Featured By: Salma Syahbuddin October 8, 2021 @ 11:05am

Ganti Alif Satar, Sissy Imann Akui Berdepan Cabaran Besar

Selepas sekian Idola Kecil dihoskan oleh Alif Satar, kini program yang dikenali sebagai Idola Kecil Di Rumah itu menampilkan Sissy Imann selaku pengacara.

Kembali selepas tujuh tahun, Sissy mengakui teruja tetapi dia mengakui berdepan cabaran apabila situasi mengacarakan program secara virtual ini sedikit berbeza memandangkan chemistry antara peserta dan pengacara itu sukar untuk dicari.

“Biasalah kalau kita buat secara virtual ni kadang-kadang kita sesama kita pun bila berbual ada sahaja yang tidak kena, macam tak dengarlah, benda-benda macamtu lah.

“Jadi, nak create chemistry ni, Sissy adalah berborak, bergurau dengan mereka bila tengah break sebab nak loosen up mereka sikit. Sebab kalau dulu Alif boleh bonding dengan budak-budak, jadi mereka pun banyak soalan kan?

“Tapi kali ini amat sukar sedikit, sebab nak create chemistry tu kita kena ambil hati mereka dengan borak benda yang mereka suka dan itu bukanlah perkara mudah buat seseorang host,” katanya.

Selain itu, Sissy juga akan bergandingan dengan hos jemputan yang berlainan pada setiap minggu.

Lebih istimewa lagi, hos jemputan tersebut adalah bekas peserta-peserta Idola Kecil iaitu Haqiem Rusli, Afiq Syazwan, Didi Astilah, Syada Amzah, Azzam Sham, Irfan Haris dan Harris Alif.

Program ini juga akan meraikan pemenang mingguan dan seorang pemenang utama di penghujung program berdasarkan prestasi dan cabaran yang dilakukan pada setiap minggu.

Senarai peserta Idola Kecil Di Rumah

Idola Kecil Di Rumah kali ini akan menampilkan enam peserta yang berumur antara 8 hingga 12 tahun antaranya;

1. Adaputra Iskandar Danial Asdahrizam (Ada, 11 tahun, Selangor)
2. Nur Zulaikha Mohamad Riduan (Ikha, 12 tahun, Selangor)
3. NurAdyena Hanim Abdul Hamid (Dyna, 11 tahun, Negeri Sembilan)
4. Razfazreyza Fenge Mat Rafengi (Reyza, 12 tahun, Selangor)
5. Nur Marsha Auni Zahira (Asha, 12 tahun, Kuala Lumpur)
6. Nur Qaireen Izyan Damia Jukiri (Qyen, 11 tahun, Sabah).

Program ini juga akan meraikan pemenang mingguan dan seorang pemenang utama akan diumumkan di penghujung program berdasarkan prestasi dan cabaran yang dilakukan pada setiap minggu.

Jadi jangan ketinggalan untuk menyaksikan Idola Kecil Di Rumah yang akan bersiaran di TV3 pada setiap hari Ahad, pukul 3 petang bermula 10 Oktober ini.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 5 Sep 2018
Hiburan Mon, 6 Aug 2018

Siapa Yang Tak Nak Kahwin Kan?

Tambahnya, bukan niat untuk mengelak tetapi dia belum bersedia berkahwin memandangkan banyak perkara berkaitan projek lakonan perlu diselesaikan.

Trending Wed, 31 Mar 2021
Acara Wed, 5 Jun 2019

Sherry Al-hadad dan Ammar Titan tak puasa? Biar betul!

Ikuti sedutan video Belakang Tabir Jom Kejar Bersama Panasonic!

Hiburan Sat, 21 Dec 2019
Trending Tue, 20 Oct 2020
Hiburan Thu, 20 Sep 2018

Bapa Syafiq Kyle Pengsan Di Majlis Ramah Mesra

Turut berada di tempat kejadian, ibu Syafiq, Rohaya Sulaiman, 55, dan ahli keluarganya.

Trending Thu, 10 Dec 2020
Featured Wed, 4 Aug 2021

“Saya Dah Tak Ada Kaitan Dengan Dhabitah” – Azhar Apandi

Sejak namanya menjadi sebutan di Sukan Tokyo Olimpik, personaliti manis dan menawan yang dimiliki penerjun negara Nur Dhabitah Sabri menjadi tumpuan ramai justeru tidak hairan sekiranya kehidupan peribadi gadis berusia  22 tahun itu menarik minat […]

Featured Thu, 1 Apr 2021

“Beberapa VVIP Telah Dikompaun..”- Pihak Polis Buka 12 Kertas Siasatan Melibatkan Golongan VVIP

Sejak akhir-akhir ini, pelbagai laporan diterima oleh pihak polis melibatkan golongan VVIP yang melanggar standard prosedur operasi (SOP) yang telah digariskan MKN. Justeru, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed mengatakan, semua laporan […]

| Live TV