Featured By: Khairil Khusyairi November 16, 2022 @ 4:45pm

“Saya Lantang Sebab…” – Puteri Sarah Lega & Gembira Dapat Bantu Wanita Untuk Terus Bangkit

Pelakon Puteri Sarah Liyana, 37, memberitahu dia kini hanya mengambil perkara positif sahaja dan menghiraukan perkara yang memburukkan.

Memetik temu bual di sebuah program, Puteri Sarah berkata, dia cuba mengabaikan cakap-cakap negatif orang kerana hanya dirinya yang mengetahui apa yang dilakukannya untuk jadi sekuat hari ini.

“Kalau dulu saya suka baca komen orang, dia jadi habit sebab kita nak tahu apa yang orang cakap pasal kita tapi sebenarnya benda itu toksik dan buat saya down.

“Sekarang ini saya cuba abaikan dan ambil yang positif sahaja dan yang toksik saya tak mahu dengar sebab saya tahu apa yang saya buat.

“Kalau kita nak dengar cakap orang, kita mati, kita buat apa yang kita mahu lakukan dan jangan lebih-lebih dan kita tahu kita ada sokongan penuh,” ujarnya.

Pelakon Suri Hati itu juga meluahkan rasa lega apabila dapat bantu golongan wanita yang berdepan masalah sama dengannya malah lebih gembira dengan kekuatan yang diterimanya untuk kembali bangkit.

“Saya lantang sebab ada maksud, saya rasa saya ada kekuatan untuk tolong diri saya tetapi untuk tolong orang ramai di luar sana.

“Jadi bila saya rasa saya lantang, sesuatu perlu dilakukan. Bila saya lantang, makin ramai yang bangkit dan mereka memerlukan saya untuk beri nasihat dan panduan.

“Saya rasa gembira untuk bimbing mereka ini sebab saya tahu ramai yang tidak tahu nak pergi mana, nak buat apa, macam mana nak mula. Dan saya dah buka ruang untuk mereka, selepas apa yang saya dah buat, saya dengar cerita sekarang ni dah 3 kali ganda dah laporan berkaitan kejadian gangguan orang ketiga, orang dah mula berani bersuara.

“Saya berasa gembira untuk berbuat begitu, tolong orang dan memberitahu panduan sebab ia tak sukar. Saya rasa lega, pahala pun dapat dan bila kita mudahkan kerja orang, Allah permudahkan apa yang kita buat.

“Saya tak pernah sepositif macam ini, mula-mula macam takut juga, tapi bila saya dapat kekuatan ada juga orang yang ingin jatuhkan saya bila saya bercakap lantang tapi saya cakap tidak, saya bukan bantu diri saya sahaja tapi wanita-wanita dekat Malaysia,” jelasnya.

Sebelum ini, rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul Yusof didakwa dilanda masalah disebabkan kehadiran orang ketiga dan kes tersebut masih dalam siasatan pihak berkuasa.

Puteri Sarah yang berkahwin dengan Syamsul pada 8 Mac 2014  kini dilihat lebih fokus kepada karier dan bahagia disamping keluarga tercinta.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Wed, 22 Jun 2022

#WhazzupNetizen: Bantuan BKM Bujang Naik RM50, Sharifah Sakinah Berang Rambut Anak Diejek & Video Keselamatan MAS Dapat Banyak Reaksi

Segmen #WhazzupNetizen minggu ini! Alhamdulillah, syukur bantuan ditambah ☺️ Rambut anak Sharifah tu unik laaa 🤩 Haa, video keselamatan MAS siapa dah tengok? Meh komen sikit letopz ke tak? 🤩

Hiburan Wed, 21 Feb 2018

AMENG SPRING BAGI HADIAH SELEPAS 15 TAHUN

Ramai peminat yang bertanya adakah Spring masih aktif dalam industri. Ya, kami masih ada dan bakal menemui anda semula!

Acara Fri, 1 May 2020
Trending Wed, 7 Mar 2018

Lawak! Koleksi Biskut Viral Bikin Pecah Perut

Biskut viral yang menggunakan hanya empat bahan asas ini semakin mendapat perhatian bukan sahaja kerana bahan-bahannya yang murah tetapi bentuk biskut ini juga menjadi bahan lawak sebaik sahaja keluar daripada ketuhar

Events Fri, 22 Jun 2018

Bekalan Darah Di Kedah, Perlis Kritikal

Justeru Jabatan Kesihatan Kedah menyeru orang ramai untuk menderma darah berikutan kekurangan bekalan semakin kritikal.

Trending Hari Ini Tue, 28 Apr 2020
Featured Thu, 2 Aug 2018

Jangan Tahan Bersin Jika Tidak Mahu Saluran Dalam Otak Pecah

Menahan bersin berkemungkinan menyebabkan tekak, gegendang telinga atau saluran darah dalam otak pecah.

Hiburan Sat, 8 Jun 2019

| Live TV