Hiburan By: Fatin Nurain May 17, 2022 @ 2:00pm

Ibu Dedah Keperibadian Neelofa – “Tak Mudah Lupa Diri, Ambil Berat Adik Beradik, Memuliakan Ibu Bapa…”

Ibu kepada selebriti terkenal Neelofa, Datin Noor Kartini Noor Mohamed berkongsi mengenai keperibadian Neelofa yang sentiasa memuliakan kedua ibu bapanya dan sentiasa berusaha memajukan diri terutama dalam perniagaan.

Menerusi perkongsian di Instagram Story, Kartini menyifatkan Neelofa juga bukan seorang anak yang mudah ‘lupa diri’, malah sangat mengambil berat mengenai adik-beradiknya.

“Lofa ini kalau mama boleh gambarkan dia sangat istimewa. Tiga sikap buat dia berjaya, dia sangat jaga ibu bapa, khidmat dia pada mama… dia percaya reda ibu bapa.

“Dari dulu Lofa ada sikap mahu majukan diri sama ada secara peribadi atau luaran. Lofa memang sentiasa mahu jadi lebih baik, dia memang yakin apa pun terjadi sebab itu walau apa ujian kita nampak dia tenang.

“Bila dia berjaya, dia selalu ingat dari mana dia mula dan macam mana dia mula. Lofa juga tak akan lupa adik-beradik lain untuk naik sama-sama tak pernah berkira,” tulisnya.

Neelofa merupakan anak ketiga daripada sembilan orang adik-beradik termasuk lima berlainan bapa.

Menurut Kartini, Neelofa akan selalu menghubunginya untuk memohon doa dan keberkatan walaupun ketika berada di luar negara.

“Lofa kalau dia kat luar negara ada kerja ke apa-apa walau berbeza masa dia mesti akan hubungi mama minta doa. Jadi, mama malam selalu akan terus mengaji dan doa untuk Lofa,” jelasnya.

Kartini turut menjelaskan kasih sayang terhadap anak-anak bukan terhad kepada Neelofa seorang tetapi semua anak-anaknya.

“Bagi mama, anak yang bernama Lofa ini sangat luar biasa. Kekuatan dia, kegigihan dia, pengorbanan dia… air mata dia jarang orang nampak.

“Kita semua boleh tengok jihad dia melawan diri dia sendiri ketika di puncak. Dia berhijrah dan mengaji agama dari mula, panggil ustaz, tak pernah berhenti perbaiki diri.

“Mama tahu setiap satu yang Lofa lakukan hari ini tak mudah untuk Lofa. Tapi Allah hadiahkan Lofa rumah tangga yang bahagia, suami yang baik bukti kekuasaan Allah asbab kebaikan yang Lofa buat selama ini.

“Mama cuma nak Lofa selalu kuat untuk mama. Mama akan terus berjuang bersama Lofa dan anak-anak lain. Mama bukan sayang dia seorang, semua anak-anak mama, mama sayang. Cuma mungkin sebab Lofa paling orang kenal,” katanya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Mon, 29 Jun 2020

Tarikh Baru SPM Bermula 6 Januari 2021

Baca info ni betul-betul

Program TV Mon, 4 May 2020

‘HeroKu’ Bawa Penonton Selami Pengorbanan ‘Frontliners’

Jangan ketinggalan untuk tonton HeroKu gais!

Hiburan Thu, 14 Jun 2018

吴建豪和新加坡富家女石贞善离婚

吴建豪和新加坡富家女石贞善(Arissa)结婚5年后,今天宣布离婚!

Trending Sun, 9 Sep 2018

Video Kononnya Kanak-Kanak Ditinggalkan Dalam Kereta

Pengguna Facebook telah memuat naik video menjumpai sebuah kereta model Alza dengan dua orang kanak-kanak didalamnya yang masing-masing tidak berbaju.  Individu tersebut mendakwa kanak-kanak tersebut telah ditinggalkan orang tuanya di kawasan perindustrian di Lembah Klang.

Trending Mon, 5 Feb 2018

失火之后全家微笑合影:人都在,家就在

中国网友间最近流传一张充满「正能量」的照片,拍摄者姜托托声称,照片中一家三口站在废墟里开心比YA,他们其实是自己的亲戚,虽然住家毁了,宠物狗也命丧火窟,但他们还是打起精神、露出微笑,积极面对这场悲剧“毕竟人在,家就在。”

Featured Thu, 25 Nov 2021

Dah Kenapa Camping & Masak Mi Segera Dekat Tapak Parkir? Sekumpulan Pemuda Kena Kecam Berkhemah Di Genting Highlands

Sebuah klip video menunjukkan sekumpulan pemuda bertindak memasang khemah di kawasan tempat parkir kereta di Genting Highlands dalam aplikasi TikTok pada Isnin. Malah, tindakan mereka itu mendapat kecaman netizen kerana tidak menyukai dengan aktiviti mereka.

Trending Mon, 31 May 2021
Hiburan Sun, 30 Dec 2018

Jutawan Alha Alfa Selamat Bertunang

Sama cantik sama padan… Tahniah Datuk Alha Alfa & pasangan!

Featured Fri, 24 Jun 2022

Bakal Disaman A.Aida Akibat Langgar Kontrak, Idris Khan Mohon Tunggu Kenyataan Rasmi

Apapun, kita kena tunggu penjelasan daripada semua pihak

Hiburan Wed, 15 May 2019

Adik Farid Kamil Terkejut Abang Dipenjara

Harap semua pihak faham & beri kami ruang…

| Live TV