Events By: Salma Syahbuddin August 31, 2022 @ 2:23pm

Terpaling Juara: Di Pintu Syurga Didakwa Sumbang, Netizen Syak Air Mata Gimik Murahan.. Ini Penjelasan Ifa Raziah!

Persembahan konsert Terpaling Juara pada minggu lepas ternyata mencetuskan pelbagai reaksi dalam kalangan netizen.

Ini termasuklah, persembahan yang ditunjukkan oleh penyanyi dangdut kontroversi, Ifa Raziah yang membawakan lagu Di Pintu Syurga nyanyian asal, Dayang Nurfaizah.

Persembahan nyanyian bergenre R&B itu ternyata memberi emosi buat penyanyi berusia 47 tahun ini apabila dia dilihat sebak ketika membawakan lagu tersebut.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MISS DIVA IFA RAZIAH (@ifa_raziah)

 

Bagaimanapun, nyanyian tersebut tular diaplikasi  TikTok apabila ada segelintir warganet yang menyifatkan nyanyian Ifa sangat teruk dan menakutkan.

Bahkan, ada yang turut mempersoalkan kredibiliti nyanyian beliau yang dikatakan sudah lama berada dalam industri seni namun vokalnya ‘biasa-biasa’ sahaja.

 

Tidak melenting dengan kata-kata kecaman yang dilemparkan, Ifa Raziah bagaimanapun tampil memberikan respons terhadap pandangan yang diberikan netizen.

“Orang ramai di luar sana tidak begitu faham. Saya sendiri yang teras, bukan harini sahaja, tanyalah krew di mana diorang interview kak Ifa kat studio pun, masa rehearsal sampailah hari membuat persembahan memang Kak Ifa mengalir air mata je. Itu yang orang lain nampak.

“Untuk kak Ifa nak menyampaikan lagu ni dengan kak Ifa nak menahan emosi kak Ifa, Alhamdulillah… Kak Ifa boleh capai note yang betul dan ia bukan dibuat-buat atau gimik.

“Kalau nak tahu, Kak Ifa ni orangnya susah nak nangis. Kak Ifa ni orangnya kental. Tapi bila menyentuh pasal ibu bapa ni, itu memang satu kelemahan. Ye lah bila kita ingat kat mak bapak kita, itu memang satu kelemahan dan Kak Ifa tak boleh nak tahan. Dan, memang air mata tu akan terjurai-jurai macam tu je,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by tv3malaysia (@tv3malaysia)

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 23 Jan 2018

Haqiem Rusli Menangis Depan Peminat

Penyanyi ini dikatakan menangis sewaktu mendendangkan salah sebuah lagu dari albumnya di majlis showcase baru-baru ini

Trending Fri, 21 Sep 2018

Perkongsian Lelaki Ini Mengenai Realiti Selepas Kahwin Ternyata…?!

Ternyata, membina rumah tangga bukanlah sesuatu yang mudah. Setiap hubungan berpasangan ada pasang dan surutnya. Bukan 24 jam bersayang-sayang saja tau!

Hiburan Fri, 9 Feb 2018

PERGI BERAMBUS! – UMIE AIDA

Beliau hanya mahu berkongsi pengalamannya mempunyai pembantu rumah yang bersikap kurang ajar terhadap keluarganya

Hiburan Fri, 24 May 2019

‘Tiada Persiapan Raya Tahun Ini’- Anzalna Nasir

Semoga urusan Anzalna melahirkan anak dipermudahkan oleh Allah SWT… Insha Allah!

Trending Tue, 14 May 2019

#SetulusIkhlas: “RM 500 Sedekah Tanpa Soal Selidik, Saya Nak Masukkan RM50 Dalam Tabung Masjid Menggigil Tangan”

Selain itu, Muhammad Hassan sendiri mengakui amalan sedekah mempunyai keistimewaan tersendiri dan mampu membantu merawat penyakit.

Trending Sat, 10 Jul 2021

Duit Simpanan Menyusut Akibat Pandemik Covid-19, Fendy Caliph Buskers Bersyukur Dapat Perhatian Kerajaan

Anggota kumpulan Caliph Buskers, Fendy Adlun, 30, bersyukur kerana kegusarannya mendapat perhatian pihak kerajaan. Fendy memuat naik video memohon perhatian pihak kerajaan untuk memudahkan dirinya mendapat kelulusan rumah mampu milik atau Projek Perumahan Rakyat (PPR)

Trending Thu, 1 Mar 2018

神乎其技!日本15岁绘师用颜色笔画出「真」钻石

最近,一组超逼真的「宝石画」在日本推特上流传。画上的宝石不仅很有光泽,还立体度十足。大家纷纷猜测画画的是谁,真相公布后,所有人都大吃一惊,原来那名神秘绘师是一名年仅15岁的少年。

Trending Tue, 7 Aug 2018

「世界最多毛女子」结婚啦!为老公愿意一直剃毛

这名来自泰国的17岁女孩 Sumatra Sasuphan 与一般人不同,出生时她的鼻孔只有一公厘宽,且身上还是长满毛发,连脸上都有……

| Live TV