Euforia Bola 2026
Hiburan By: Aqilah Paharuzi June 6, 2025 @ 2:50pm

[VIDEO] “Kalau Sangkut Dalam Satu Plot, Kau Tak Layak Hidup” – Sharnaaz Ahmad Pesan Jangan Terlalu Berduka Bila Putus Cinta

Pelakon popular, Sharnaaz Ahmad tampil meluahkan pandangan jujur mengenai perjalanan hidup dan liku hubungan peribadi yang sering menjadi perhatian ramai.

Menerusi satu kenyataan penuh makna, Sharnaaz, 38, menyifatkan setiap individu yang hadir dalam kehidupan seseorang hanyalah sebahagian daripada ‘plot’ atau bab dalam sebuah perjalanan hidup.

“Bagi aku, kalaulah orang itu tak ditakdirkan untuk kau, atau ada masalah dalam hubungan berpisah, kena ingat satu benda, tak kisahlah lelaki atau perempuan, dia hanya satu chapter atau plot dalam hidup perjalanan kau,” katanya.

Menurutnya, kehidupan di dunia ini hanyalah satu persinggahan dan kita tidak seharusnya terlalu terikat dengan kehadiran sementara seseorang dalam hidup.

“Kita hidup atas muka bumi ni atas persinggahan saja. Jadi lelaki atau perempuan yang masuk dalam hidup kita adalah satu plot saja. Yang menjalankan cerita itu adalah kau. Kalau kau nak ‘stuck’ kat situ, aku rasa kau tak layak ada dalam bumi ni,” katanya.

Aktor filem popular Blood Brothers itu turut membuka kisah peribadi apabila mengimbas kembali fasa sukar dalam hidupnya ketika menginjak usia pertengahan 30-an.

“Chapter umur aku 38 yang paling aku rasa harewire. Buat aku rasa down, tak dihargai. Sebenarnya bukan 38 saja, semasa umur 36 tahun pun aku pernah rasa.

“Tahun 2019, umur 35 chapter paling down. Duit pun tak ada. Peralihan umur. Plot dalam hidup aku yang telah mengubah aku untuk perbaiki chapter itu,” katanya lagi.

Sharnaaz juga menekankan hanya keluarga terdekat, seperti ibu bapa dan adik-beradik sahaja yang wajar dihargai secara berpanjangan kerana mereka hadir sejak awal dalam kehidupan seseorang.

“Apa yang aku nak maksudkan, jangan terlalu bersedih atas kehilangan seseorang yang baru masuk dalam hidup kau kecuali mak ayah, adik-beradik sebab mereka yang ada dari awal hidup kau. Hormati dan sayang orang yang ada di chapter pertama itu saja. Setiap manusia akan masuk dan akan keluar.

“Tak akan ada orang boleh sayang kau macam mana orang dekat chapter satu (keluarga) boleh sayang,” tuturnya.

Sebelum ini, Sharnaaz secara terbuka mengaku, dia masih belum menemui seorang wanita yang boleh membuatkan dia faham mengenai konsep rumah tangga di mana seorang isteri perlu mentaati suaminya.

Menerusi sesi siaran langsung di Instagram (IG), Sharnaaz atau nama lengkapnya, Sharnaaz Ahmad Datuk Basir Ahmad, 40 mahu mencari seorang isteri yang memberi rasa hormat 100% terhadap suami.

Artikel Berkaitan: [VIDEO] “Aku Boleh Bagi Rasa Sayang Sepenuhnya, Tapi Wanita Itu Perlu Hormat Aku 100%” – Sharnaaz Ahmad Anggap ‘Content’ Lelaki Takut Isteri Memalukan

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 26 Feb 2026

30 Mei 2026 Tarikh Baharu Konsert ‘For You’ Nourul

Konsert For You Nourul yang bakal berlangsung di Zepp KL dijadualkan semula pada 30 Mei 2026.

Hiburan Sat, 3 Feb 2018

Kim Kardashian Kirim Hadiah Pada ‘Musuhnya’

Kim Kardashian mengirimkan semua ‘haters’ dan ‘likers’ nya sebuah botol parfum terbaharunya sebagai hadiah “Hari Valentine” iaitu Hari Kekasih.

Featured Thu, 9 Sep 2021

“Ini Soal Nyawa!”- Che Ta Takkan Bekerjasama Dengan Pelakon Enggan Ambil Vaksin

Pelakon dan pengacara, Rozita Che Wan atau lebih mesra dengan panggilan Che Ta mengakui tidak akan berkerjasama dengan mana-mana pelakon yang belum atau tidak mahu mengambil vaksin. Menurutnya, tidak logik sekiranya terdapat segelintir produksi yang […]

Featured Wed, 10 Jan 2024

“Drama Lain I Tak Nak Tahu, Nak Kutuk Belakang Pun I Don’t Care!” – Puteri Sarah Minta ‘Penipu’ Pulangkan RM26,000

Alahai, main curi duit ni yang tak best! Bahagia kat dunia je, kat akhirat nanti merangkak💥💥💥

Hiburan Thu, 23 May 2019

Azira Shafinaz ‘Rujuk’ Semula

Kata Azira ‘Mungkin dua tahun lagi saya bergelar isteri’

Featured Tue, 19 Dec 2023
Hiburan Tue, 23 Jul 2019

Nak Tengok Payudara Fatin Afeefa, Lelaki Pervert Siap Bagi Salam

Makin teruk manusia sekarang kan? Namun netizen menyifatkan individu yang menghantar mesej terbabit adalah seorang yang pervert!

error: Content is protected !!