Selebriti By: Atiqah Johari December 8, 2023 @ 4:55pm

Dilabel Pencuri Budaya Indonesia & Terima Ugutan Culik Anak, Ini Respons Nabila Huda!

Sebelum ini, pelakon popular, Nabila Huda berkongsi sebuah hantaran yang memaparkan dirinya menerima ugutan oleh seorang individu untuk menculik anaknya kerana didakwa mencuri budaya Indonesia

Artikel Berkaitan: Didakwa Curi Budaya Indonesia, Nabila Huda Terima Ugutan Anak Akan Diculik

Susulan itu, Nabila atau mesra disapa sebagai Abil tampil memberi respons dengan menyatakan bahawa Malaysia dan Indonesia mempunyai budaya yang serupa.

“Saya pun tak pernah dapat mesej sebelum ini dalam hidup saya walaupun saya pakai kebaya. Bukan kebaya tu memang kita pun pakai jugak ke?

“Benda-benda macam ini kita jangan menjawablah sebab akan berpanjangan, buat bergaduh sesama sendiri padahal kita semua ini tak kisahlah Malaysia atau Indonesia kita semua orang Melayu jadi kita mempunyai budaya yang serupa,” ujarnya.

Turut mengulas mengenai ugutan culik anak yang diterimanya, Abil berkata dia enggan mengambil serius namun akan lebih berhati-hati dan sentiasa berdoa kepada Allah SWT untuk beri pelindungan.

“Bagi saya, semestinya saya berasa takut. Saya terfikir ada orang ke nak bermusuh dengan kita, ada benda salah ke yang saya buat sampai nak ugut macam ini.

“Tapi, saya fikir balik zaman media sosial ini orang cuma berani untuk bercakap dalam media sosial sahaja tapi tak ada keberanian untuk jumpa cakap depan-depan.

“Jadi, saya tak ambil serius tapi dalam masa yang sama semestinya saya ambil langkah berjaga-jaga dan kena berdoalah supaya tak ada perkara malang yang berlaku dalam hidup kita. Itu je kita mampu buat,” katanya lagi.

Namun begitu, Abil memaklumkan tidak akan mengambil tindakan kerana tidak mahu melayan perkara sebegini dan akan merumitkan lagi keadaan.

“Saya tak nak peningkan kepala untuk pergi siasat cari identiti orang dekat media sosial dan bila dah dapat apa tindakan seterusnya? Buat permohonan maaf pastu tak jadi saman. Benda itu semua memeningkan kepala, rumit. Saya tak suka benda yang rumit bukannya saya tak ambil serius.

“Saya berdoa sajalah. Saya percaya Allah akan melindungi kita semua, semoga dijauhkan daripada perkara sebegitu. Kalau dia buat sekali lagi atau jadi semakin teruk mungkin saya akan ambil tindakan.

“Maafkanlah dia, mungkin dia tak normal ke kurang kasih sayang ke. Orang-orang macam ni sebenarnya yang agresif dekat Instagram banyak budak-budak. Ada jugak orang tua yang mungkin tak berkahwin lagi, tak ada pasangan dia tak ada benda nak buat dalam kehidupan dia,” katanya lagi.

Abil juga memberitahu bahawa puterinya, Keisha Laila tidak mengetahui isu ini dan tidak memberi impak kerana percaya anaknya itu seorang yang matang dan berfikiran terbuka.

“Dia tak tahu benda ni. Saya tak cakap dengan dia tak tahulah kalau dia tahu ke apa. Tapi, Keisha tak berapa ambil port sangat dan kalau dia tahu pun… dia seorang yang matang dan berfikiran terbuka,” tutur Abil.

Nabila ditemui ketika menjalani penggambaran drama baharu yang berjudul Lelaki Itu yang bakal ditayangkan di slot Samarinda TV3 tahun hadapan.

Selain Nabila, drama ini turut dibintangi oleh Datuk Adi Putra, Che Puan Sarimah, Nur Fazura, Hannah Delisha, Sophia Albarakbah, Nadia Brian dan ramai lagi.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Thu, 10 Aug 2023
Trending Tue, 23 Jun 2020
Selebriti Thu, 21 Sep 2023
Featured Tue, 27 Sep 2022

[VIDEO] Bawa Watak Suami Baran & Kaki Curang, Netizen Hampir Pecahkan TV Akibat Geram Dengan Karakter Zamarul Hisham

Min geram sangat tengok Adam, laju je nak angkat tangan eh 🥵 Jangan lupa tonton Aku Tanpa Cintamu episode 7 jam 10 malam ini di TV3!

Hiburan Sun, 19 Aug 2018

Fouziah Gous Sedia Bantu Suami

Tidak mengharapkan sang suami sahaja mencari rezeki, si isteri turut membantu….

Hiburan Fri, 10 Nov 2023

Individu Dakwa Bubblebee Tak Carum KWSP Pekerja & Lambat Bayar Gaji? – “Majikan Bermewah-Mewahan Tapi Pekerja Tercungap-Cungap”

Allahu betul ke ni? Kesian para pekerja tu 😔 Harap pihak Bubblebee boleh beri penjelasan..

Trending Thu, 17 Jun 2021

Aedy Ashraf Sudah Mula Cerewet – “Sebab Ia Beri Impak Kepada Diri Saya…”

Tapi min dah tengok Aedy ni berlakon since dia kecik lagi…

error: Content is protected !!