Relationships By: Rosli Ab Rahman November 22, 2018 @ 5:38pm

Lelaki Baca Ini! Siapa Sakiti Hati Isteri Memang Allah Jadikan Hidupnya Melarat

Sakitkan hati isteri boleh berlaku atas banyak sebab, tetapi ramai suami yang berpura-pura buat tak nampak dan tak kisah sebab tak nak panjangkan cerita. Tetapi yang mana masih mencari sebeb kena rezeki kurang lebat, tolonglah baca perkongsian Ebit Lew ini…

Malam tadi jumpa dengan kontraktor yang jujur dan rajin. Terkesan dan kagum bila jumpa dalam masa 3 tahun ni. Rezekinya melimpah ruah berkat kerja keras dan kejujuran. Jujur dalam kerja dan jujur dalam keluarga..Jaga isteri, ibubapa dan jujur…itulah kuncinya dalam perkerjaan. Ya Allah….kaulah segalanya..

Subhanallah, lawa rumah. Cantiknya..yerlah kontraktor..buat sendiri jer..

Dia ucap terima kasih pada saya. Kerana baru siapkan 3 projek besar. Berjuta nilainya..

Dia ucap terima kasih pada saya kerana ramai kawan-kawan fb ustaz beri projek padanya.

Jawab saya, itu semua Allah selagi kita jujur dan beri yang terbaik kerana Allah. Semuanya cuma bermakna bila kita buat kerana Allah.. saya takkan cerita pada orang jika kerjanya teruk, tak jujur dan berkualiti. Yang gerakkan hati untuk menulis pun Allah.

 

Bila berbual dia tak lekang menyebut isterinya. Katanya sehingga hari ini die lepas solat tak pernah tinggal doakan ibubapa, ibubapa mertua dan isteri.

Ramai orang hidup jadi kelam kabut. Bila tanya rupanya tak sempat berdoa. Solat pun tak…bagaimana harapkan rezeki jika tidak sujud pada memberi rezeki.

Seterusnya katanya saya mendapat doa isteri. Isterinya yang sentiasa mendoakannya. Saya tahu rezeki saya kerana Allah sayang isteri saya. Rezeki anak-anak. Saya jaga hatinya. Saya jujur padanya.

Saya tahu dia memang begitu. Dia selalu khidmat mak ayah mertua saya ke sana sini.

Katanya pada saya, betul kata ustaz..siapa sakitkan hati isteri memang Allah jadikan hidupnya tak berkat. Tak berjaya. Kerana wanita yakni isteri siang malam uruskan keluarga.. mereka amanah dan anugerah Allah.

Saya pun panggil isteri saya. Isteri Bidadari. Saya baca buku isteriku Bidadari tu dari kulit sampai kulit. Saya dah ulang 5 kali ustaz..benar-benar menusuk kalbu. Saya cuba amalkan setiap bab. Saya beli dan hadiah pada kawan-kawan kontraktor yang lain. Saya kata baca buku rezeki bukan tentang pandai cari duit. Tapi jadi hamba Allah yang baik dan sayangi keluarga..jujur pada isteri. Jujur pada orang kita sayang.

Ramai orang ingat, duit cuma berkerja siang malam. Ramai orang ingat rezeki bila pandai, cantik, glamour. Ramai orang terlupa ada orang memiliki semua tapi dicabut behagia dalam hidupnya. Dia tak tahu erti syukur. Ada isteri tak hargai. Ada anak tak dipandang. Ada ibubapa tidak dihormati.

Hakikatnya semua dari Allah. Allah beri bila kita buat baik pada isteri buat baik pada mak ayah dan semua. Bagaimana kita melayani yang dibumi. Begitulah kita dikasihi dan disayangi Allah – Ustaz Ebit Lew.

Sumber: Khalifah Media.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 19 Mar 2018

T.O.P Being Investigated For Breaking Law As Public Service Worker

Big Bang’s T.O.P is currently under investigation again!

Hiburan Tue, 16 Oct 2018

Dah Tengok PULANG Ke Belum? Kalau Belum, Jom Layan Di Netflix!

Berita gembira ini diumumkan oleh pihak Media Prima Berhad di mana ini merupakan kali pertama untuk audiens global yang akan dipaparkan melalui platform Amerika Syarikat berasaskan penstriman itu.

Trending Hari Ini Sun, 10 May 2020
Hiburan Tue, 4 Feb 2020
LIFESTYLE Wed, 19 Dec 2018

Malaysia Duduki Tempat Ketiga Kunjungan Paling Ramai Di Asia

Bagaimana pula dengan destinasi pilihan korang?

Hiburan Wed, 16 May 2018

Faizal Tahir Bakal Muncul Dalam Konsert ‘Moved’

FT turut mengundang penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza untuk sama-sama memeriahkan konsert solo beliau

Hiburan Thu, 4 Jul 2019

Izzue Islam Tak Mahu Tangguh Lagi, Bakal Jalani Ujian Kesuburan

Izzue Islam memaklumkan sudah merancang berjumpa doktor bagi menjalani ujian kesuburan pada tahun ini.

LIFESTYLE Tue, 18 Dec 2018

Kunyit Melindungi Daripada Penyakit Berbahaya

Kunyit Juga Dapat Melindungi Anda Daripada Penyakit Berbahaya Seperti Diabetes Selain DiGunakan Dalam Masakan

Events Fri, 11 Jan 2019

Rent a Boyfriend from Lazada this CNY to Shut those Nosy Aunties Up

Pick from hotties like Dennis Yin, Joseph Lee, Nigel Chin and more!

| Live TV