Trending By: Aisyah Badrul March 23, 2020 @ 1:59pm

“Aku Dah Penat Dengan Semua Ni!,”- Difitnah Selepas Umum Penceraian, Alha Alfa Luah Perasaan Di Instagram

SELEPAS mengumumkan status perkahwinannya kepada umum, Datuk Alha Alfa menerima kritikan yang pelbagai daripada netizen dan ada yang beranggapan bahawa jurusolek terkenal itu sengaja membuka aib bekas isterinya, Noor Azlin,24.

Menurut Alha,31, dia tidak kisah menerima kecaman dan kutukan daripada mana-mana pihak kerana dia sudah tidak mampu lagi menanggung perkara ini seorang diri. Alha juga bertindak meluah perasaan sedih dan kecewanya menerusi Insta Stories dan menganggap orang lain hanya melihat keburukan sehingga segala kebaikan yang dilakukannya selama ini tidak dihargai. 

Ujar Alfa menerusi posting tersebut, dia tidak sangka perkerjaan yang dilakukannya sebagai mata pencarian utama dianggap sebagai satu perkara yang salah oleh sesetengah pihak. 

“Sorrylah..kalau nak kata aku buka aib pun lantak pi lah. Aku dah penat dengan semua ni. Kenapa aku je yang kena hadap semua ni?,”

“Tak nampak langsung ke kebaikan yang pernah aku buat? jahat ke apa yang aku buat selam ni? Kenapa? Kenapa orang yang aku sayang sanggup menipu?,” 

“Sanggup nak jatuhkan maruah aku dekat orang? Sanggup nak malukan aku pada semua orang?,”

Terdahulu, Alha Alfa telah mengumumkan penceraiannya kepada umum dan mengakui tiada lagi persefahaman antara dia dan bekas isteri. Menerusi pengakuan yang dimuatnaik di laman Instagram miliknya, sikap bekas isteri yang kuat cemburu dan tidak memahami kesibukkannya sebagai jurusolek menjadi punca perpisahan mereka. 

Alha juga menceritakan bekas isteri sering mengugut untuk mencederakan dirinya dan jurusolek terkemuka itu menunjukkan kesan luka di badannya akibat menahan perbuatan bekas isterinya itu. Dia juga mendedahkan sepanjang 6 bulan tempoh perkahwinan mereka, Noor Azlin pernah hamil namun mengalami keguguran baru-baru ini.

Namun posting itu telah dipadam dengan alasan supaya bekas isterinya dapat meneruskan kehidupan tanpa diganggu orang luar. 

Sementara itu, bekas isteri Datuk Alha Alfa, Noor Azlin bertindak menafikan dakwaan bahawa dirinya pernah hamil dan mengalami keguguran menrusi komen balas di akaun Instagram miliknya. 

Baru-baru ini Alha telah memuatnaik satu posting terbaru dan video lagu nyanyiannya sempena perkahwinannya pada September lalu. 

Alha dan Norazlin telah mendirikan rumahtangga pada 28 September lalu di Taiping,Perak dan perkahwinan mereka hanya bertahan selama 6 bulan. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Thu, 4 Oct 2018

‘Sebelum Tulis Pakai Otak’, Lelaki Kena ‘Sekolah’ Netizen Lepas Kecam Wira Bomba

Semua berhak memberi peluang kedua ..saya pon rasa bersalah sangat ni Insya Allah lepas ni saya akan berhati-hati ketika komen…Hurm, lepasni sebelum menulis, fikir banyak kali ya!

Trending Tue, 10 Mar 2020

“Babak Pertama, Episod Baharu” – Cipta Sejarah Dilantik Menteri, Mantan Mufti Wilayah Persekutuan Titip Ucapan

Alhamdulillah. semoga diberi kekuatan dan upaya untuk memimpin dan laksanakan amanat yang diberi

Trending Sat, 28 Dec 2019

Gred Peperiksaan Di Korea, Markah 70 Dah Gagal?

Adakah ini diantara sebab kenapa mempunyai jumlah kes bunuh diri tertinggi di dunia?

Trending Sat, 19 Oct 2019

Thailand Dijangka Alami Musim Sejuk Suhu Serendah 7 Darjah Celcius

Tak payah pergi jauh jauh lagi kat Thailand pun dah sejuk

Trending Thu, 28 May 2020

[TERKINI] Palsu Dokumen Rentas Negeri, Penjawat Awam Ini Didenda RM1,800

Inilah akibatnya palsukan dokumen rentas negeri.

Trending Thu, 25 Jan 2018

110公斤胖美人渡边直美「女孩都有值得欣赏的美」

有一种自信,叫渡边直美!这位来自日本最红的女谐星,从不会受到自己的体重和外形而感到自卑,因为她知道“自信就是美丽!”

Trending Fri, 9 Aug 2019

Do You Have What It Takes to Take on the #BacaBeritaChallenge?

Got talent? What are you waiting for? Now is the time to let out your long-awaited presenting skills with #BacaBeritaChallenge brought to you by Realme.

Trending Sat, 6 Oct 2018

Tiada Lagi Operasi Khalwat Lepas Ini? Menteri Minta Tunggu Isnin Untuk Pencerahan

Tiada apa yang salah dalam kenyataan saya itu. Tunggu Isnin ini saya jelaskan. Buat masa ini saya tidak mahu komen. Sabar ya semua!

Trending Sun, 11 Mar 2018

Remaja Ini Koma Selama Setahun Dan Lumpuh Seluruh Badan

Dicabar Makan Lintah Oleh Rakannya, Remaja Ini Koma Selama Setahun Dan Lumpuh Seluruh Badan

Trending Thu, 21 Jun 2018

Tahniah! PM New Zealand Cipta Sejarah

Ardern, 37 melahirkan anak sulungnya dan pasangan Clarke Gayford, 40, seberat 3.3 kilogram.

| Live TV