Trending By: Aisyah Badrul March 23, 2020 @ 1:59pm

“Aku Dah Penat Dengan Semua Ni!,”- Difitnah Selepas Umum Penceraian, Alha Alfa Luah Perasaan Di Instagram

SELEPAS mengumumkan status perkahwinannya kepada umum, Datuk Alha Alfa menerima kritikan yang pelbagai daripada netizen dan ada yang beranggapan bahawa jurusolek terkenal itu sengaja membuka aib bekas isterinya, Noor Azlin,24.

Menurut Alha,31, dia tidak kisah menerima kecaman dan kutukan daripada mana-mana pihak kerana dia sudah tidak mampu lagi menanggung perkara ini seorang diri. Alha juga bertindak meluah perasaan sedih dan kecewanya menerusi Insta Stories dan menganggap orang lain hanya melihat keburukan sehingga segala kebaikan yang dilakukannya selama ini tidak dihargai. 

Ujar Alfa menerusi posting tersebut, dia tidak sangka perkerjaan yang dilakukannya sebagai mata pencarian utama dianggap sebagai satu perkara yang salah oleh sesetengah pihak. 

“Sorrylah..kalau nak kata aku buka aib pun lantak pi lah. Aku dah penat dengan semua ni. Kenapa aku je yang kena hadap semua ni?,”

“Tak nampak langsung ke kebaikan yang pernah aku buat? jahat ke apa yang aku buat selam ni? Kenapa? Kenapa orang yang aku sayang sanggup menipu?,” 

“Sanggup nak jatuhkan maruah aku dekat orang? Sanggup nak malukan aku pada semua orang?,”

Terdahulu, Alha Alfa telah mengumumkan penceraiannya kepada umum dan mengakui tiada lagi persefahaman antara dia dan bekas isteri. Menerusi pengakuan yang dimuatnaik di laman Instagram miliknya, sikap bekas isteri yang kuat cemburu dan tidak memahami kesibukkannya sebagai jurusolek menjadi punca perpisahan mereka. 

Alha juga menceritakan bekas isteri sering mengugut untuk mencederakan dirinya dan jurusolek terkemuka itu menunjukkan kesan luka di badannya akibat menahan perbuatan bekas isterinya itu. Dia juga mendedahkan sepanjang 6 bulan tempoh perkahwinan mereka, Noor Azlin pernah hamil namun mengalami keguguran baru-baru ini.

Namun posting itu telah dipadam dengan alasan supaya bekas isterinya dapat meneruskan kehidupan tanpa diganggu orang luar. 

Sementara itu, bekas isteri Datuk Alha Alfa, Noor Azlin bertindak menafikan dakwaan bahawa dirinya pernah hamil dan mengalami keguguran menrusi komen balas di akaun Instagram miliknya. 

Baru-baru ini Alha telah memuatnaik satu posting terbaru dan video lagu nyanyiannya sempena perkahwinannya pada September lalu. 

Alha dan Norazlin telah mendirikan rumahtangga pada 28 September lalu di Taiping,Perak dan perkahwinan mereka hanya bertahan selama 6 bulan. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Mon, 1 Jan 2018

你的年薪多少?澳洲「举牌工」年薪约40万令吉

还记得吗?小时候我们上学的时候,总是会有一位高举“Stop”的男人或女人,让学生安全过马路。而在澳洲悉尼的30岁多塞特(Amy Dowsett)就从事其工作,每天在马路上举牌,一年的年薪竟可高达13万澳元(约40万令吉)。

Trending Thu, 7 Dec 2017

Ibu Bawah Umur Sorok Bayi Dalam Kabinet

Seorang remaja lelaki berusia 15 tahun ditahan selepas teman wanitanya yang bawah umur didapati melahirkan seorang bayi lelaki dan menyembunyikannya di dalam laci sebuah rumah di Kampung Bahagian Jaya. Menurut Supritendan Martin Koo yang merupakan […]

Trending Thu, 24 Oct 2019

Hilton Eateries; Where Good Food Begets Good Memories

Date night? Anniversary dinner? Reunion? Or just a simple gathering? Hilton’s October promotion has got it all

Trending Mon, 10 Jun 2019

‘Nak ‘Flirt’ Kena Ada Strategi’- Lelaki Ini Kongsi Tips Cari Calon Isteri Di Facebook

Moral of the story, jangan malu sangat nak mengorat tu kalau dah suka…

Trending Tue, 28 Aug 2018

Mengaku Kerap Terlanjur, Hukuman Sebat Pasangan Lesbian Tangguh Ke September

Hukuman ke atas pasangan kekasih ‘songsang’ yang dihukum denda RM3,300 dan enam sebatan oleh Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu, April lalu ditangguhkan sehingga 3 September ini.
Pendaftar Mahkamah Nurulhuda Abd Rahman berkata hukuman tersebut perlu ditangguhkan kerana sebab-sebab teknikal.
“Beberapa agensi akan terlibat dalam hukuman itu dan ada beberapa masalah teknikal yang masih belum dapat diselesaikan.
“Oleh itu, adalah lebih baik menangguhkan hukuman itu ke satu tarikh yang akan dimaklumkan kemudian,” katanya.
Dua wanita itu masing-masing berusia 22 dan 32 tahun sepatutnya dihukum enam sebatan pada Selasa.
Mereka telah dibebaskan dengan jaminan sementara menunggu hukuman dilaksanakan.
Hukuman sebat itu dijangka dilakukan di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Terengganu.
Selain hukuman sebat, mereka turut berdepan hukuman penjara empat bulan jika gagal menjelaskan denda RM3,300 yang ditetapkan.
Terdahulu, pasangan itu mengaku memilih melakukan hubungan kelamin sejenis kerana merasa lebih selamat berbanding melakukan hubungan dengan lelaki, malah mereka turut mengaku sudah kerap ‘terlanjur’.

Featured Tue, 10 May 2022
Trending Mon, 16 Apr 2018

Lembu Cemas Tersepit, Terima Kasih Abang Bomba!

Tujuh anggota bersama sebuah jentera tiba di lokasi kejadian lima minit kemudian dan tindakan menyelamat haiwan itu dilakukan. Alhamdulillah, akhirnya lembu itu berjaya dikeluarkan dengan selamat!

Featured Tue, 14 Dec 2021

Doja Cat Positif Covid-19

Penyanyi terkenal Doja Cat mengumumkan dia disahkan positif wabak Covid-19 melalui hantaran terbaru di Instagram miliknya. “Dukacitanya, saya rasa sedih untuk berkongsi bahawa saya baru sahaja diuji positif Covid-19 dan tidak dapat membuat persembahan di […]

Featured Thu, 10 Mar 2022

Sarat Hamil, Elfira Loy Buat Aksi Lompat Jauh Sambil Berkasut Tumit Tinggi Buat Ramai Risau!

Fuh, seriau Min tengok! Berani betul bekas atlet lompat jauh ni ya 🤯

Featured Thu, 9 Sep 2021

“Ini Soal Nyawa!”- Che Ta Takkan Bekerjasama Dengan Pelakon Enggan Ambil Vaksin

Pelakon dan pengacara, Rozita Che Wan atau lebih mesra dengan panggilan Che Ta mengakui tidak akan berkerjasama dengan mana-mana pelakon yang belum atau tidak mahu mengambil vaksin. Menurutnya, tidak logik sekiranya terdapat segelintir produksi yang […]

| Live TV