Hiburan By: SGMS Enal December 3, 2018 @ 11:12am

“SAYA Sudah Cukup Sengsara. Apa Salah Saya?

“SAYA dah cukup sengsara. Apa salah saya? Kenapa buat saya macam ini?”

Demikian kata pelakon, Nonny Nadirah yang terlantar sakit seminggu akibat penyakit misteri.

Nonny, 29, atau nama sebenarnya Nonny Nadirah Zainuddin berkata, sepanjang sakit dia tidak boleh bangun, makan dan minum hingga dimasukkan ke hospital.

 

Katanya, dua tahun lalu dia mengalami perkara sama apabila secara tiba-tiba pengsan di lokasi penggambaran.

“Selepas lebih setahun, penyakit sama datang balik. Apa saya perasan, setiap kali mula bekerja ‘benda’ ini mengganggu saya. Cuma kali ini agak lama hingga menyusahkan banyak pihak.

“Hasil pemeriksaan doktor saya tak sakit apa-apa. Jadi, saya reda saja dan sentiasa berfikiran positif meskipun pelbagai dugaan menimpa.

“Mungkin orang itu nak buat saya hilang kerjaya atau nak saya mati,” katanya yang dibenar keluar hospital, semalam.

Nonny yang berkahwin pada Mac lalu berkata, disebabkan sakit misteri itu dia banyak menyendiri dan kurang bergaul dengan orang dalam industri.

“Saya tak tahu nak cakap macam mana. Allah lebih mengetahui dan menghendaki segalanya. Setiap kali sakit, mak selalu pesan supaya reda dan sentiasa tawakal. Paling penting jangan tinggal solat.

“Disebabkan penyakit ini, saya kurang bergaul dengan orang dalam industri dan lebih banyak buat hal sendiri. Sedangkan sebelum ini orang kenal saya seorang yang mesra.

“Apa pun, saya hanya mampu berdoa. Biarlah perbuatan orang itu dapat pembalasan setimpal daripada Allah,” katanya.

Nonny yang kini terbabit dalam penggambaran drama Cekelat Honey akan kembali ke lokasi penggambaran esok.

“Saya nak minta maaf kepada seluruh kru produksi dan pelakon yang terbabit dalam drama ini.

“Saya menyusahkan semua orang kerana tak dapat hadirkan diri untuk penggambaran,” katanya

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Contest Fri, 26 Apr 2019

xtra好康头 | 送你《妈妹祥祥爆满云顶演唱会》入门票

xtra好康头送你《妈妹祥祥爆满云顶演唱会》入门票,让你和「肥妈」玛丽亚、李丽霞、黎耀祥及阮兆祥度过一个开心欢乐之夜。

Hiburan Sat, 3 Nov 2018

Psst…Corat Coret ASK 2018

Korang perasan tak bila…

Hiburan Sat, 9 Dec 2017

Tonton Kini Lebih Xtra

majlis pelancaran XTRA turut diserikan dengan kehadiran selebriti terkenal antaranya Ayda Jebat, Redza Rosli, Thomas Jack, Farah Nabilah dan ramai lagi.

Hiburan Wed, 2 May 2018

Takut Dipanggil Gemuk, Tengok Apa Kanye West Buat

Ibu Kanye, Donda West meninggal dunia pada tahun 2007 akibat komplikasi selepas mengalami pembedahan plastik termasuk liposuction.

Hiburan Tue, 13 Nov 2018

Pesalah Sebar Filem Munafik Secara Haram Diarah Bayar RM100K

Haa, lepasni kalau tak insaf lagi, tak taulah nak cakap apa

Hiburan Wed, 6 Feb 2019

Sufian Suhaimi Tampil Jawab Isu Gambar Intim

Jangan cepat melatah wahai peminat-peminat Sufian Suhaimi!

Hiburan Wed, 4 Dec 2019
Hiburan Mon, 3 Dec 2018
Events Fri, 9 Aug 2019

筹备三年!黄彩菱首发EP勇闯华语乐坛

从小受英语教育的Natalia黄彩菱努力筹备了三年,终於正式推出首张个人EP 《I Dare You To》勇闯华语乐坛。

Hiburan Mon, 30 Sep 2019

Saya Belum Layak Bergelar Jutawan – Shuib Sepahtu

Pelawak dan penyampai radio Shuib Sepahtu berasa takut digelar jutawan hanya disebabkan ada beberapa jenis bisnes. “Siapalah saya ni, hanya penyampai radio dan makan gaji. Buat bisnes pun biasa-biasa saja, kadang kala untung dan rugi. […]

| Live TV