Euforia Bola 2026
Hiburan By: Ad Ops August 10, 2018 @ 2:43pm

Kenapa Sharifah Sakinah Bengang?

Kuala Lumpur Fashion Week (KLFW) merupakan pertunjukan fesyen terulung yang menampilkan busana daripada beberapa pereka fesyen tempatan. Dan kali ini KLFW (2018) sekali lagi kembali untuk tahun yang ke-6.

Dah namanya pun terulung, jadi acara ini pastinya akan dihadiri oleh tetamu jemputan di kalangan VIP dan selebriti, malah selebriti media sosial serta   fashionista popular turut dijemput untuk memeriahkan lagi acara ini yang masih berlangsung di Pavillion. 

 

This is a rant post. So far, I’ve been attending KL Fashion Week for the past few years. It’s not that that long but long enough to see what’s unacceptable in the event’s scene. Dear fashionista, VIP clients, social media influencers, any important players in the industry and all attendees PLEASE PLEAE PLEASE respect the value of time. Imagine the preparation behind this huge event annually. A lot of people put a lot of hard work for months by the event organizers, designer, models. So: Please arrive on time. (Respect other people’s time) Please enter the hall when being invited. (Tak payahlah lama2 borak2, gelak2, snap pics kat hall luar. Yes, we know you are the invitees). Please sit before the event starts. (Orang nak tengok baju model, bukan baju orang yang baru nak duduk). I know it’s a fashion show, but that doesn’t mean everyone is allowed to be fashionably late. Don’t take the theme to the heart sangat.

A post shared by Sharifah Sakinah Al-Khaired (@sharifah_sakinah) on

 

Bagaimanapun, pelakon, pelawak dan pengacara, Sharifah Sakinah yang hadir pada majlis KLFW (2018), meluahkan rasa kecewanya terhadap individu yang agak dikenali ramai kerana begitu popular namun tidak menepati masa. Sakinah berkongsi cerita tersebut menerusi laman Instagram miliknya.

“This is a rant post. So far, I’ve been attending KL Fashion Week for the past few years. It’s not that that long but long enough to see what’s unacceptable in the event’s scene.”

“Dear fashionista, VIP clients, social media influencers, any important players in the industry and all attendees PLEASE PLEAE PLEASE respect the value of time.

“Imagine the preparation behind this huge event annually. A lot of people put a lot of hard work for months by the event organizers, designer, models. So, please arrive on time (Respect other people’s time).

“Please enter the hall when being invited. (Tak payahlah lama2 borak2, gelak2, snap pics kat hall luar. Yes, we know you are the invitees). Please sit before the event starts. (Orang nak tengok baju model, bukan baju orang yang baru nak duduk). I know it’s a fashion show, but that doesn’t mean everyone is allowed to be fashionably late. Don’t take the theme to the heart sangat.” Luah selebriti itu

Rata-rata netizen turut bersetuju dengan pendapat Sakinah.

 
 
Sumber: Instagram @sharifah_sakinah
 
Tidak salah apa yang diluahkan oleh Sakinah. Asalkan, jangan menyusahkan orang lain kerana salah sendiri. Okay?
 
Ditulis Oleh : Nik Nur Amira
 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Thu, 13 Oct 2022
Hiburan Fri, 29 May 2026

Syifa Melvin Bidas Dakwaan Bukan Menantu Pilihan, Tegas Hubungan Dengan Mentua Baik Sejak Sebelum Kahwin

Syifa menegaskan dia tidak pernah mempunyai sebarang masalah dengan ibu mentuanya

Hiburan Mon, 1 Jul 2019

Kenapa Cemburu Dengan Sherry?

Bawak banyak bersabar

TECH Wed, 31 Oct 2018

Cara Menukar Tema Windows 10 Kepada Versi Gelap

Berikut kami kongsikan cara – cara untuk mengaktifkan tema versi gelap pada Windows 10 anda.

Featured Sat, 28 Jun 2025
error: Content is protected !!