Euforia Bola 2026
Hiburan By: Padin May 23, 2026 @ 7:00pm

“Bila Allah Nak Bagi Rezeki, Akan Ada Ujian” – Tak Layan Spekulasi, Aisha Retno Mahu Sentiasa Bersyukur

Penyanyi Aisha Retno memilih untuk tidak melayan dakwaan berhubung beberapa hantaran dimuat naik oleh penyanyi Yuka Kharisma yang ditujukan kepada seorang individu yang berhutang.

Mahu terus bersikap positif dan menganggap apa yang berlaku sebagai satu peringatan kecil dalam kehidupan, Aisha mahu kekal bersyukur dan menganggap semuanya rezeki Allah.

“Saya anggap perkara ini sebagai satu teguran kecil daripada Allah. Kadang-kadang bila Allah nak bagi rezeki, akan ada juga ujian untuk melihat bagaimana kita mengendalikan situasi tersebut.

“Bagi saya, bila berada di atas, kita tak boleh terlalu selesa. Kadang-kadang rezeki itu sendiri datang bersama cabaran dan ujian. Jadi kita kena sentiasa bersyukur dan bersedia,” katanya.

Aisha berkongsi perkara itu ketika ditemui pada sidang media Latihan Pestapora di Royal Selangor Club Bukit Kiara pada Khamis.

Mengulas lanjut mengenai dakwaan yang tular, Aisha yang tidak menyebut sebarang nama menegaskan dia tidak mahu cepat melatah kerana individu berkenaan tidak pernah menyebut namanya secara terbuka.

“Saya tak ada komen sebab setakat yang saya dengar, nama saya pun tidak disebut.

“Mungkin dia cuma mahu meluahkan apa yang terbuku. Jadi saya tak mahu memberi sebarang komen lebih lanjut tentang perkara itu,” katanya.

Dalam masa sama, Aisha bagaimanapun tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan undang-undang sekiranya isu tersebut terus berpanjangan.

“Saya cuma mahu fokus pada diri sendiri. Kalau perkara seperti ini terus berlarutan tanpa penghujung, mahkamah mungkin jadi jalan terakhir.


“Kalau ada yang mahu terus bercakap, terpulanglah. Yang penting, nama saya tidak disebut,” katanya lagi.

Ditanya sama ada dia bercadang mengadakan pertemuan bagi menyelesaikan kemelut tersebut, Aisha memilih untuk menyerahkan perkara itu kepada pihak yang lebih arif.

“Semua ini berlaku di media sosial sahaja dan kami pun tak pernah ada pertemuan untuk berbincang mengenai perkara ini.

“Saya rasa lebih baik serahkan kepada pihak yang lebih tahu untuk uruskan situasi ini,” katanya.

Menurut Aisha, dia kini mahu memberi fokus sepenuhnya kepada perkembangan kerjayanya termasuk persiapan untuk Anugerah Juara Lagu, projek Puteri Gunung Ledang, persembahan Latihan Pestapora serta perancangan menghasilkan album baharu.

Sebelum ini, Yuka tanpa menyebut sebarang nama memuat naik beberapa hantaran di Threads berkaitan individu yang didakwa masih belum melunaskan hutang tertunggak.

Beberapa netizen kemudian mula mengaitkan nama Aisha memandangkan kedua-dua penyanyi itu pernah bekerjasama sebelum ini.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 27 Aug 2021

Penyanyi Filipina Clara Benin Tampil Dengan Single Suara Hati

Penyanyi Filipina, Clara Benin telah melancarkan lagu terbaru berjudul Suara Hati. Lagu ini adalah terjemahan daripada single asal nyanyiannya sendiri, Tila dalam Bahasa Filipina yang dilancarkan pada tahun 2015. Sebagai inisiatif OFFMUTE dalam mengukuhkan nama […]

Featured Fri, 26 Jan 2024
Featured Thu, 27 Nov 2025

Syafiq Kyle Beli Kereta Mewah Jenis Mercedes G Wagon – “Ini Baru Ada Gaya”

Video berdurasi 32 saat yang dikongsikan memperlihatkan Fuad telah menyerahkan sendiri kereta pacuan empat roda jenis Mercedes G Wagon 350d AMG milik aktor itu.

Hiburan Thu, 4 Jul 2019

Single Terbaru Usop Selamanya Sambung Kisah Aku Yang Bersalah

Kalau nak tahu kesinambungan lagu Aku Yang Bersalah bolehlah dengar lagu Selamanya pula!

Hiburan Mon, 25 Nov 2019
Hiburan Mon, 26 Feb 2018

BTS’ J-Hope Finally Drops The Date of His New Mixtape

BTS’s rapper and dancer, Jung HoSeok also known as J-Hope has finally confirmed the date of his much awaited mixtape.

Hiburan Thu, 18 Oct 2018

‘ Cari Pelakon Baru Yang Boleh Berlakon, Jangan Menyusahkan Semua’ Shukri Yahaya Sindir Siapa?

Uish…marah betul ni. Sabar jap! Tapi betul juga apa yang Shukri tulis, teknik lakonan harus padu, pandai cari kamera. Untuk individu dimaksudkan itu, lain kali jangan buat lagi yer?

error: Content is protected !!