Euforia Bola 2026
Hiburan By: Del14 November 4, 2019 @ 1:09pm

Remy Tersingkir, Netizen Sindir Altimet Tak Layak Jadi Juri?

Umpama ‘wake up call‘, persembahan minggu kedua Mentor Milenia 2019 malam tadi membuatkan penonton tak senang duduk. Kali ini dua orang protege akan memasuki pusingan ‘battle’ dan juri tetap akan memilih pemenang bagi battle tersebut. Protege yang berada di bottom two akan berentap sekali lagi sebelum juri menyingkirkan seorang protege. 

Ada protege yang begitu gugup sehinggakan mimik muka terpancar dan lontaran suara terganggu di atas pentas. 

Protege kepada Mentor Hazama, Apex Tajudin muncul sebagai peserta terbaik minggu kedua apabila lagu ‘Kejoraku Bersatu’ yang dinyanyikannya mendapat tepukan gemuruh dari penonton-penonton di studio 2! Aksi Apex betul-betul macam ‘rocker’ yang dah lama berada dalam industri! Bersahaja tetapi padu.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 

 

Padu suara Apex Tajudin! Teruskan menonton #mentormilenia2019 . Jangan lupa vote protege kegemaran anda! . Strim LIVE HD di tonton.com.my

A post shared by tv3malaysia (@tv3malaysia) on

Nasib tidak menyebelahi protege kepada Mentor Stacy Anam apabila Remy Manaf menjadi peserta pertama Mentor Milenia 2019 yang tersingkir walaupun telah mencuba sedaya upaya memberikan persembahan yang terbaik, manakala Aedy Kama, protege kepada Black pula terselamat minggu ini apabila menjadi pilihan juri.

Namun, ada pula minggu ni yang tak puas hati dengan komen dari juri tetap, Altimet. Netizen mempertikaikan pemilihan Altimet sebagai juri dengan mengatakan dia tidak layak kerana ‘rapper’ tak pandai beri komen! Black pun macam memberi reaksi seakan tak puas hati dengan komen Altimet!

 
 
 
View this post on Instagram

Alamak nampak macam ada yang geram je dengan komen juri tu ??? #BlackCute #TunjukAjarKuSifu #MentorMilenia2019

A post shared by tv3malaysia (@tv3malaysia) on

“Sebagai juri, semua yang best pun kita dengar, yang tak best pun kita dapat dengar. I make the comments based on my observations. Saya dah 20 tahun dalam industri ini, saya tak pernah pertikaikan juri sepanjang saya dalam industri.  Kalau nak cerita, ada je lagu-lagu saya yang patut masuk AJL tapi tak masuk, tapi saya tak bising..lagu saya masuk, pun saya serah pada juri.

“Benda ni tiap-tiap kali ada program dengan juri mesti ada orang pertikaikan… pada siapa yang pertikaikan,yang tak puas hati saya jadi juri, boleh lah tulis surat pada Sistem Televisyen Malaysia Berhad.  Kalau Tuhan kata tak nak saya jadi juri lagi, dah takde rezeki saya jadi juri, saya berserah,” jawab Altimet kepada wartawan Xtra apabila ditanya pendapatnya tentang komen-komen negatif dari netizen. 

Tidak ada peserta ‘favourite’, Altimet percaya protege semuanya berbakat cuma ada yang lebih menyerlah dari yang lain. 

“Ada talent yang blossom lambat.  Ada yang kita nampak kuat sekarang tetapi tak boleh kekalkan momentum sampai ke penghujung. Ada yang dah nak akhir-akhir, baru tonjolkan kemampuan sebenar.  This is a competition. Anything can happen. 

“Kalau kalah hari ni tak mungkin akan kalah selamanya. Tengok sahaja Haqiem Rusli dan Aizat Amdan.  Mereka tak menang, tapi tengok kat mana diorang sekarang!” kata Altimet lagi. 

Baca: Penyanyi Popular Ini Sebenarnya Protege Black?

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 16 Mar 2019

Tunku Hanis Bengang Dituduh Popular Kerana Guna ‘Kabel’?

Uish, siapa tuduh Tunku Hanis guna ‘kabel’ tu? Tak baik tau!

Hiburan Thu, 10 Oct 2019

Sean Kingston 1019来马!与多位本地著名DJ联合演出

知名歌手Sean Kingston将于10月19日(星期六)晚上8时30分,在吉隆坡Quill City Mall举办巡回演唱。

Hiburan Sat, 28 Jun 2025
Hiburan Fri, 22 Nov 2019
Hiburan Wed, 22 Nov 2023

Kekuatan Jantung Tinggal 26 Peratus Sahaja, Ebby Yus Kena Cari RM38,000 Tanggung Kos Pasang Bateri Pada Jantung

Semoga ada pihak sudi hulurkan sumbangan kepada Ebby Yus dan harap segala urusan dipermudahkan.

error: Content is protected !!