Featured By: Khairil Khusyairi January 10, 2023 @ 2:31pm

“Masuk Telinga Kanan, Keluar Telinga Kiri” – Zoey Rahman Dah Lali Dengan Tuduhan Bedah Muka

Pelakon dan pengacara, Zoey Rahman, 38, sekali lagi menjadi bualan warganet apabila sebuah video yang dimuat naiknya di media sosial tular sehingga dituduh melakukan pembedahan pada wajah.

Memetik laporan Melodi, Zoey atau nama sebenarnya Mohd Hairey Azhar Abdul Rahman, berkata, dia sudah lali dengan isu yang sering dibualkan itu.

“Bagi saya kalau mereka cakap betul, betul lah. Tapi kalau mereka rasa macam tak, tak lah.

“Isu ini sebenarnya dah lama, daripada zaman saya buat pengacaraan dan sebagainya. Kalau dorang cakap ya, iyalah, kalau tak, tidaklah.

“Bagi saya, masuk telinga kanan, keluar telinga kiri, zaman sekarang adalah zaman teknologi, Jadi kita boleh pergi ke klinik kecantikan buat rawatan dan sebagainya.

“Sebagai pengasas dan selebriti, saya kena jaga penampilan saya, takkan lah kalau kita muka tak bersiap, berminyak, orang tak yakin dengan kita,” katanya.

Menurut Zoey, video yang dimuat naiknya baru-baru ini hanyalah kesan filter sahaja yang menampakkan perubahan pada wajah.

“Zaman sekarang ni saya main TikTok, saya sebagai selebriti saya kena ikut perkembangan teknologi sekarang, kalau lambat saya akan ketinggalan.

“Saya kena hasilkan kandungan di TikTok dan Instagram, sebab itu video saya di TikTok saya guna filter saja sebenarnya. Filter kan, nampaklah perubahan sedikit, muka jadi handsome sikit, mata jadi bulat, hidung mancung.

“Sebenarnya mereka suka pada saya kot, ataupun mereka minat dekat saya,” seloroh Zoey.
Sering dituduh berhubung perubahan bentuk muka, Zoey akui dia okey saja malah ibu bapanya juga tiada masalah mengenai perkara ini.

“Bagi saya jika semua nak terima saya, terimalah, tapi kalau anda rasa macam tak suka saya rasa menyampah, swipe. Kalau suka, like.

“Tak dinafikan, saya manusia biasa yang ada naluri dan perasaan. Kadang tu ada terguris juga lah, tapi saya malas nak fikir, kalau fikir boleh jadi gila dan stress.

“Dan satu lagi ada yang cakap ‘dah lupa dah muka lama, macam mana muka lama dia eh?’ Walhal mereka tengok muka saya ketika program Gerak Geri Gasing, ketika itu umur saya 20-an. Sekarang umur saya dah nak cecah 40 tahun dah. Memang lah berubah.

“Mungkin mereka tak ikuti perkembangan saya, tiba-tiba saya muncul di Fyp TikTok. Bagi saya, saya okey saja, yang penting sekali, saya tahu apa saya buat, ibu bapa saya pun okey tiada masalah,” tutupnya.

Sumber: Melodi TV3

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Wed, 14 Nov 2018

Exam SPM Tahun Hadapan Mungkin Akan Diawalkan!

Rancangan ini melihat kepada faktor logistik, keadaan cuaca dan kebajikan pelajar.

Hiburan Tue, 22 May 2018

Wow! Media Prima Catat 25.6 Juta Pengikut Laporan PRU14

Menurut Media Prima, 10 peratus daripada jumlah pelawat unik adalah dari luar Malaysia di sepanjang tempoh pilihan raya itu.

Hiburan Tue, 20 Aug 2019

Henry Golding Bakal Bintangi Filem Hollywood G.I Joe?

Selepas ‘Crazy Rich Asians’, Henry Golding bakal membintangi filem G.I. Joe pula

Featured Wed, 4 Jan 2023

[VIDEO] “Mana Jumpa Papa Macam Ni? Limited!” – Netizen Cemburu Kekasih Zarina Anjoulie Beli Alat Solek

Untungnya Anjuu 🥰🥰 Boyfriend or husband korang sweet macam ni juga tak? Hihiii 🤪🤪

Trending Wed, 12 Dec 2018

Harimau Malaya Perlukan Keajaiban Di Hanoi

Ayuh Harimau Malaya terus bangkit!

Hiburan Wed, 21 Feb 2018

LINDSAY LOHAN PELUK ISLAM?

Bintang antarabangsa, Lindsay Lohan mengakui berasa tenang apabila membaca ayat suci al-Quran dan berpuasa dibulan Ramadan

Featured Mon, 10 May 2021

PKP Di Seluruh Negara Hingga 7 Jun, Sektor Ekonomi Dibenarkan Beroperasi

Menerusi kenyataan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, kerajaan telah bersetuju untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di seluruh negara bermula 12 Mei ini sehingga 7 Jun depan. Perkara itu dimaklumkan selepas mempengerusikan Sidang Khas

Trending Tue, 21 Apr 2020

MKI Umum Tiada Solat Terawih Di Seluruh Negara Ramadan Ini

Ini hakikat yang terpaksa diterima..

Hiburan Thu, 7 Mar 2019

Arja Lee Mengaku Obses Panggung

Hero filem Dalam Botol ini mengaku mahukan watak dalam filem hantu pula selepas ini.

| Live TV