Euforia Bola 2026
Trending By: Salma Syahbuddin December 22, 2020 @ 1:30pm

Alif Kadim Ambil Masa 10 Tahun Untuk ‘Comeback’, Janjikan Kelainan Di Pentas Akhir Vokal Mania!

Bila melihat karakter Alif Kadim di atas pentas Vokal Mania, semestinya Alif antara peserta yang sentiasa konsisten dalam persembahannya.

Namun, siapa sangka pemilik nama penuh Muhammad Alif Kadim yang berusia 29 tahun ini mengambil masa yang cukup lama untuk membuat kemunculan semula dalam industri seni.

Mula menjejakkan kaki dalam dunia seni menerusi sebuah program realiti di stesen TV berbayar pada 2010, Alif meluahkan rasa syukur yang tidak terhingga apabila terpilih antara empat finalis yang berjaya mara ke konsert akhir Vokal Mania pada 26 Disember 2020 ini.

” Syukur Alhamdulillah atas rezeki yang diberikan. Dan terima kasih buat penyokong-penyokong saya. Dan tahun 2020 ini saya diberikan peluang untuk terus ke peringkat final, Alhamdulillah.”

ARTIKEL BERKAITAN : Vokal Mania: Terkejut Boleh Kalahkan Idol, Alif Kadim Akui Aina Abdul Bukan…

Berkongsi pengalaman ketika diberikan kejutan, Alif sebenarnya tidak menyangka kerana dia sebenarnya mempunyai hal peribadi namun, terpaksa mengikut arahan pihak pengurusan kerana dijanjikan dengan tawaran lain.

Justeru itu, apabila melihat kepada pengalaman yang dimiliki, tidak hairanlah jika Alif berani menjanjikan suatu kelainan dalam persembahannya di konsert akhir Vokal Mania.

“Saya akan buat kelainan untuk final ini. Macam minggu pertama saya dah keluarkan saya punya osamble, next theatrical dan final memang saya akan buat diluar kotak” jelasnya.

Selain itu, Alif mengakui Vokal Mania merupakan peluang untuknya ‘comeback’ dalam meneruskan karier seni selepas mengambil masa selama 10 tahun.

“Kalau kita tengok sejak tahun 2010 hingga 2020, saya ambil masa 10 tahun,orang kata agak panjang. Jadi 10 tahun itu, saya ambil masa untuk mencari pengalaman dan inilah masanya untuk saya kembali”

Alif Kadim juga terharu dengan pencapaiannya dalam Vokal Mania dan menganggap program ini sebagai platform yang terbaik untuk mengetengahkan bakatnya.

Malah, Alif mengakui progres nyanyiannya selama 10 tahun ini agak mencabar terutamanya dalam bergelar anak seni.

Terdahulu, Alif mengalahkan idol, Aina Abdul pada konsert pertama Vokal Mania dan berjaya mara ke peringkat akhir selepas membuat persembahan dengan menyanyikan lagu Seniman Menangis dendangan Jamal Abdillah pada konsert semi final Vokal Mania lalu.

ARTIKEL BERKAITAN : Vokal Mania: Tewaskan Aina Abdul, Alif Kadim Makan Hati Dengan Komen Misha Omar?

Apapun, tahniah diucapkan dan kepada semua peminat Alif Kadim, jangan lupa undi dan saksikan Vokal Mania episod akhir pada 26 Disember 2020, Sabtu, pada jam 9 malam hanya di TV3!

Vokal Mania juga boleh ditonton strim langsung secara HD di YouTube TV3 Malaysia dan tonton.com.my ATAU menerusi LIVE TV di www.xtra.com.my/livetv.

Layari www.xtra.com.my serta laman media sosial TV3 Malaysia untuk info lanjut.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Wed, 9 Apr 2025

Blood Brothers Filem Aksi Paling Sukar Dihasilkan Syafiq Yusof

Berbaloi filem aksi paling sukar dihasilkan.

Hiburan Sat, 3 May 2025

Didakwa Lari Tak Bayar Kontraktor Ubah Suai Rumah Di London, Bonda Rozita Tampil Bersuara!

Bonda Rozita didakwa tak bayar kontraktor rumah mewah di London

Hiburan Fri, 9 Jun 2023
Hiburan Sun, 4 Feb 2024
Featured Wed, 10 Nov 2021

Pengarah Squid Game Masih Dalam Perbincangan Untuk Kembali Musim Kedua

Pengarah Squid Game, Hwang Dong-hyuk telah memberi isyarat musim kedua siri popular Netflix itu akan dikeluarkan selepas kejayaan luar biasa drama itu yang mengungguli carta Netflix di 90 buah negara. Menurut temu bual Hwang Dong-hyuk […]

Hiburan Thu, 9 Apr 2026

“Dulu Dengan Nelydia Sama-Sama TTC, Sekarang Tinggal Saya Seorang Belum Ada Rezeki Anak” – Aprena Manrose

Aprena pernah mendirikan rumah tangga bersama Mohd Afiq Hazman pada 12 November 2016 sebelum pasangan itu sah bercerai pada Jun 2025

Featured Thu, 16 Jan 2025

Kongsi Video Dengan Fatima, Netizen Puji Fazura Tak Buat ‘Cheap Marketing’ Untuk Jual Produk

Rata-rata warganet memuji aktres itu yang sentiasa fokus mengurus kerjayanya sebagai ibu tunggal.

error: Content is protected !!