Featured By: Salma Syahbuddin September 21, 2022 @ 5:24pm

“Macam-Macam Gelaran Saya Terima, Kereta Terpakai Pun Ada…” – Fatin Afeefa Akui Gelaran Janda Itu Tidak Hina

Bergelar ibu tunggal sejak lima tahun yang lalu, pelakon Fatin Afeefa mendedahkan beliau menerima pelbagai gelaran negatif.

Namun, Fatin mengakui tidak mudah untuk menutup mulut orang yang mengata tentang wanita lain yang berstatus janda.

“Sejak bergelar ibu tunggal lima tahun lalu, macam-macam gelaran orang beri pada saya. Secondhand lah, kereta terpakai pun ada.

“Siapa yang tidak sedih, walaupun sayalah wanita yang menuntut cerai tetapi orang tetap mengata mengenai saya.

“Mulut orang tak boleh tutup. Dulu pun saya sedih juga tetapi lama kelamaan saya sedar bahawa orang takkan berhenti bercakap.

“Jadi, buatlah apa yang buat anda gembira,” katanya.

Pelakon dan ibu kepada dua orang cahaya mata ini berkata, golongan lelaki adalah antara yang sering memberikan pandangan negatif terhadap golongan ibu tunggal.

Menurutnya, golongan lelaki ini ada yang suka mengawal perempuan namun, jika sebaliknya yang berlaku mereka mula merendah-rendahkan golongan janda.

“Selalunya orang yang mengutuk itu ialah segelintir golongan lelaki yang suka mengawal perempuan tetapi tidak dapat, sebab itu mereka merendah-rendahkan janda.

“Ada sesetengah wanita anggap lebih mudah kekal dalam perkahwinan yang tidak bahagia daripada jadi janda. Saya memilih untuk menjadi janda sebab saya ingin kejar kebahagiaan begitu juga untuk anak-anak,” jelasnya.

Sementara itu, Fatin atau nama sebenarnya Fatin Nur Afifah Shamsudin, 29, menjelaskan status janda itu tidak hina dan orang yang memiliki status ini perlu hidup dengan lebih gembira.

Fatin berkata demikian selepas ditanya oleh salah seorang pengikutnya menerusi sesi siaran langsung di aplikasi TikTok miliknya baru-baru ini mengenai bagaimana untuk menghadapi pandangan negatif selepas bergelar ibu tunggal.

Untuk rekod, Fatin pernah mendirikan rumah tangga bersama pelakon, Adam Shahz sekitar tahun 2013 dan hasil perkongsian hidup tersebut, mereka telah dikurniakan seorang cahaya mata, Ivy Herra Sophia.

 

Sumber: Kosmo

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 7 Oct 2019

Dah Dirisik Rupanya…

Semoga dipermudahkan urusan seterusnya buat Zara & Hafreez!

Hiburan Tue, 22 Oct 2019

难忘《夏日麼麼茶》任贤齐演唱会找阿牛当嘉宾!

任贤齐时隔一年将再度回归云顶开唱,而这次将邀请好友阿牛(陈庆祥)当嘉宾,给大马歌迷带来一波「满满回忆杀」!

Events Wed, 16 Oct 2019

I Can See Your Voice Malaysia Musim Ketiga Lebih ‘Havoc’

Wow! Ni betul-betul bukan biashe-biashe

Trending Tue, 3 Jul 2018

‘ Ya, saya sudah tewas dan saya akur keputusan rakyat,’ – Najib Razak

Saya ingin memohon ampun dan maaf kepada rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia berhak mendapat pimpinan yang terbaik.

Hiburan Wed, 8 Aug 2018

Ehem…#ZiGi Bercinta Balik Ke?

Nampaknya, dua selebriti ini mahu merahsiakan hubungan mereka bagi menjaga privasi lebih ketat daripada sebelum ini. Buat peminat #ZiGi, mesti anda happy sekarang kan? Yeay, kami pun tak sabar nak lihat pasangan popular ini bersatu kembali.

Trending Sun, 10 Jan 2021

Tulus Pamer Transisi Berbeza Azmi Saat

Sedihnya muzik video ni

Featured Wed, 2 Jun 2021

Pilih Nama Klasik, Ain Edruce Dedah Wajah & Nama Anak Perempuan

Tahniah diucapkan buat pengacara dan pelawak Ain Edruce yang kini bergelar ibu kepada seorang cahaya mata perempuan pada 19 Mei lalu. Semalam, menerusi laman Youtubenya, Ain buat pertama kalinya mendedahkan wajah serta nama anak sulungnya

Hiburan Fri, 26 Jan 2018

FINALLY! YUNA SAH BERGELAR ISTERI ADAM YOUSOF SINCLAIR

Tahniah Yuna dan Adam Yousof Sinclair kerana telah sah bergelar suami isteri

| Live TV