Menjadi peniaga online ini tak semudah yang anda sangkakan. Dengar memanglah mudah. Post gambar kemudian orang beli, bungkus dan pass parcel kepada kurier. Tu je.
Tapi anda lupa, mana mungkin ada kerja yang tak ada masalah kan? Ha anda tau tak, masalah terbesar peniaga online ni adalah pihak kurier! Kadang-kadang mereka ada masalah dengan pihak kurier tau dan kalau dapat kurier yang tak membantu boleh menangis weh!
Jom tengok apa yang selalu penjual-penjual ni hadapi.
Paling stress bila anda dapat pihak kurier yang tak ada sistem yang betul. Susah betul nak track parcel pelanggan dekat mana aduhai. Asyik lah tak ada dalam sistem! Kalau penjual tak dapat track apatah lagi pembeli kan? Lagi pening nak jawab!
Selalu busy taliannya. Call pagi tak dapat, call petang tak dapat. Nak call malamlah, dah tutup pula. Bila lah nak dapat bantuan khidmat pelanggan ni?
Nampak remeh kan? “Ala, tunggu lah hari Isnin baru nak post!”
Ha tapi sebenarnya leceh tau. Lagi pening kalau dekat tempat tu ada satu je pejabat kurier. Hari-hari kena beratur panjang.
Kalau buka hari-hari kan lagi mudah, tak payahlah pembeli pening nak susun time untuk post barang. Lambat dua hari pun pembeli marah tau.
Tadi admin dah kata susah nak telefon khidmat pelanggan kan? Ha dah dapat telefon, punyalah lama nak selesaikan isu tu! Asyik kena minta update. Tapi tak selesai pun. Pembeli dah bising tanya tanya, penjual pula yang serba salah, aduhai!
Bila anda tak pilih kurier yang bagus, macam min cakap tadi sistem pun lemah jadi semuanya tak dapat di track. Bukan sahaja parcel tapi rider mana yang hantar pun mereka tak tahu. Bila barang hilang, membuatkan situasi tu lagi susah nak diselesaikan.
Sebagai penjual anda mesti nak kan yang terbaik untuk pembeli kan? Kalau boleh hari ni pembeli letak order esok terus anda hantar.
Tapi kadang-kadang, seberapa pantas pun anda buat kerja tapi kurier yang lambat pun anda juga yang kena balik kan?
Ha sebab tu lah, anda kena masukkan pemilihan kurier ni bila anda nak buat bisnes.
Memang ada banyak syarikat penghantaran kat Malaysia ni tapi nak dapat yang betul-betul puas hati tu susah weh! Tak semua ada servis yang mantap macam Ninja Van Malaysia!
Anda tau tak yang diorang boleh selesaikan masalah anda dalam masa 24 jam?
Dan customer service dia fuh, tiptop! Kalau anda ada masalah anda boleh terus sahaja email atau gunakan sahaja NinjaChat, platform berasaskan pesanan sosial dengan fungsi sembang masa sebenar.
Senanglah anda nak track parcel yang anda hantar dengan mudah dan cepat!
Tak payah takut dah kalau pembeli bising-bising sebab isu anda tu boleh selesai dalam masa 24 JAM! Betul tu, 24 jam!
So anda jangan risau risau dan boleh terangkan dekat pelanggan berapa lama masa yang anda perlukan untuk selesaikan sesuatu isu itu.
Sekurang-kurangnya pelanggan akan lebih lega bila dapat tahu jangka masa untuk masalah mereka diselesaikan betul tak?
Ninja Van Malaysia ni juga jadi pilihan ramai sebab sistem mereka yang sangat sistematik dan mereka turut beroperasi 7 hari seminggu dari segi pick up, penghantaran dan juga customer support.
Dan paling best, cawangan Ninja Van Malaysia ni ada merata-rata! Senang lah nak drop parcel kalau ada banyak cawangan kan? Kalau dekat satu tempat tu penuh boleh pergi tempat lain.
Kalau nak mereka pick-up parcel dekat kedai atau rumah pun boleh je. Mana yang mudah untuk anda lah! Ninja Van Malaysia ni ada banyak pilihan yang anda boleh pilih.
Siap boleh cash on delivery lagi. Patutlah ramai pembeli dan juga penjual suka gunakan perkhidmatan mereka ni!
Jom layan Kdrama dari Ninja Van Malaysia dekat bawah ni. Mesti anda boleh relate!
Ha macam k-drama betul ya. Admin pun sedih sekali rasa nak pergi tolong carikan je barang tu. Nak lagi? Ha admin kasi lagi satu.
Sebab tu ramai peniaga menggunakan khidmat Ninja Van Malaysia sebab mereka boleh selesaikan masalah bungkusan anda dengan cepat dan mudah!
Ha, apa lagi tu? Jangan pening kepala dah, tukar je kurier pilihan anda ke Ninja Van Malaysia. Terus settle semua masalah-masalah yang anda ada tu.
Maklumat lanjut anda boleh klik dekat SINI!
Wah fly high girls!
Terus sukses Anna
Semoga Irma terus kuat
Word of the year 2024, L U S M 🤣