Euforia Bola 2026
Events By: Salma Syahbuddin April 19, 2025 @ 12:35pm

Demi Watak Malik Dalam Blood Brothers, Irfan Zaini Jalani Latihan Aksi Selama 5 Bulan

Pelakon berbakat Irfan Zaini mengakui perlu menjalani latihan intensif selama lima bulan demi menjayakan watak Malik dalam filem aksi berskala besar Blood Brothers: Bara Naga, arahan Abhilash Chandra dan Syafiq Yusof.

Menurut Irfan, ini merupakan kali pertama dia membintangi filem aksi, sekaligus menjadi cabaran terbesar sepanjang enam tahun penglibatannya dalam industri perfileman tempatan.

“Selama ini saya lebih aktif dalam filem Tamil tempatan. Bila diberi peluang menyertai produksi besar seperti Blood Brothers, saya tahu saya kena buat persediaan sepenuhnya.

“Ini filem aksi pertama saya, dan saya tidak mahu sia-siakan peluang ini,” ulasnya.

Latihan Intensif Demi Tampil Meyakinkan

Selain menghadiri kelas lakonan, Irfan turut mengikuti latihan seni mempertahankan diri serta koreografi aksi demi memastikan gerakan lagak ngeri yang dilakukan betul dan meyakinkan.

“Pelakon lain seperti Sharnaaz Ahmad dan Syafiq Kyle sudah biasa dengan filem aksi. Saya pula tiada pengalaman, jadi saya kena bekerja dua kali ganda,” katanya.

Walaupun kemunculan watak Malik dalam filem tidak lama, namun impaknya nyata dirasai penonton.

Mana tidaknya, dia sanggup melakukan sendiri beberapa aksi lagak ngeri termasuk adegan pergaduhan yang mengakibatkan kecederaan.

“Saya pernah cedera di muka kerana cota terkena secara tidak sengaja, dan satu babak saya ditendang ke dalam almari hingga ia pecah dan jatuh ke atas saya. Tapi saya tak kisah kerana semuanya berbaloi,” kongsinya.

Paling mencabar

Salah satu babak paling mencabar buat Irfan adalah melakukan adegan pergaduhan bersama pelakon utama, Syafiq Kyle.

Babak itu sahaja memerlukan mereka merakam sehingga 38 kali pengambilan (take) demi mendapatkan hasil yang terbaik.

“Pengarah memang sangat teliti, setiap pergerakan kecil pun diambil kira. Kami semua memang penat, tapi puas bila tengok hasilnya,”jelasnya.

Populariti melonjak

Filem ini bukan sahaja membuka ruang untuk Irfan mencabar dirinya, malah turut memperkenalkannya kepada khalayak penonton Melayu secara lebih meluas.

Ini kerana, sebelum ini Irfan lebih dikenali dalam kalangan peminat filem Tamil tempatan.

“Saya terkejut bila ramai peminat Melayu mula kenal dan panggil saya Malik bila terserempak di pusat beli-belah. Itu satu perasaan yang luar biasa,” tambahnya.

Blood Brother catat kutipan tinggi

Blood Brothers: Bara Naga yang menelan belanja produksi sebanyak RM7 juta, kini sedang hangat ditayangkan di 170 pawagam seluruh negara.

Malah, setakat tujuh hari tayangan, filem epik ini sudah mengutip sebanyak hampir RM30 juta.

Filem menampilkan barisan pelakon popular seperti Sharnaaz Ahmad, Syafiq Kyle, Shukri Yahaya, Syazwan Zulkifly, Zamarul Hisyam, Wan Hanafi Su dan Amelia Henderson.

Berkongsi perkembangan lain, Irfan Sementara itu, Irfan Zaini akan muncul dalam sebuah drama bersiri terbaru berjudul Honey Trap selepas ini

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Wed, 27 Apr 2022
Hiburan Sat, 16 Nov 2024

Luah Rasa Berang Di TikTok, Bekas Adik Ipar Saman Iqbal Zulkefli Lebih RM5 Juta?

Bekas adik ipar mengambil tindakan undang-undang dengan menyaman Iqbal Zulkefli sebanyak lebih RM5 juta.

Trending Wed, 6 Jan 2021
Hiburan Thu, 10 Aug 2023

Farid Kamil, Diana Danielle Sah Bercerai Talak Satu Melalui Google Meet

Semoga mereka berdua bahagia dengan kehidupan masing-masing

Events Thu, 2 May 2019
Trending Mon, 25 Mar 2019

Peminat Kpop Mungkin Boleh Lepak Di Kafe EXO Lepasni Ye!

Boleh lah lepasni korang serbu dan buat ootd dalam kafe tu. Hiks,

Hiburan Mon, 15 Jul 2019

Min Yasmin Popular Di Filipina?

Wajah Min turut dipaparkan pada badan bas yang juga studio bergerak stesen itu. Power lah!

Hiburan Sun, 10 May 2026

Momen Seth Uwais Pegang Kad ‘I Love You Mama’ Buat Shila Amzah Sebak Atas Pentas Konsert

Suasana dewan mula bertukar syahdu apabila anak sulung Shila Amzah, Seth Uwais berdiri sambil memegang papan tanda bertulis ‘I Love You Mama’.

error: Content is protected !!