Trending By: Attiqah Mohd June 2, 2019 @ 3:44pm

5 Video Iklan Raya Ni Confirm Buat Korang Tak Sabar Nak Balik Beraya Kat Kampung!

Hanya beberapa hari sahaja tinggal untuk kita semua menyambut bulan Syawal, macam yang korang tahu bila tibanya hari raya muncul la pelbagai video iklan raya yang confirm buat korang tak sabar-sabar nak balik raya kat kampung. 

Jom kita layan senarai 5 video iklan raya paling best tahun ni!

1. Hero Setulus Ikhlas- TV3 Dan Samsung Raya 2019

    

 TV3 dan Samsung membawakan kepada korang iklan raya yang confirm buat air mata korang meleleh. Berkisarkan mengenai pengorbanan dan kudrat seorang atuk yang menjaga cucunya. Yang paling best, ada penampilan istimewa dari duta setulus ikhlas. Kalau korang nak tahu siapa korang wajib tengok iklan raya ni!

2. Rendang SoRaya- Petronas Raya 2o19

Kalau korang layan iklan raya Petronas tahun-tahun sebelumnya memang temanya agak meruntun jiwa. Untuk tahun ni Petronas kembali dengan iklan raya bertajuk Rendang Soraya. Kisah mengenai Soraya yang berusaha untuk menyediakan resipi rendang tradisi arwah ibunya, adakah Soraya akan berjaya? Apa pula reaksi ayah Soraya dengan masakan rendang Soraya? Jangan lupa saksikan Rendang Soraya tau!

3. Meja Bulat Mak-Iklan Raya Suria 2019 

Suria FM tahun ini membawakan iklan raya 2019 yang confirm buat air mata korang jatuh. Apa yang paling best untuk tahun ni, deejay-deejay Suria FM menjadi pelakon utama dalam iklan raya ini. Meja Bulat Mak’ mengisahkan tentang sebuah keluarga 7 beradik yang jarang berpeluang untuk pulang beraya ke kampung atas kesibukan kehidupan di kota raya . Apakah yang bakal berlaku? Adakah Meja bulat mak menjadi ‘punca’ perpecahan keluarga ini..? Yang penting ada penampilan istimewa dari bonda, Fauziah Nawawi. 

4. Tumpang-PLUS Raya Aidilfitri 2019

Video raya dari PLUS ni mula-mula je korang nak gelak tapi endingnya confirm buat air mata berjurai. Mengisahkan Amir yang ingin pulang beraya tetapi tertinggal bas, Amir akhirnya meminta pertolongan Pak Man, pelbagai insiden berlaku sepanjang perjalanan mereka. Korang wajib tengok sampai habis!

5. Konvoi Epik Fantastik- TNB Raya 2019

Video raya dari TNB ni memang lain daripada yang lain. Memang mencuit hati tapi sarat dengan pengajaran. Mengisahkan keluarga besar Tok Wan yang suka berkonvoi ketika hari raya. Perjalanan mereka dipenuhi dengan pelbagai insiden mencuit hati dan menarik. Yang paling kelakar, satu family pakai walkie talkie! Korang wajib layan iklan ni, mesti buat korang tak sabar-sabar nak balik beraya kat kampung.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Wed, 30 Jun 2021
Trending Sat, 31 Aug 2019

Dua Lelaki Indonesia Terapung Diselamatkan

Nasib baik ada jaket keselamatan dimana dapat bertahan hingga bantuan sampai

Trending Mon, 26 Jul 2021
Hiburan Sat, 28 Aug 2021

“Bukan Nak Berahsia, Tapi…” – Syafiq Farhain Mengaku Sudah Ada Teman Istimewa

Penyanyi Syafiq Farhain atau nama sebenarnya, Nursyafiq Farhain A M Salim, 27, mengakui sudah mempunyai teman istimewa yang menghuni hatinya. Namun begitu, anggota bomba ini enggan mengulas lebih lanjut mengenai gadis yang menjadi pilihannya. “Sejujurnya, […]

Trending Sat, 19 Jun 2021
Featured Tue, 17 Aug 2021

“Berkat Doanya, Ramai Datang”- Azlee Senario Syukur Gerai Dapat Sambutan Selepas Dikunjungi Ebit Lew

Jika dahulu, lakonan dan jenakanya sering menjadi hiburan peminat di kaca televisyen namun kini pelawak Azlee Senario berhadapan dengan kesukaran mencari rezeki akibat hilang mata pencarian dalam musim pandemik. Baru-baru ini, tular di media sosial […]

Trending Sun, 3 Jan 2021

KPT Umum Bayaran Balik PTPTN Ditangguh Kepada Tempoh…

Berita baik buat penuntut IPTA/ IPTS..

Trending Mon, 22 Oct 2018

Tempoh Reman Suspek Langgar Lari Disambung

Yang dibebaskan semalam dengan jaminan polis ialah seorang lagi lelaki warga Libya dan seorang wanita tempatan.

Hiburan Sun, 12 Sep 2021

“Rezeki Tak Pernah Salah Alamat” – 2 Tahun Rehat, Amira Othman Bersyukur Kini Kembali Aktif

Selepas hampir dua tahun tak muncul dengan karya baharu, penyanyi Amira Othman bersyukur rezekinya datang mencurah-curah walaupun dalam keadaan pandemik. Sebelum ini, Amira atau nama sebenarnya, Nadia Amira Othman, 28, berehat kerana mengalami kecederaan otot. […]

| Live TV