Hiburan By: Padin July 19, 2022 @ 5:11am

Emma Maembong Tepis Dakwaan Colour Rambut Anak Berusia 2 Tahun – “Ini Warna Original!”

Pelakon cantik Emma Maembong mendedahkan rona rambut anaknya, Shariq Gabriel yang kelihatan coklat keperangan bukanlah hasil daripada pewarna rambut seperti disangka ramai dan ia merupakan warna rambut asli.

Memetik laporan Gempak, aktres itu menjelaskan rona rambut anaknya berwarna sedemikian kerana ibu Emma, Yatimah Zainab mempunyai rambut berwarna perang dan berasal dari Scotland.

“Memang rambut dia nampak macam ada highlight kan? Saya tidak warnakannya, tapi memang rambut anak saya sebegitu… warna original.

“Kalau nak tahu, itulah warna rambut sebenar saya ketika kecil. Sebab warna rambut mama saya keperangan dan akhirnya dapat dekat Shariq. Jadi dapat warna rambut ini daripada mama saya.

“Saya dah meningkat usia, jadi warna tu dah tiada. Tambahan pula saya selalu warnakan rambut dan touch-up uban. Jadi, dah tak nampak warna rambut sebenar.

“Dulu pun orang ingat saya warnakan rambut, tapi sebenarnya keturunan,” katanya.

Tambah Emma, dia tidak kisah sekiranya ada yang berprasangka negatif dan menuduh rambut anaknya yang bakal menginjak usia dua tahun pada November ini diwarnakan di salun sehingga berubah rona menjadi keperangan.

“Saya tak kisah orang nak kata apa, asalkan jangan benda-benda negatiflah. Saya rasa tiada kesan apa-apa pun. Bagi saya, kita jangan buat andaian terhadap sesuatu perkara tanpa mengetahui hal sebenar.

“Bila nampak highlight sikit mereka andaikan saya warna rambut anak. Nasib baik tak dapat warna rambut perang emas (blonde) kalau tak, tak tahulah orang cakap apa pula,” katanya lagi.

Sumber: Gempak

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Thu, 1 Nov 2018

Exam Bagi Tahun 1, 2 Dan 3 Akan Dimansuhkan Bermula Tahun 2019

Pemansuhan peperiksaan tersebut akan digantikan dengan pentaksiran.

Hiburan Sat, 5 May 2018

Awas! Awie Keluar Amaran

Boleh jadi itu merupakan agenda untuk menjatuhkan kerjaya muzik Wings. Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang kerana kontroversi berkenaan menjejaskan reputasi kumpulan Wings!

Hiburan Sat, 20 Apr 2019

Beyonce Drops Surprise Album + Netflix Documentary on Coachella 2018

The Queen B sure knows how to treat her BeyHives.

Trending Wed, 27 Dec 2017

Saya Dilayan Seperti Hantu Selepas Disemadikan

Mati tujuh bulan kemudian yang balik ke rumah adalah “Hantu” , jadi yang mana satu ni?

Hiburan Wed, 9 Oct 2019

BTS Sumbang Berbillion Ringgit Buat Korea Selatan!

Wow, bukan sikit ya jumlah yang disumbangkan!

Trending Wed, 9 Oct 2019

Neeta and Hanbyul Hugging Made Netizens Uncomfortable

Netizens got weird out by Neeta and Hanbyul hugging, but didn’t bat an eye when Muslim actors and actresses do so in dramas.

Featured Sun, 20 Mar 2022

Pelaksanaan Mahkamah Syariah Untuk Beku Akaun Suami Jika Gagal Bayar Nafkah Disokong Ramai

Sempena Hari Wanita 2022, terdapat enam lagi inisiatif yang diumumkan oleh pihak kerajaan.. Klik link untuk baca artikel penuh! 😉

Hiburan Wed, 2 May 2018

Sajat Banyak Drama Dalam…?

Dalam episod yang lepas, beliau bukan sahaja takut ketika berdepan dengan para wartawan tetapi, beliau juga mengakui bahawa dirinya itu sedikit blur tentang sidang media yang bakal berlangsung ini

Hiburan Sun, 9 Sep 2018

Ummi Nazeera Kongsi Detik Cemas

Ummi Nazeera Kongsi Detik Cemas Lahirkan Ayra Aneesah

| Live TV