Hiburan By: SGMS Putri December 11, 2019 @ 3:41pm

Video Lucah Tular, Ini Jawapan Zul Arrifin!

Gara-gara sebuah video ‘panas’ yang memaparkan seakan wajahnya, pelakon terkenal Zul Ariffin tampil memberi penjelasan.

Kecewa kerana pernah terkait dengan kes sebegini, Zul menyifatkan dirinya menjadi mangsa ‘deepfake’.

“Sedangkan muka Mark Zuckerberg pun orang boleh ‘deepfake’, inikan pula saya.

“Senang sangat nak cari visual saya untuk buat ‘deepfake’ ni.”

”Tak sangka pulak kali ini saya pula menjadi mangsa. Ingatkan benda-benda macam ni orang buat kat ahli politik saja,” katanya dalam nada kecewa.

Baca: AWAS! ‘Deepfake’ Ibarat Mimpi Ngeri Figura Terkenal

Akui Zul, dia sedih melihat situasi ini dilibatkan dengan dirinya.

”Saya harap, dengan kejadian ini, artis lain juga harus lebih berhati-hati.” komennya ringkas kepada XTRA.

Baca: Video Lucah Zul Ariffin Tular?

Perlu tahu, ‘Deepfake’ terhasil apabila wajah individu yang disasarkan akan dipadankan dengan wajah individu yang dilakonkan.

Sedia maklum, dengan kecanggihan teknologi hari ini, pengguna perlu lebih berhati-hati dalam sebarang perkongsian di media sosial. Bukan apa, takut menjadi mangsa ‘deepfake’ seterusnya.

Buat Zul, harap bersabar dengan ujian kali ini.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 11 Mar 2019

Liyana Jasmay Kembali Dalam Drama Cikgu, Papa Kirim Salam

Buat para peminat LJ yang merindui lakonannya, Liyana Jasmay kini kembali dalam Drama Cikgu, Papa Kirim Salam di slot Dahlia TV3.

Hiburan Mon, 9 Jul 2018

Chef Wan Tempelak Netizen, Saran Contohi Menteri Termuda

Dalam pada itu, Chef Wan memberitahu sebagai rakyat Malaysia kita seharusnya bersyukur atas sikap yang ditunjukkan Menteri muda ini berbanding kata-kata netizen yang busuk hati. Haih, netizen semua…sebelum menulis tu fikir dulu ya!

TECH Tue, 23 Apr 2019
Hiburan Thu, 6 Jun 2019

‘ Takde Job? Jangan Salahkan Syarikat Produksi’- Lan Siro

Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Tak gitu?

Hiburan Wed, 16 May 2018

Panas! Fasha Sandha Tayang Peha Putih Gebu Buat Netizen Naik Gila

Tindakannya itu sekaligus mengundang kecaman daripada netizen yang menganggap tariannya itu terlampau seksi dan terlalu mengghairahkan apatah lagi kita semakin dekat untuk menyambut bulan ramadan

Hiburan Mon, 19 Mar 2018

Professional Wrestler and Actor John Cena Confirmed to be an ARMY!

John Cena has just confirmed that he is a big fan of BTS!

Hiburan Sat, 26 Jan 2019

Sufian Suhaimi Dikecam Netizen Kerana Rasis

hanya kerana kapsyen sekeping gambar di Instagram Sufian dikatakan rasis?

Hiburan Thu, 12 Apr 2018

Panas! Kini Farid Kamil Bergaduh Dengan Adik Sendiri

Namun, apabila ditanya mengenai kenapa beliau tidak hadir pada acara melibatkan abangnya itu, Fadzil memberitahu bahawa dia tidak lagi menguruskan abangnya itu termasuklah kerjaya Farid kerana sudah mempunyai pembantu peribadi sendiri.

Events Fri, 1 Nov 2019
Hiburan Thu, 19 Apr 2018

Sandra Merajuk Bawa Diri Kerana Lagu Tak Laku?

Peminat tidak mahu menerima perubahan yang cuba dibawa Sandra. Namun, dia akan sentiasa berusaha untuk membuktikan kemampuan vokalnya yang sebenar.

| Live TV