Hiburan By: SGMS Faida April 23, 2019 @ 8:51pm

Tak Minat Tumpang Populariti Kakak, Fyna Jebat Kini Tauke Jeans

” Saya selesa dikenali atas usaha sendiri bukan dengan menumpang populariti kakak,” kata adik kepada Ayda Jebat, Fina Jebat yang enggan dikenali atas tiket populariti kakaknya. 

Fina atau Nur Shafinaz Jebat ketika ditemui XTRA memberitahu lebih selesa membina nama dengan karya sendiri daripada menwar-warkan dirinya seorang adik selebriti terkenal.

” Saya percaya setiap orang memiliki kelebihan masing- masing. Ayda mungkin lebih dalam bahagian ini, saya mungkin lebih dalam bahagian lain. Rezeki masing-masing sudah ditetapkan,” kata Fyna ketika ditemui di majlis pelancaran produk Vitalica Supermodel Glow, petang tadi.

Tambah bekas pelajar program realiti Akademi Fantasia 9 ini, dia juga selesa bekerja sebagai penyanyi tetap di Hard Rock Cafe Melaka.

” Minat dalam bidang nyanyian tidak pernah pudar dalam diri saya. Biarpun tidak dikenali sebagai penyanyi yang popular di kaca tv atau media massa, saya tetap menghiburkan pengunjung di kafe berkenaan. 

” Sudah tiga tahun menyanyi di sana, banyak pengalaman yang dapat dipelajari. Kalau ada undangan di Kuala Lumpur, sekali sekala saya akan ke sini. Saya lebih selesa menetap dan bekerja di sana,” katanya. 

Dalam perkembangan lain, Fina juga kini mengusahakan perniagaan seluar jeans di Hang Tuah Mall, Melaka.

” Masih baru berjinak-jinak dalam dunia perniagaan. Kedai yang diberi nama Fyna Jeans ini baru sahaja beroperasi selama sebulan menjual pakaian dan seluar jeans sahaja,” akhirinya. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 25 Jun 2018

Tahniah! Comelnya Anak Abah Terlajak Laris

” Sumpah nak tengok @shahidadherbs tahan kat bilik bedah pun tak sanggup. Kuatnya pengorbanan ibu. Setuju tak? Siapa ada pengalaman macam ni?” tulisnya.

Hiburan Sun, 8 Jul 2018

Wow! Aizat Amdan Cipta Lagu Khas Buat Tun Mahathir

Paling penting, korang yang ingin menyampaikan ucapan hari jadi kepada Tun M, jangan lupa untuk meletakkan #harapanjadinyata dalam ucapan tersebut nanti!

Hiburan Thu, 28 Mar 2019

‘Jadi Penyanyi? Tak Kot…’- Radin Selesa Kerja Dalam Konti

Selalunya kalau penyampai radio bila bercakap suara pun dah sedap, kalau menyanyi mesti okay juga kan?

TECH Thu, 2 May 2019

Lenovo Legion Just Got Some Savage Upgrades

New technology with some crazy new upgrades,

Hiburan Tue, 26 Nov 2019
Hiburan Thu, 25 Jul 2019

Hasrat Tak Kesampaian, Shukri Yahya Reda…

Sabar ya…Insha Allah ada rezeki di masa akan datang. Amin!

Hiburan Sun, 21 Apr 2019

‘ Ia Tindakan Tak Masuk Akal’- Isteri Allahyarham Saleem Kecewa Dengan Syarikat Rakaman

Allahyarham baru sahaja meninggal dunia ketika itu, bagaimana anda boleh bertindak demikian? Sekurang-kurangnya beritahu saya dahulu…

Hiburan Mon, 24 Sep 2018

Sufian Suhaimi ‘Merajuk’ Sampai Ke Jakarta?

Saya rasa perlu keluar dari Malaysia buat sementara waktu ini. Bukan larikan diri tapi nak rasai suasana yang berbeza.

LIFESTYLE Mon, 30 Apr 2018

5 Tempat Menarik Di Kuala Lumpur Yang Wajib Untuk Gambar OOTD Anda!

Aplikasi ini bukan sahaja tempat berkongsi gambar selfie atau gambar makanan, kini instagram juga digunakan untuk berkongsi jiwa dan pemikiran yang tersendiri. Maka, di sini kami kongsikan 5 tempat menarik yang boleh anda lawati bagi mendapatkan gambar OOTD yang menarik!

Contest Thu, 23 Aug 2018

#xtra好康头 | 深邃五官电眼无敌!大马混血帅哥——亨利高汀

【xtra好康头】免费送你由大马混血帅哥亨利高丁主演的好莱坞爱情喜剧电影《疯狂亚洲富豪》入场卷!

| Live TV