Hiburan By: Khairil Khusyairi October 10, 2022 @ 2:04pm

Rita Rudaini Jadi Mangsa Sihir Angkara Dengki? – “Selagi Saya Hidup, Selagi Itu Dia Tak Tenang”

Pelakon Rita Rudaini mendedahkan ada individu yang bersifat dengki dengan dirinya sehingga menganggu hidupnya sekeluarga.

Memetik temu bual program Melodi TV3, Rita atau nama lengkapnya Rita Rudaini Mokhtar berkata terdapat individu yang sanggup mencari rumahnya di kampung dan menganggu keluarganya.

“Masih lagi ada orang yang dengki sedangkan saya tak bersuami, tiada ‘job’, masih lagi orang dengki, kenapa ya?

“Saya tidak tahu, tetapi baru-baru ni ada orang yang tak dikenali cuba mencari rumah saya di kampung, dua kali datang siap tanya orang kampung.

“Malam-malam dia merayau, orang kampung tanya cari rumah siapa, individu itu cakap ‘rumah Rita Rudaini’ dan berkata  ‘saya kawan Rita’.

“Keesokannya, ibu saya tengah menyapu sampah tiba-tiba ternampak katak hitam dah mati depan rumah, katak itu macam baru, hitam dan dah mati.

“Seminggu selepas itu pula, individu itu datang lagi ke rumah dengan mengetuk pintu hampir setengah jam, kemudian dia merayau di depan rumah sambil tengok sekeliling, ibu saya cakap rupa paras individu tersebut dalam keadaan elok,” ujarnya.

Pelakon drama Shah Alam 40000 ini juga mendedahkan dia kerap bermimpi perkara-perkara buruk namun menganggap itu hanyalah mainan tidur dan hanya berserah pada Allah.

“Sebelum kejadian tersebut saya juga ada bermimpi tentang kejadian yang tidak elok, kerap sangat tapi saya hanya fikir mainan tidur tapi macam pelik.

“Saya juga nampak sesuatu kat rumah. Alhamdulillah hari-hari kami amalkan baca Al-Quran, kalau tuhan itu nak izin, jadi juga, kalau tak izin, maka tak jadi lah.

“Kami cuma serah pada Allah, kalau Allah dah izinkan, mungkin itu adalah ujian untuk kami,” ceritanya.

Disoal adakah Rita mengenali individu tersebut, Rita berkata dia tidak kenal dan terfikir individu itu tidak berpuas hati dengannya dari segi peribadi bukannya kerjaya.

“Saya tak kenal tapi kami terfikir mungkin orang ini ada tak puas hati bukan daripada segi kerjaya, mungkin ada ‘personal’ lain yang sakitnya hati tengok Rita Rudaini.

“Selagi Rita ada, dia rasa tak senang. Dia tak puas hati secara dalaman dengan saya, kalau boleh dia nak Rita Rudaini lenyap, jadi dia rasa lega.

“Saya ‘frust’ sangat sebab saya tak pernah cari fasal dengan orang, saya tak kacau hidup orang, saya ‘frust’ dengan perangai orang, nak kata saya takut, tidak. Tuhan nak izinkan, maka jadilah.

“Kalau jadi apa-apa kat anak-anak aku…saya cuma risau sekarang kalau orang nak buat jahat dekat saya, takut terkena dekat orang sekeliling.

Ibu kepada dua cahaya mata ini juga memberitahu dia sering ternampak kelibat di rumahnya namun lebih selesa mengamalkan bacaan ayat suci Al-Quran sebagai pendinding.

“Saya juga cerita kepada anak yang saya ternampak kelibat dan berpesan supaya sentiasa mengamalkan bacaan ayat suci Al-Quran.

“Rasanya lebih adal kalau kami sendiri yang amalkan dan baca ayat-ayat tertentu, biar pendinding itu saya sendiri buat lebih afdal,” katanya.

Rita juga menegaskan dia tidak akan memaafkan sesiapa yang pernah melukai hatinya dan anak-anaknya.

“Yang memburukkan saya, saya masih ingat lagi bila saya kena ‘troll’ dengan netizen. Saya tidak hairan dengan semua itu.

“Saya memang pendendam, apa yang orang buat kat saya, saya akan ingat sampai mati. Saya sejenis orang yang kalau dah carikkan hati saya, sorry saya takkan maafkan, mana tahu Tuhan nak bukakan hati saya dan lembutkan hati saya untuk maafkan, ya, tapi buat masa ini, tidak.

“Sesiapa yang telah merobekkan hati saya dan anak-anak saya, tidak akan saya maafkan,” tegasnya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Wed, 3 Aug 2022
Featured Thu, 27 Oct 2022

[VIDEO] “Mirul Bg Tanda SOS Tu” – Mata Berkelip Laju, Gelagat Suami Ain Edruce Cuit Hati Ramai!

Sukanya min tengok pasangan bahagia ni! Terhibur tengok gelagat suami Ain Edruce, laju kelip mata tu.. Minta tolong ke? 🤣

Trending Tue, 22 May 2018

Najib’s Lawyers Quit Right Before Questioning by MACC

It seems like Najib’s legal team would rather quit than fight for him.

Trending Sat, 23 May 2020
Hiburan Fri, 13 Dec 2019
Featured Wed, 12 Jan 2022

Akibat Curi Duit Surau – Jejaka Diperlakukan Seperti Mandi Jenazah, Netizen Anggap Ia Satu Hukuman Memalukan Agama

Tular sebuah video di media sosial menunjukkan seorang pemuda yang didakwa mencuri duit surau melalui proses mandi jenazah dan ia dilakukan oleh beberapa jemaah. Video berdurasi 1:26 minit itu mempamerkan seorang lelaki tua yang dipercayai

Trending Sun, 2 Dec 2018

Bantuan Sekolah 50,000 Ringankan Beban Penduduk Lembah Pantai

Sumbangan itu dapat memberikan kelegaan dan meringankan beban kepada sebilangan penduduk di sekitar kawasan berkenaan.

Hiburan Tue, 12 Feb 2019

’Bukan Semua Suka Tengok Kita Bahagia’- Faradhiya Pilih Tidak Kongsi Hal Peribadi Di Sosial Media

Pesannya, ‘Kalau ada masalah, bercakap dengan Tuhan bukan dengan meluahkan kepada orang awam’. Betul tu!

| Live TV