Featured By: Salma Syahbuddin October 8, 2021 @ 11:05am

Ganti Alif Satar, Sissy Imann Akui Berdepan Cabaran Besar

Selepas sekian Idola Kecil dihoskan oleh Alif Satar, kini program yang dikenali sebagai Idola Kecil Di Rumah itu menampilkan Sissy Imann selaku pengacara.

Kembali selepas tujuh tahun, Sissy mengakui teruja tetapi dia mengakui berdepan cabaran apabila situasi mengacarakan program secara virtual ini sedikit berbeza memandangkan chemistry antara peserta dan pengacara itu sukar untuk dicari.

“Biasalah kalau kita buat secara virtual ni kadang-kadang kita sesama kita pun bila berbual ada sahaja yang tidak kena, macam tak dengarlah, benda-benda macamtu lah.

“Jadi, nak create chemistry ni, Sissy adalah berborak, bergurau dengan mereka bila tengah break sebab nak loosen up mereka sikit. Sebab kalau dulu Alif boleh bonding dengan budak-budak, jadi mereka pun banyak soalan kan?

“Tapi kali ini amat sukar sedikit, sebab nak create chemistry tu kita kena ambil hati mereka dengan borak benda yang mereka suka dan itu bukanlah perkara mudah buat seseorang host,” katanya.

Selain itu, Sissy juga akan bergandingan dengan hos jemputan yang berlainan pada setiap minggu.

Lebih istimewa lagi, hos jemputan tersebut adalah bekas peserta-peserta Idola Kecil iaitu Haqiem Rusli, Afiq Syazwan, Didi Astilah, Syada Amzah, Azzam Sham, Irfan Haris dan Harris Alif.

Program ini juga akan meraikan pemenang mingguan dan seorang pemenang utama di penghujung program berdasarkan prestasi dan cabaran yang dilakukan pada setiap minggu.

Senarai peserta Idola Kecil Di Rumah

Idola Kecil Di Rumah kali ini akan menampilkan enam peserta yang berumur antara 8 hingga 12 tahun antaranya;

1. Adaputra Iskandar Danial Asdahrizam (Ada, 11 tahun, Selangor)
2. Nur Zulaikha Mohamad Riduan (Ikha, 12 tahun, Selangor)
3. NurAdyena Hanim Abdul Hamid (Dyna, 11 tahun, Negeri Sembilan)
4. Razfazreyza Fenge Mat Rafengi (Reyza, 12 tahun, Selangor)
5. Nur Marsha Auni Zahira (Asha, 12 tahun, Kuala Lumpur)
6. Nur Qaireen Izyan Damia Jukiri (Qyen, 11 tahun, Sabah).

Program ini juga akan meraikan pemenang mingguan dan seorang pemenang utama akan diumumkan di penghujung program berdasarkan prestasi dan cabaran yang dilakukan pada setiap minggu.

Jadi jangan ketinggalan untuk menyaksikan Idola Kecil Di Rumah yang akan bersiaran di TV3 pada setiap hari Ahad, pukul 3 petang bermula 10 Oktober ini.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Thu, 29 Nov 2018

全家来马过平安夜!钟镇涛女儿当嘉宾、老婆当服装师

钟镇涛12月24日携妻带女来马巡演,与歌迷共度一个难忘的平安夜!

Featured Thu, 23 Apr 2020

Tiada solat tarawih dan majlis berbuka puasa di masjid mahupun surau

Umat Islam perlu bantu putuskan rantaian COVId-19

Hiburan Sat, 10 Mar 2018

Kali Ini Di Dakwa Membuat Laporan Palsu

Mengaku tidak bersalah dan sekarang didakwa membuat laporan palsu pula. Lepas satu-satu, harap dapat selesai dengan segera tanpa ada isu yang lain

Trending Mon, 15 Jun 2020
Featured Fri, 14 Sep 2018
Hiburan Wed, 14 Nov 2018

Aliff Syukri Might Be Getting Sued Over Insensitive Remarks About Women

His mean comments about darker skinned women is Leading him into more trouble than he’s expected…

Trending Wed, 14 Jul 2021

Media Prima Omnia Perkenal Pakej #KitaMalaysia, Tawar Nilai Media Sehingga RM1 Juta Untuk Usahawan SME

Pandemik Covid-19 yang melanda hampir dua tahun bukan sahaja membahayakan kesihatan, malah ia memberikan impak terhadap pelbagai industri di serata dunia. Industri perniagaan turut terjejas, malah ia memberikan kesan buruk terhadap perusahaan kecil dan sederhana […]

Hiburan Thu, 1 Nov 2018

Neelofa’s Trip to Maldives Turns Out to Be Sponsored

How cool would it be to live Neelofa’s life right now.

Trending Thu, 19 Mar 2020

Covid-19 : Akhirnya! Rakyat Malaysia Yang Terkandas Di Itali Dan Iran Dibawa Pulang Ahad Ini

Diharap semoga perjalanan rakyat Malaysia untuk pulang ke tanah air berjalan dengan lancar

Hiburan Mon, 5 Feb 2018

SIAPA RATU BAKAL HOS RANCANGAN POPULAR?

Kalau nama pun Ratu, dia mestilah seorang yang cantik, kulit mulus, putih gebu, pinggang kerengga dan semestinya kaya! Yang paling penting boyfriend Ratu kita ni handsome dan sado. Kau hado?

| Live TV