang lalu.

Apapun, Xtra mendoakan agar keadaan di negara tersebut kembali pulih seperti sedia kala.

Ditulis Oleh: Dina Azmi

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Selebriti Thu, 21 Sep 2023
Featured Mon, 29 Aug 2022

[VIDEO] Acap Kali Diaju Gelaran ‘Nista’, Shila Amzah Tempelak Netizen Mulut Celupar – “Kenapa Kena Cakap Macam Hidup Saya Terhutang Pada…”

Tu la gais sebelum cakap apa apa fikir dulu ya ☺️ Dengar ni pesanan Shila, jangan sesuka hati label orang lain yang bukan bukan ya 😌

Hiburan Sun, 8 Dec 2024
Events Wed, 4 Sep 2019

Lima Hari Tayangan Sahaja, SANGKAR Raih Kutipan RM4.8 Juta!

Masih sempat lagi nak tengok SANGKAR di pawagam berhampiran korang. Cepattt!

Hiburan Fri, 9 Aug 2019

Subhanallah…Alunan Suara Neelofa Mengaji Al-Quran Di Aplikasi Muslim Pro

Alhamdulillah…Makna By Lofa bakal bantu muslim di luar sana untuk memahami maksud bacaan Al-Quran dalam Bahasa Melayu.

Featured Wed, 17 May 2023
Hiburan Thu, 6 Feb 2025
error: Content is protected !!