Hiburan By: Khairil Khusyairi October 10, 2022 @ 2:04pm

Rita Rudaini Jadi Mangsa Sihir Angkara Dengki? – “Selagi Saya Hidup, Selagi Itu Dia Tak Tenang”

Pelakon Rita Rudaini mendedahkan ada individu yang bersifat dengki dengan dirinya sehingga menganggu hidupnya sekeluarga.

Memetik temu bual program Melodi TV3, Rita atau nama lengkapnya Rita Rudaini Mokhtar berkata terdapat individu yang sanggup mencari rumahnya di kampung dan menganggu keluarganya.

“Masih lagi ada orang yang dengki sedangkan saya tak bersuami, tiada ‘job’, masih lagi orang dengki, kenapa ya?

“Saya tidak tahu, tetapi baru-baru ni ada orang yang tak dikenali cuba mencari rumah saya di kampung, dua kali datang siap tanya orang kampung.

“Malam-malam dia merayau, orang kampung tanya cari rumah siapa, individu itu cakap ‘rumah Rita Rudaini’ dan berkata  ‘saya kawan Rita’.

“Keesokannya, ibu saya tengah menyapu sampah tiba-tiba ternampak katak hitam dah mati depan rumah, katak itu macam baru, hitam dan dah mati.

“Seminggu selepas itu pula, individu itu datang lagi ke rumah dengan mengetuk pintu hampir setengah jam, kemudian dia merayau di depan rumah sambil tengok sekeliling, ibu saya cakap rupa paras individu tersebut dalam keadaan elok,” ujarnya.

Pelakon drama Shah Alam 40000 ini juga mendedahkan dia kerap bermimpi perkara-perkara buruk namun menganggap itu hanyalah mainan tidur dan hanya berserah pada Allah.

“Sebelum kejadian tersebut saya juga ada bermimpi tentang kejadian yang tidak elok, kerap sangat tapi saya hanya fikir mainan tidur tapi macam pelik.

“Saya juga nampak sesuatu kat rumah. Alhamdulillah hari-hari kami amalkan baca Al-Quran, kalau tuhan itu nak izin, jadi juga, kalau tak izin, maka tak jadi lah.

“Kami cuma serah pada Allah, kalau Allah dah izinkan, mungkin itu adalah ujian untuk kami,” ceritanya.

Disoal adakah Rita mengenali individu tersebut, Rita berkata dia tidak kenal dan terfikir individu itu tidak berpuas hati dengannya dari segi peribadi bukannya kerjaya.

“Saya tak kenal tapi kami terfikir mungkin orang ini ada tak puas hati bukan daripada segi kerjaya, mungkin ada ‘personal’ lain yang sakitnya hati tengok Rita Rudaini.

“Selagi Rita ada, dia rasa tak senang. Dia tak puas hati secara dalaman dengan saya, kalau boleh dia nak Rita Rudaini lenyap, jadi dia rasa lega.

“Saya ‘frust’ sangat sebab saya tak pernah cari fasal dengan orang, saya tak kacau hidup orang, saya ‘frust’ dengan perangai orang, nak kata saya takut, tidak. Tuhan nak izinkan, maka jadilah.

“Kalau jadi apa-apa kat anak-anak aku…saya cuma risau sekarang kalau orang nak buat jahat dekat saya, takut terkena dekat orang sekeliling.

Ibu kepada dua cahaya mata ini juga memberitahu dia sering ternampak kelibat di rumahnya namun lebih selesa mengamalkan bacaan ayat suci Al-Quran sebagai pendinding.

“Saya juga cerita kepada anak yang saya ternampak kelibat dan berpesan supaya sentiasa mengamalkan bacaan ayat suci Al-Quran.

“Rasanya lebih adal kalau kami sendiri yang amalkan dan baca ayat-ayat tertentu, biar pendinding itu saya sendiri buat lebih afdal,” katanya.

Rita juga menegaskan dia tidak akan memaafkan sesiapa yang pernah melukai hatinya dan anak-anaknya.

“Yang memburukkan saya, saya masih ingat lagi bila saya kena ‘troll’ dengan netizen. Saya tidak hairan dengan semua itu.

“Saya memang pendendam, apa yang orang buat kat saya, saya akan ingat sampai mati. Saya sejenis orang yang kalau dah carikkan hati saya, sorry saya takkan maafkan, mana tahu Tuhan nak bukakan hati saya dan lembutkan hati saya untuk maafkan, ya, tapi buat masa ini, tidak.

“Sesiapa yang telah merobekkan hati saya dan anak-anak saya, tidak akan saya maafkan,” tegasnya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 26 Jun 2018

Mila Bagi Amaran, Minta Maaf Atau…

Nampaknya ada pihak yang tidak berpuas hati dengan perkhidmatan pakej perkahwinan yang dikendalikan syarikat penyanyi Mila Jirin, Bizmilla.  Tindakannya yang menulis di ruangan komen di laman sosial sebuah portal dengan menggunakan nama akaun @suesharudin membuatkan […]

Hiburan Wed, 31 Jul 2019

Apa Kes Gambit Makan Katak Ni?

Semoga ini dipermudahkan buat Gambit

Fab Foodies! Sun, 22 Apr 2018

Rasai Pelbagai Jenis Kek Yang Pastinya Buat Anda Sanggup Beratur Berjam-jam!

Bukan sahaja boleh makan kek yang fresh from the oven tau, anda juga boleh belajar cara untuk baking bersama teman rapat dan anak-anak anda!

Hiburan Sun, 3 Jul 2022

Tampil Lakonan Mantap Adi Putra, Sophia Albarakbah, Wan Hanafi Su & Ramai Lagi, ‘Jerangkung Dalam Almari’ Dedah Kisah Syirik

Walaupun filem ini bergenre seram, mesej kekeluargaan ialah tunjang kepada jalan ceritanya.

Featured Thu, 16 Mar 2023
Hiburan Mon, 26 Mar 2018

车子听歌会大抛冷笑话 望能夺《娱协》新人奖

车志立(车子)日前举行第二张专辑《一人》听歌会,一口气演绎了6首新歌;一向爱闹、爱搞怪的他,在听歌会更是不改本色,大抛冷笑话逗得个个捧腹大笑。本月30日即将生日的他,在许愿时坦言希望自己能夺今年《娱协30》新人推荐奖。

Featured Wed, 13 Oct 2021

Bantuan Insentif Buat B40, B50 Yang Terjejas – PM

Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan pelaksanaan Program Pengurusan dan Ketahanan Kewangan (URUS) oleh sektor perbankan bagi membantu kumpulan 50 peratus terbawah atau B50. URUS merupakan program sokongan bantuan bayaran balik pinjaman yang […]

Trending Thu, 4 Nov 2021

Hazman Al-Idrus Kembali Dengan Aura

Penyanyi dan pelakon Hazman Al-Idrus melancarkan single terbaharu berjudul Aura sebagai ‘comeback’ dan juga hadiah buat peminat yang setia menantinya kembali aktif ke dunia nyanyian. Lagu Aura yang berentak rock ini adalah seratus peratus hasil […]

Trending Wed, 20 Feb 2019

Rahsia Kulit Flawless Buat Gadis ini Viral Di Twitter

Perkongsian seorang gadis di laman twitter mengenai rahsia untuk mendapatkan kulit yang licin dan cantik menyebabkan gadis ini menerima sehingga 23,973 likes di Twitter.

error: Content is protected !!