Euforia Bola 2026
Hiburan By: SGMS Faida July 24, 2019 @ 12:51pm

‘Saya Putus Cinta’- Najwa Latif

Penyanyi Najwa Latif mengaku berat badannya naik yang menyebabkan dirinya berisi selepas putus cinta.

Kata penyanyi berusia 24 tahun ini, dia bersyukur dikelilingi sistem sokongan kuat daripada keluarga dan rakan-rakan yang cukup baik.

“Mereka banyak mengingatkan Wawa untuk seronok dalam apa yang Wawa buat. Wawa putus cinta time Master. That explains my weight yang korang banyak sangat sebut tu.

“Saya bersyukur, I have my family, abang Azahari (my best manager), my good friends yang believe and encourage me to finish whatever that I’ve started,” tulisnya di Instagram.

Berkongsi kisah lama, Najwa yang lebih mesra dipanggil Wawa memberitahu dia pernah memberitahu ibunya untuk berhenti sekolah ketika berada di tingkatan empat.

“Who would have thought this girl yang pernah cakap dekat mama “Wawa nak kerja ma. Wawa tak nak sekolah dah. Wawa taknak belajar” time form 4 dulu ended up dapat result sem last master dia yang dia dapat today.

“The best thing yang happened this morning was I called my mom and told her about my results, she said “Alhamdulillah. Thank you Wawa. Mama happy.,” kata Wawa yang menangis mengenangkan hal itu.

Dalam masa sama, penyanyi Cinta Muka Buku ini juga melihat pengalaman lepas sebagai ‘guru’ dalam kehidupannya.

“You see, when you feel like banyak benda you dah plan takjadi, have faith. Allah tahu yang terbaik. Look around. Bersyukur. Usaha cari. Banyak nikmat Allah bagi. Kita nak nampak atau tak je.

“Kalau semua orang rasa korang tak cukup bagus for them, you don’t have to prove to them. Prove to yourself that you are enough. While I’m writing this, Wawa masih takda boyfriend lagi when kawan kawan Wawa ada yang dah ada boyfriend, tunang, kahwin, ada anak.

“Tapi guess what? Berkat doa semua orang, Wawa habis master, grad this year In shaa Allah. So, takda boyfriend takpa, tapi Wawa dapat nampak 4 for the first time dalam hidup ni,”ucapnya syukur.

 
 
 
View this post on Instagram

Who would have thought this girl yang pernah cakap dekat mama “wawa nak kerja ma. Wawa taknak sekolah dah. Wawa taknak belajar” time form 4 dulu ended up dapat result sem last master dia yang dia dapat today. The best thing yang happened this morning was I called my mom and told her about my results, she said “alhamdulillah. Thank you wawa. Mama happy.” I crryyyy. Bila everyone cakap I won’t make it. I believe them and wawa bukan jenis nak prove I’m best dekat semua orang. But, I work with what I have. Fortunately, I have my family, abang azahari (my best manager), my good friends yang believe and encourage me to finish whatever that I’ve started. They also remind me to have fun dalam buat apa wawa buat. Wawa putus cinta time master. That explains my weight yang korang banyak sangat sebut tu. ? Tapi korang nak tahu apa Tuhan bagi lepastu? Peluang untuk bernafas and cuba jadi lebih baik lagi. Family yang percaya pada wawa when wawa takpercaya diri wawa. Kawan kawan yang sangat sangat baik (terima kasih tolong, reply whatsapp bila wawa tanya pasal project paper even pukul 1, 2 pagi). Supervisor yang paling cool dalam dunia ni (Dr Rashid, if you’re reading this, thank you!). Students yang banyak perangai tapi best. (thank you for helping me to see life as fun as it is) You see, when you feel like banyak benda you dah plan takjadi, have faith. Allah tahu yang terbaik. Look around. Bersyukur. Usaha cari. Banyak nikmat Allah bagi. Kita nak nampak atau tak je. Kalau semua orang rasa korang takcukup bagus for them, you don’t have to prove to them. Prove to yourself that you are enough. While I’m writing this, wawa masih takda boyfriend lagi when kawan kawan wawa ada yang dah ada boyfriend, tunang, kahwin, ada anak. Tapiii guess what? Berkat doa semua orang, wawa habis master, grad this year In shaa Allah. Soo, takda boyfriend takpa, tapi wawa dapat nampak 4 for the first time dalam hidup ni. Heheheheh. Alhamdulillah. I know I rarely say this tapi Mama, Ayah, Wawa harap I make you proud this time. Walaupun cuma dari jauh. Thank you sebab selalu doakan wawa. ? #captionwawapendekjegradnanti #tahuannoyinggilabacaessaycamni #donejadihater

A post shared by OfficialNajwaLatif (@njwalatif) on

Najwa baru sahaja menamatkan pengajian Sarjana dalam bidang Pendidikan dengan Pengajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua (TESL) di Universiti Malaya (UM).

Tak apalah, patah tumbuh hilang berganti kan Wa? Ada jodoh lebih baik menanti di depan…

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 14 Sep 2018
Hiburan Thu, 21 Aug 2025
Hiburan Tue, 17 Jul 2018

Kahwin Dengan Zara Zya? Tak Mungkin Tahun Ini

Saya tak pernah nampak sisi sebegitu pada dirinya. Saya tak pernah bertanyakan hal ini pada dia kerana jika soalan begitu diajukan, bermakna saya percaya orang luar berbanding kekasih sendiri.

Featured Mon, 26 Jan 2026
Featured Wed, 22 Jun 2022

[VIDEO] “Saya Masih Single Okay!” – Ira Kaza

Tuan badan dah buka mulut bagi ‘hint’ tu, harapnya semua baik-baik saja 😊

Hiburan Wed, 23 Mar 2022

Akui Agak Terlambat Masuk Industri, Frontliner Ini Kejar Cita-Cita Sebagai Penyanyi

Adami Hairi merupakan petugas barisan hadapan yang berkhidmat di Unit Kawalan Penyakit.

Hiburan Thu, 24 Nov 2022
Kes Mahkamah Fri, 4 Aug 2023
error: Content is protected !!