Featured By: Salma Syahbuddin October 8, 2021 @ 11:05am

Ganti Alif Satar, Sissy Imann Akui Berdepan Cabaran Besar

Selepas sekian Idola Kecil dihoskan oleh Alif Satar, kini program yang dikenali sebagai Idola Kecil Di Rumah itu menampilkan Sissy Imann selaku pengacara.

Kembali selepas tujuh tahun, Sissy mengakui teruja tetapi dia mengakui berdepan cabaran apabila situasi mengacarakan program secara virtual ini sedikit berbeza memandangkan chemistry antara peserta dan pengacara itu sukar untuk dicari.

“Biasalah kalau kita buat secara virtual ni kadang-kadang kita sesama kita pun bila berbual ada sahaja yang tidak kena, macam tak dengarlah, benda-benda macamtu lah.

“Jadi, nak create chemistry ni, Sissy adalah berborak, bergurau dengan mereka bila tengah break sebab nak loosen up mereka sikit. Sebab kalau dulu Alif boleh bonding dengan budak-budak, jadi mereka pun banyak soalan kan?

“Tapi kali ini amat sukar sedikit, sebab nak create chemistry tu kita kena ambil hati mereka dengan borak benda yang mereka suka dan itu bukanlah perkara mudah buat seseorang host,” katanya.

Selain itu, Sissy juga akan bergandingan dengan hos jemputan yang berlainan pada setiap minggu.

Lebih istimewa lagi, hos jemputan tersebut adalah bekas peserta-peserta Idola Kecil iaitu Haqiem Rusli, Afiq Syazwan, Didi Astilah, Syada Amzah, Azzam Sham, Irfan Haris dan Harris Alif.

Program ini juga akan meraikan pemenang mingguan dan seorang pemenang utama di penghujung program berdasarkan prestasi dan cabaran yang dilakukan pada setiap minggu.

Senarai peserta Idola Kecil Di Rumah

Idola Kecil Di Rumah kali ini akan menampilkan enam peserta yang berumur antara 8 hingga 12 tahun antaranya;

1. Adaputra Iskandar Danial Asdahrizam (Ada, 11 tahun, Selangor)
2. Nur Zulaikha Mohamad Riduan (Ikha, 12 tahun, Selangor)
3. NurAdyena Hanim Abdul Hamid (Dyna, 11 tahun, Negeri Sembilan)
4. Razfazreyza Fenge Mat Rafengi (Reyza, 12 tahun, Selangor)
5. Nur Marsha Auni Zahira (Asha, 12 tahun, Kuala Lumpur)
6. Nur Qaireen Izyan Damia Jukiri (Qyen, 11 tahun, Sabah).

Program ini juga akan meraikan pemenang mingguan dan seorang pemenang utama akan diumumkan di penghujung program berdasarkan prestasi dan cabaran yang dilakukan pada setiap minggu.

Jadi jangan ketinggalan untuk menyaksikan Idola Kecil Di Rumah yang akan bersiaran di TV3 pada setiap hari Ahad, pukul 3 petang bermula 10 Oktober ini.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Thu, 16 Jul 2020

BSH Fasa Ke-3: Semak Cara Status Pembayaran

Jom semak cara pembayaran status BSH fasa ketiga!

Trending Mon, 8 Feb 2021

Isu Baling Barang Pelanggan, Pekerja Mohon Maaf Kepada Seluruh Rakyat Malaysia

Semoga barang-barang pelanggan dalam keadaan yang baik-baik

Hiburan Wed, 29 Jan 2020
Hiburan Thu, 11 Jan 2018

SUDAH GIVE UP, KENAPA DENGAN ELYANA?

Disebabkan video pendek yang mengandungi beberapa quotes dalam bahasa inggeris itu, ramai peminatnya tidak putus-putus memberikan kata-kata semangat dan mendoakan beliau agar terus kuat dan sihat

Trending Mon, 12 Apr 2021
Featured Sun, 19 Dec 2021

“Ni Betul-Betul Penghibur Legenda” – Gelagat Zaiton Sameon Nyanyi Di Tengah Banjir Hiburkan Netizen

Sebuah video menampilkan penyanyi veteran, Zaiton Sameon yang sedang menyanyi di atas sebuah rakit ketika banjir tular di aplikasi TikTok. Video Zaiton menyanyikan lagu popularnya berjudul Kabut Serangkai Mawar ketika duduk di atas rakit buatan

Contest Thu, 12 Jul 2018

#xtra好康头 | 精彩剧集享不停 好礼拿到你手软

xtra好康头!让你边看好剧边赢奖,这简直太完美了吧~

Hiburan Thu, 28 Jun 2018

Kongsi Video Isteri Bersalin, Abang Terlajak Laris Mohon Maaf!

Datuk Aliff Syukri memohon maaf kepada semua pihak atas perkongsian video isterinya bersalin.

Featured Mon, 23 May 2022

| Live TV