Trending Hari Ini By: Rosli Ab Rahman November 23, 2018 @ 2:52pm

Mangsa Simbah Asid Terkilan Ditipu Jutawan Kosmetik Terkenal?

Jutawan kosmetik, Datuk Seri Vida sekali lagi terpalit kontroversi apabila beliau dikatakan lupa pada janji.

Korang masih ingat dengan nasib seorang gadis yang menjadi mangsa simbah asid oleh bapanya pada tahun 2016?

Baru-baru ini wanita tersebut tampil menceritakan tentang janji Dato’ Vida untuk menanggung kos rawatan pembedahan plastiknya sebanyak RM100,000. 

Pun begitu, setelah dua tahun berlalu tiada langsung khabar berita daripada usahawan kosmetik tersebut.

Menurut Harian Metro, jutawan kosmetik ini telah beri harapan palsu kepada seorang mangsa simbah asid yang mengalami kecacatan di wajah sejak dua tahun lepas. 

Beliau yang sangat bersimpati dengan nasib mangsa telah berjanji untuk membiaya kos pembedahan plastik yang bernilai RM100,000. 

Namun janji hanya tinggal janji, selepas dua tahun berlalu DSV langsung tidak memberi sebarang jawapan dan tindakan ke atas janji tersebut. 

“ Jika tidak boleh tolong jangan bagi harapan palsu, sekali gus mempermainkan perasaan saya. Selama dua tahun saya menunggu, tetapi sehingga kini tiada sebarang tindakan daripada ahli perniagaan itu.

“ Begitu juga dengan kerajaan negeri yang pernah berjanji untuk membantu,” kata Nurul Dahyatul, lapor Harian Metro. 

Disebabkan hal ini, Nurul Dahyatul sangat kecewa dengan janji yang ditabur ahli perniagaan tersebut dan kerajaan negeri sebelum ini yang nyatakan kesediaan untuk tampung kos plastic surgery tu.

“ Kata-kata harapan yang diberi mereka masih segar di ingatan sehingga kini.

“ Saya sudah menjalani semua proses yang diminta termasuk pemeriksaan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) tetapi hingga sekarang pihak berkenaan tidak membuat susulan, sekali gus menyebabkan saya tertanya-tanya status rawatan seterusnya,” katanya.                      

Tak cukup dengan tu, Nurul Dahyatul juga sudah lakukan pemeriksaan dengan seorang perunding pembedahan plastik di Kuala Lumpur dan hasil pemeriksaan itu menyatakan dia perlu lalui 4 peringkat rawatan membabitkan beberapa organ yang terjejas akibat kena simbahan asid.

Kalau ada yang anggap isu ini kecil, mungkin korang tidak berada di tempat Nurul Dahyatul yang menghadapinya setiap hari. 

Dia sentiasa simpan hasrat untuk sembuh supaya keyakinan diri pulih dan dia juga sebenarnya tak tahan alami masalah gatal-gatal muka ketika berpeluh.

“ Saya kekok dan malu berhadapan dengan orang baru dikenali, malah tidak mempunyai keyakinan diri untuk berada di tempat awam kerana sering diperhatikan orang sekeliling.

“ Maklumlah wajah saya tidak sama seperti orang lain dan tentunya akan menjadi perhatian dan tidak semua orang yang mengetahui tragedi di sebalik wajah ini dan memahami perasaan saya,” katanya.

Terdahulu pada 13 Mac 2016, Dato’ Seri Vida yang merupakan pengasas Vida Beauty telah membuat pertemuan dengan mangsa simbah asid, Nurul Dahyatul Fazlinda Mat Haizam untuk memulihkan wajah mangsa yang rosak teruk.

Sumber: Harian Metro.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Wed, 8 Sep 2021
Contest Tue, 13 Aug 2019
Hiburan Fri, 30 Aug 2019

Pengalaman Mematangkan Fasha Sandha

Kita hidup hanya sementara, buang jauh benci dan sengketa

Hiburan Thu, 1 Nov 2018

Dah Puas Menyanyi Ara Johari Nak Jadi Pelakon Pula

Agak-agak watak macam mana yang Ara sesuai lakonkan eh?

Hiburan Wed, 17 Jul 2019
Hiburan Fri, 31 May 2019

‘Dia Tak Bersyukur’- A.Aida Kecewa Dengan Reza Hasbi

Tegas A.Aida, Reza sepatutnya bersyukur…

Hiburan Mon, 19 Mar 2018

Dilabel Perempuan Jahat, Fatin Afeefa Minta Wanita Tersebut Dedahkan Diri

Bagi membuktikan perkara yang sebenar, Fatin turut mencabar wanita tersebut agar mendedahkan dirinya kepada umum. Kerana, dengan hanya berbuat demikian sahaja dapat mengesahkan bahawa berita tersebut adalah benar atau sebaliknya

Hiburan Sat, 3 Nov 2018

#ASK2018: Selesa Gandingan Dengan Syafiq Kyle, Amyra Tak Sabar Tunggu Nur 2

Bukan Amyra je tak sabar, kami pun dah tak sabar nak tengok sambungan kisah Ustaz Adam & Nur dalam Nur 2.

Hiburan Tue, 3 Sep 2019

Ini Hadiah Mark Adam Buat Ibu Tercinta

Semoga murah rezeki Mark Adam!

| Live TV