Trending By: Aisyah Badrul March 23, 2020 @ 1:59pm

“Aku Dah Penat Dengan Semua Ni!,”- Difitnah Selepas Umum Penceraian, Alha Alfa Luah Perasaan Di Instagram

SELEPAS mengumumkan status perkahwinannya kepada umum, Datuk Alha Alfa menerima kritikan yang pelbagai daripada netizen dan ada yang beranggapan bahawa jurusolek terkenal itu sengaja membuka aib bekas isterinya, Noor Azlin,24.

Menurut Alha,31, dia tidak kisah menerima kecaman dan kutukan daripada mana-mana pihak kerana dia sudah tidak mampu lagi menanggung perkara ini seorang diri. Alha juga bertindak meluah perasaan sedih dan kecewanya menerusi Insta Stories dan menganggap orang lain hanya melihat keburukan sehingga segala kebaikan yang dilakukannya selama ini tidak dihargai. 

Ujar Alfa menerusi posting tersebut, dia tidak sangka perkerjaan yang dilakukannya sebagai mata pencarian utama dianggap sebagai satu perkara yang salah oleh sesetengah pihak. 

“Sorrylah..kalau nak kata aku buka aib pun lantak pi lah. Aku dah penat dengan semua ni. Kenapa aku je yang kena hadap semua ni?,”

“Tak nampak langsung ke kebaikan yang pernah aku buat? jahat ke apa yang aku buat selam ni? Kenapa? Kenapa orang yang aku sayang sanggup menipu?,” 

“Sanggup nak jatuhkan maruah aku dekat orang? Sanggup nak malukan aku pada semua orang?,”

Terdahulu, Alha Alfa telah mengumumkan penceraiannya kepada umum dan mengakui tiada lagi persefahaman antara dia dan bekas isteri. Menerusi pengakuan yang dimuatnaik di laman Instagram miliknya, sikap bekas isteri yang kuat cemburu dan tidak memahami kesibukkannya sebagai jurusolek menjadi punca perpisahan mereka. 

Alha juga menceritakan bekas isteri sering mengugut untuk mencederakan dirinya dan jurusolek terkemuka itu menunjukkan kesan luka di badannya akibat menahan perbuatan bekas isterinya itu. Dia juga mendedahkan sepanjang 6 bulan tempoh perkahwinan mereka, Noor Azlin pernah hamil namun mengalami keguguran baru-baru ini.

Namun posting itu telah dipadam dengan alasan supaya bekas isterinya dapat meneruskan kehidupan tanpa diganggu orang luar. 

Sementara itu, bekas isteri Datuk Alha Alfa, Noor Azlin bertindak menafikan dakwaan bahawa dirinya pernah hamil dan mengalami keguguran menrusi komen balas di akaun Instagram miliknya. 

Baru-baru ini Alha telah memuatnaik satu posting terbaru dan video lagu nyanyiannya sempena perkahwinannya pada September lalu. 

Alha dan Norazlin telah mendirikan rumahtangga pada 28 September lalu di Taiping,Perak dan perkahwinan mereka hanya bertahan selama 6 bulan. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Wed, 21 Aug 2019

别再让他人得逞!赶快参与「全国签名运动」把椰浆饭列为马来西亚美食

椰浆饭是马来西亚人最受欢迎的本地美食,马来西亚麦当劳已在Change.org 发起一项全国签名运动,以争取把椰浆饭正式列为马来西亚美食。

Cahaya Mata Sat, 14 Jan 2023

Beraninya! Usia 3 Tahun, Alisa Anak Hairul Azreen Dilepaskan Ke Dalam Kolam Renang – “Anak Paskal Betul!”

Umum mengetahui, pasangan selebriti Hairul Azreen dan Hanis Zalikha sering berkongsi mengenai aktiviti yang dilakukan mereka bersama dengan anak-anak sehingga berjaya meraih perhatian ramai. Baru-baru ini, Hairul berkongsi video yang memaparkan anak perempuannya, Alisa Aisyah […]

Trending Tue, 11 Jan 2022

“Saya Ambil Sebab Suami” – Mengaku Sudah Lengkap 2 Dos Vaksin, Ellie Suriaty Ikut Cakap Azri Iskandar

Pelakon dan pengarah, Ellie Suriaty Omar mendedahkan dia sudah lengkap dua dos vaksinasi jenis Sinovac pada Oktober dan November tahun lalu. Menurut Ellie, keputusan untuk melengkapkan dua dos vaksinasi adalah kerana menghormati suaminya, pelakon Azri […]

Featured Thu, 9 Dec 2021
Featured Wed, 21 Dec 2022
Hiburan Fri, 6 Jan 2023

Lerai Spekulasi, Syamsul Yusof Sah Nikahi Ira Kazar Di Thailand

Selamat pengantin baharu, Syamsul & Ira.

Trending Fri, 12 Feb 2021

Aina Abdul Cerita Pengalaman Suka Duka Mulakan Karier Dalam Sepi

Penyanyi Aina Abdul membuka tahun 2021 dengan melahirkan karya terbaharunya yang berjudul Sepi. Merupakan hasil ciptaan sepenuhnya oleh wanita muda ini, Aina mahu peminat merasa sepi bersama dengannya. “Setiap tahun, saya akan mempertaruhkan lagu balada. […]

Featured Wed, 16 Feb 2022
error: Content is protected !!