Hiburan By: Del14 December 16, 2019 @ 4:26pm

Menang RM100,000, Apex Tajudin Mahu Beri Kejutan Buat Isteri

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tiada siapa yang tahu. Betul tak?

Seperti Juara Mentor Milenia 2019, Apex Tajuddin atau nama sebenarnya, Ahmad Amirul Hafizi Ahmad Tajuddin yang terkejut selepas namanya diumumkan sebagai pemenang malam tadi.

Kemenangannya itu melayakkan Apex membawa pulang wang tunai RM100,000, trofi dan sebuah motosikal jenama Benelli dan peluang merakamkan single bersama Faizal Tahir. 

Apex tanpa berselindung berkongsi pelan untuk melakukan kejutan buat si isteri tersayang dengan wang kemenangannya.

“Pertama kali saya bersyukur pada Allah SWT kerana memberi rezeki ini dan saya sangat berbesar hati dan berbangga meskipun tidak pernah menyertai apa-apa program pertandingan realiti televisyen, saya berjaya sampai ke tahap ini. 

“Dengan wang yang bakal diterima, saya mahu membuka sebuah kedai nasi lemak buat isteri tersayang,” ujarnya kepada Xtra.

Bapa kepada seorang bayi berusia 6 bulan bernama Muhammad Danish Ar-Raaziqen yang dahulunya merupakan salah seorang ‘busker’ di Kuala Terengganu memberitahu isterinya menjual nasi lemak di hadapan rumah mereka. 

Apex meluahkan dia menyertai Mentor Milenia dengan harapan untuk merubah nasib hidup mereka sekeluarga, lebih-lebih lagi selepas dia berumah tangga dan mempunyai cahaya mata.

 

“Niat utama saya sejak awal pertandingan adalah untuk membawa ayah, mak, mak mertua dan isteri untuk pergi menunaikan umrah jika saya menang. 

“Saya masuk pertandingan ini pun sebab saya nak merubah nasib keluarga saya.  Asalnya, saya bekerja sebagai ‘busker’ di kampung halaman dan isteri saya jual nasi lemak. Kami hanya jual di depan rumah saja. Insha Allah saya mahu kembangkan bisnes nasi lemak dia, mungkin buka kedai,” ujar Apex. 

Apex juga berniat untuk menjamu para penyokongnya dengan nasi lemak hasil masakan isteri tersayang sebagai tanda terima kasihnya kepada mereka yang tidak jemu-jemu menyokongnya. 

Bagi Hazama yang merupakan Mentornya, dia menyifatkan Apex sebagai seorang yang rendah diri dan sentiasa ingat kepada Tuhan dan keluarganya dan berharap Apex kekalkan sifat-sifatnya walaupun sudah popular nanti. 

Kredit: Zek dan Instagram @apextajudin 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Fab Foodies! Wed, 12 Sep 2018

Nangka Ke Durian? Chef Selebriti Terkenal Ini Pula Dikecam Netizen

Bagaimanapun, gambar durian tersebut telahpun dipadam. Namun, netizen kan cekap jalankan kerja mereka!

Fab Foodies! Thu, 25 Apr 2019

Complete Your Starbucks Tumbler Collection with This New Summer Series Release

Even if you’re not a collector, you’ll want these tumblers for sure.

Hiburan Thu, 5 Jul 2018

周杰伦花式调侃 《中国新歌声》开播前欢乐多

在《新歌声》当了三年的导师,周杰伦已经从那个原本有点害羞的大男孩,变成了会花式调侃的「皮皮伦」!今年录像还未开始,他就贡献了“奶茶”、“歌词”等多个话题梗,频频上了热搜,那么他在节目中表现到底有多皮呢?

Hiburan Tue, 12 Jun 2018

Hafreez Adam Dah Jumpa Keluarga Zara Zya

Dia nak terus bernikah. Saya belum terfikir ke arah itu tetapi saya pinta semua doakan agar hubungan kami sampai ke jinjang pelamin.

Contest Wed, 17 Apr 2019

Lagu Cinta Kita Kini Di Youtube!

Korang nak tengok bagaimana agaknya peserta ini memilih pasangan mereka? Saksikan Lagu Cinta kita hanya di Youtube

Hiburan Sat, 3 Nov 2018

#ASK2018: Terima Kasih Da’I Hamidah Atas Tajuk ‘Luar Biasa’

Tahniah buat semua team produksi Suhan Movie atas kemenangan besar malam tadi!

Contest Thu, 8 Aug 2019
Hiburan Mon, 27 Aug 2018

Betul Ke Syamel Bercinta Dengan Ernie?

Sebut sahaja nama penyanyi Syamel dan Ernie Zakrie, sudah pasti ramai yang beranggapan mereka bercinta. Untuk tahu lebih lanjut, baca www.xtra.com.my

Hiburan Thu, 5 Apr 2018

“Aku Berkerja Demi Hidup” – Intan Liana Semakin Berani

Rezeki Intan semakin bertambah selepas apa yang berlaku pada dirinya

| Live TV