Euforia Bola 2026
Eat Travel By: Ad Ops June 1, 2018 @ 5:00pm

Restoran Ini Perkenalkan Menu Burger Yang Disaluti Kentang Putar & Keju, Gerenti Terliur!

Yasss! Peminat cheese sekalian, ada berita baik untuk anda! Anda pernah tak dengar nama restoran Burger Bakar Abang Burn?

Ia terkenal dengan hidangan burger keju yang besar dan penuh dengan cheese. Tahun lepas, ia memperkenalkan menu Cheeseburger Raclette yang merangkumi burger yang ditambahkan dengan cheese lebur. Popular sangat sampai viral!

Kali ini pula, mereka hebatkan lagi menu mereka dengan memperkenalkan Cheeseburger Aligot (bukan alligator, ya).

Popular di Perancis, hidangan ini sedikit macam cheese fondue, di mana roti dicelup ke dalam sos keju yang yang dicairkan di atas api.

Selain keju, chocolate fondue pun ada. Untuk hidangan Aligot pula, bahannya adalah gabungan kentang putar, heavy cream, susu, bawang putih dan baaanyak keju yang telah dicairkan.

Foto: Instagram @sitiazahari

Untuk hidangannya di Restoran Burger Bakar Abang Burn, Encik Tukang Masak mencelup patty burger di dalam campuran ubi kentang dan keju ini sampai ia tersalut penuh. Bila ia dah sejuk, campuran ini menjadi lembut dan sedikit kenyal macam doh pizza.

Foto: Instagram @mumblingcici

Ini rupa lengkap burger itu, dan cara patty yang tebal, lembut dan berjus itu disalut. Cuba jangan terliur, ya!

 

A post shared by 나디아 ? (@yayaa.rose) on

Video ini menunjukkan bagaimana burger Aligot ini disiapkan.

Dah terliur? Siapa tak suka hidangan cheese yang menarik macam ini, kan?

Di Restoran Burger Bakar Abang Burn, pilih saja burger yang anda nak (harganya dari RM12) dan minta top-up Aligot dengan harga tambahan sebanyak RM5.

Kombinasi ini memang secocok! Cheese saja pun dah penuh nikmat, inikan pula bila ia ditambah dengan ubi kentang. Bayangkan apa rasanya bila anda menggigit patty yang dibalut dengan Aligot itu. Bila makan panas-panas… fuuhh!

Jangan tunggu-tunggu lagi dah! Anda bolehlah ke Restoran Burger Bakar Abang Burn untuk nikmati burger special ini.

Cawangan restoran ini ada banyak di serata Malaysia, seperti di Ampang, Shah Alam, Danau Kota, Pasir Gudang, Melaka, Alor Setar, Johor Baru, Kuantan dan Klang. Layari laman web ini untuk info selanjutnya.

Sumber: Have Halal Will Travel, Facebook Abang Burn

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Eat Travel Sat, 26 May 2018

Nikmati Kelazatan Avocado Milkshake Yang Power Ini!

Nikmati kesedapan jus avocado ini. Pasti terangkat punyalah!

Eat Travel Thu, 27 Dec 2018
Eat Travel Tue, 24 Dec 2019

Medan selera Kompleks PKNS Shah Alam kini berwajah baharu!

Kemudahan lain di kompleks ini juga dinaiktaraf demi keselesaan pengunjung.

Eat Travel Fri, 26 Oct 2018

Ini Resipi Ayam Bersalut Sos Teriyaki Yang Ringkas & Mudah Untuk Anda Cuba

Sos ini manis-manis dan memang kena dengan ayam.

Eat Travel Sat, 21 Mar 2020
Eat Travel Fri, 22 Feb 2019
error: Content is protected !!