Hiburan By: SGMS Putri December 11, 2019 @ 3:41pm

Video Lucah Tular, Ini Jawapan Zul Arrifin!

Gara-gara sebuah video ‘panas’ yang memaparkan seakan wajahnya, pelakon terkenal Zul Ariffin tampil memberi penjelasan.

Kecewa kerana pernah terkait dengan kes sebegini, Zul menyifatkan dirinya menjadi mangsa ‘deepfake’.

“Sedangkan muka Mark Zuckerberg pun orang boleh ‘deepfake’, inikan pula saya.

“Senang sangat nak cari visual saya untuk buat ‘deepfake’ ni.”

”Tak sangka pulak kali ini saya pula menjadi mangsa. Ingatkan benda-benda macam ni orang buat kat ahli politik saja,” katanya dalam nada kecewa.

Baca: AWAS! ‘Deepfake’ Ibarat Mimpi Ngeri Figura Terkenal

Akui Zul, dia sedih melihat situasi ini dilibatkan dengan dirinya.

”Saya harap, dengan kejadian ini, artis lain juga harus lebih berhati-hati.” komennya ringkas kepada XTRA.

Baca: Video Lucah Zul Ariffin Tular?

Perlu tahu, ‘Deepfake’ terhasil apabila wajah individu yang disasarkan akan dipadankan dengan wajah individu yang dilakonkan.

Sedia maklum, dengan kecanggihan teknologi hari ini, pengguna perlu lebih berhati-hati dalam sebarang perkongsian di media sosial. Bukan apa, takut menjadi mangsa ‘deepfake’ seterusnya.

Buat Zul, harap bersabar dengan ujian kali ini.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 25 Sep 2018
Hiburan Fri, 27 Dec 2019

Joked About Being Single, Neelofa Caught On Camera Glaring At Nabil

Maybe the joke was a bit too sensitive for her?

Events Fri, 19 Apr 2019

dimsum和泰国3台合作引进350小时最新泰剧!

dimsum与泰国3台合作!引进《查龙药师》、泰版《来自星星的你》等350小时泰剧欢庆泼水节。

Hiburan Fri, 11 Oct 2019
Hiburan Sat, 25 Nov 2017

Uqasha Senrose DiKritik Lagi Kerana Gambar di Instagram

Selepas di buka tudung suatu ketika dahulu, kini di kritik lagi hanya kerana gambar di Instagram

Hiburan Mon, 24 Dec 2018

Niat Tawan Pasaran Muzik Tempatan, Chaleeda Sanggup Belajar Cakap Melayu

Single Bestfriend antara buah tangan daripada penyanyi jelita ini. Korang dah dengar ke belum?

Hiburan Sun, 4 Aug 2019

Syahrini Bakal Jadi Ibu?

Kalau betul bagai apa dikata, Alhamdulillah…

Hiburan Sat, 6 Jul 2019

Jalan Cerita Lebih Gempak, Filem Nur Bakal Ke Pawagam Tahun Depan!

Lebih istimewa, kesemua pelakon drama Nur 2 dikekalkan untuk beraksi dalam filem itu.

| Live TV