Trending By: SGMS Enal October 21, 2018 @ 2:47pm

Duit Simpan RM4 Ribu Dalam Sampul, Hancur Ditelan Mesin Pengisar

Seorang kanak-kanak berusia 2 tahun ‘ditangkap’ selepas memusnahkan ribuan ringgit milik kedua orang tuanya dengan memasukkan duit tersebut ke dalam mesin pengisar.

Menurut pasangan suami isteri terbabit, Ben dan Jackee menyimpan duit tersebut untuk membeli tiket bola sebagai hadiah kepada ayah Ben.  Mereka telah menyimpan lebih RM4,000 dan memasukkannya ke dalam sampul surat sebelum ianya hilang ditempat sepatutnya.

“Kami mencari dimerata tempat.  Selongkar tong sampah tapi masih tak menjumpai sampul surat tersebut.”

“Selepas puas mencari Jackee tiba-tiba menjerit, saya jumpa! Sambil memegang mesin pengisar.”

“Saya rasa duit tu ada dalam mesin ni.”

“Selama hampir 5 minit kami terdiam dan tak tahu nak buat apa.  Siapa yang sanggup kisar duit?”

“Suspek utama mestilah si kecil Leo, dia selalu nampak ibunya mengisar kertas ke dalam mesin tersebut.  Dia juga selalu tolong musnahkan beberapa dokumen melalui mesin pengisar itu.

Pun begitu, berita baik untuk keluarga ini mereka boleh menyerahkan wang tersebut kepada Bahagian Wang Jabatan Perbendaharaan AS untuk pertukaran.  Ia akan mengambil masa sedikit untuk jabatan tersebut mencantumkan dan mengesahkan jumlahnya.

“Saya menghubungi pihak jabatan keesokan harinya.  Dia berkata, ‘oh, kami mungkin boleh bantu.  Masukkan duit ke dalam beg kecil berzip dan hantar ke DC. Dalam satu atau dua tahun anda akan mendapat kembali wang itu.”

Sumber: CNN

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Thu, 1 Mar 2018

Terlajak Awal! Gajah Pun Ke Sekolah Tau…

Kalau dilihat pada gambar di atas, gajah itu seolah-olah sesat kan? Nasib baiklah ketika kejadian, salah seorang kakitangan sekolah belum masuk tidur lagi.

Trending Wed, 25 Jul 2018

Penyanyi Demi Lovato Dikejarkan Ke Hospital Kerana Overdose, Kini Stabil

Dia kini bersama keluarganya di sebuah hospital di Los Angeles

Trending Thu, 9 Jul 2020
Trending Wed, 9 Oct 2019

Lazada Plans to Take VR and AR into Its New Retail Experience, Soon

In the future, shopping at Lazada will not be just a mere activity; it’ll become an EXPERIENCE!

Trending Tue, 24 Nov 2020
Trending Tue, 4 Feb 2020

[FOTO] Stylo Habis! Lihat Potret BTS Dan TXT Sempena Sambutan Ulang Tahun Agensi Ke-15

Bukan senang nak tengok interaksi Senior dan Junior macam ni!

Trending Thu, 14 May 2020

Berita Tular Tentang Tarikh Pembukaan Semula Sekolah Adalah Palsu – KPM

Jadilah pengguna internet yang bertanggungjawab ye.

Trending Tue, 29 Sep 2020

| Live TV