Euforia Bola 2026
Featured By: Aqilah Paharuzi February 21, 2023 @ 8:52pm

[VIDEO] Isu Anak Bising & Kuat Menangis Di Kedai Makan, Betty Rahmad Selar Cikgu Ayu Empire – “Tak Boleh Pentingkan Diri, Bawa Mainan Atau…”

Baru-baru ini, heboh di serata media sosial mengenai isu cara menjaga anak dalam keadaan ‘tantrum’ di kedai makan.

Ia ekoran sebuah video yang dikongsikan oleh individu dikenali sebagai Cikgu Ayu Empire di TikTok yang meluahkan rasa berang apabila ramai yang memandang serong terhadap anak-anaknya yang merengek di kedai makan.

Menurutnya, dia dan anak-anaknya terpaksa duduk di dalam kereta selepas terdapat segelintir pihak yang seolah-olah mengkritiknya kerana membiarkan anaknya menangis.

“Kalau pergi kedai makan ada anak kecik menangis please jangan pandang serong. Kalau korang tak suka dengan suasana bising macam tu, boleh tak korang makan dekat rumah je?

“Biasalah budak bila dah sudah makan, tak ada benda nak main dorang akan jadi bosan. Sekali anak aku nangis, time tu la orang nak pandang belakang. Kalau tak suka, bungkus makan dekat rumah je,” ujar individu berkenaan.

Susulan itu, isu ini turut mengambil perhatian selebriti Betty Rahmad yang tampil memberi pendapat peribadinya menerusi sebuah video di TikTok.

Menurut Betty, dia tidak bersetuju dengan perkara disarankan oleh Cikgu Ayu kerana berpendapat bahawa sebagai ibu bapa amat penting untuk menjaga keharmonian orang lain tatkala berada di luar.

“Assalamualaikum. Saya minta maaf kalau ulasan saya ni mengguris akak atau sesiapa yang tengah tengok video ini. Pertama sekali, saya selaku seorang ibu yang ada anak kecil dan selalu makan di kedai makan.

“Saya tak setuju langsung dengan statement akak kata ‘kalau tak suka keadaan bising pergi makan dekat rumah’. Sebab saya rasa patutnya mak bapa yang ada anak kuat meragam suka menangis di luar ni yang patut makan kat rumah.

“Sebab apa kalau kita dah tahu anak kita ni kuat menangis, tak boleh lama-lama di luar, kita kena bawak sesuatu mainan untuk bagi anak leka sementara kita tengah makan.

“Atau boleh bawa anak keluar kejap bagi dia tenang lepastu baru masuk balik ke kedai. Ini supaya kita tidak menganggu orang lain sebab mereka datang ke kedai makan bayar untuk makan bukan nak dengar anak menangis.

“Kita sebagai ibu bapa tak boleh pentingkan diri sendiri. Saya pun akan jadi sakit hati dan pandang 360 darjah je kalau nampak mak bapa yang elok enjoy je makan padahal anak dia tengah menagis dan menganggu orang lain,” bidas Betty.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen memberi sokongan terhadap Betty dan bersetuju dengan pendapatnya itu.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 22 Mar 2025
Featured Mon, 13 Sep 2021

Bergambar Bersama Kereta Mewah Ford GT, Hadiah Peribadi TMJ Buat The Pocket Rocket Man Undang Spekulasi Ramai

Baru-baru ini, Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkenan mengurniakan ganjaran kepada  kepada jaguh berbasikal trek negara, Datuk Azizulhasni Awang atau lebih dikenali sebagai The Pocket Rocket Man di atas pencapaiannya di Sukan […]

Hiburan Thu, 23 May 2024
Hiburan Thu, 14 Aug 2025

Anak Arwah Suhaimi Saad Janji Teruskan Legasi, Mahu Bawa Mesej Dakwah Dalam Lagu

Hadie anak arwah Suhaimi Saad mahu teruskan legasi bapa

Hiburan Tue, 21 Aug 2018

Kenapa DS Aliff Syukri Sound Netizen Ni?

Soalan apa agaknya yang diberikan oleh netizen buat DS Aliff Syukri?

Hiburan Thu, 23 May 2019

Aman Aziz Teringin Jadi Hero Tapi…

Teringin juga kalau boleh tapi ramai kata wajah kurang sesuai sebab nampak ‘baby face’,

Featured Tue, 31 Jul 2018

Tiada Lagi Penyedut Minuman Di Starbucks Pada Tahun 2020

Starbucks bakal menggunakan gelas dengan penutup rekaan baharu yang diperbuat daripada bahan biodegradable.

Hiburan Sat, 21 Feb 2026

“Saya Hanya Bergurau” – Cef Zam Akui Silap Isu ‘Menggeletis’ Balik Kerja Awal Ramadan

Dalam masa sama, Cef Zam berkata dia tidak berniat untuk memperlekehkan komitmen setiap individu. 

Featured Thu, 22 Sep 2022

Tutup Ruangan Komen, Neelofa Kongsi Video Bilal Bermanja Dengan PU Riz – “Hati Ini Bahagia Bila…”

Nampak dah wajah Bilall hehehe, comellnyaa putera tercinta Neelofa dan Pu Riz ni! 😚😚 Moga membesar dengan sihat dan dilindungi olehNya Bilal sayang 🥰

error: Content is protected !!