Trending By: Attiqah Mohd June 2, 2019 @ 3:44pm

5 Video Iklan Raya Ni Confirm Buat Korang Tak Sabar Nak Balik Beraya Kat Kampung!

Hanya beberapa hari sahaja tinggal untuk kita semua menyambut bulan Syawal, macam yang korang tahu bila tibanya hari raya muncul la pelbagai video iklan raya yang confirm buat korang tak sabar-sabar nak balik raya kat kampung. 

Jom kita layan senarai 5 video iklan raya paling best tahun ni!

1. Hero Setulus Ikhlas- TV3 Dan Samsung Raya 2019

    

 TV3 dan Samsung membawakan kepada korang iklan raya yang confirm buat air mata korang meleleh. Berkisarkan mengenai pengorbanan dan kudrat seorang atuk yang menjaga cucunya. Yang paling best, ada penampilan istimewa dari duta setulus ikhlas. Kalau korang nak tahu siapa korang wajib tengok iklan raya ni!

2. Rendang SoRaya- Petronas Raya 2o19

Kalau korang layan iklan raya Petronas tahun-tahun sebelumnya memang temanya agak meruntun jiwa. Untuk tahun ni Petronas kembali dengan iklan raya bertajuk Rendang Soraya. Kisah mengenai Soraya yang berusaha untuk menyediakan resipi rendang tradisi arwah ibunya, adakah Soraya akan berjaya? Apa pula reaksi ayah Soraya dengan masakan rendang Soraya? Jangan lupa saksikan Rendang Soraya tau!

3. Meja Bulat Mak-Iklan Raya Suria 2019 

Suria FM tahun ini membawakan iklan raya 2019 yang confirm buat air mata korang jatuh. Apa yang paling best untuk tahun ni, deejay-deejay Suria FM menjadi pelakon utama dalam iklan raya ini. Meja Bulat Mak’ mengisahkan tentang sebuah keluarga 7 beradik yang jarang berpeluang untuk pulang beraya ke kampung atas kesibukan kehidupan di kota raya . Apakah yang bakal berlaku? Adakah Meja bulat mak menjadi ‘punca’ perpecahan keluarga ini..? Yang penting ada penampilan istimewa dari bonda, Fauziah Nawawi. 

4. Tumpang-PLUS Raya Aidilfitri 2019

Video raya dari PLUS ni mula-mula je korang nak gelak tapi endingnya confirm buat air mata berjurai. Mengisahkan Amir yang ingin pulang beraya tetapi tertinggal bas, Amir akhirnya meminta pertolongan Pak Man, pelbagai insiden berlaku sepanjang perjalanan mereka. Korang wajib tengok sampai habis!

5. Konvoi Epik Fantastik- TNB Raya 2019

Video raya dari TNB ni memang lain daripada yang lain. Memang mencuit hati tapi sarat dengan pengajaran. Mengisahkan keluarga besar Tok Wan yang suka berkonvoi ketika hari raya. Perjalanan mereka dipenuhi dengan pelbagai insiden mencuit hati dan menarik. Yang paling kelakar, satu family pakai walkie talkie! Korang wajib layan iklan ni, mesti buat korang tak sabar-sabar nak balik beraya kat kampung.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Kisah Viral Wed, 17 Jun 2020
Trending Tue, 16 Jun 2020

Semua Masjid, Surau Di Wilayah Persekutuan Kini Dibuka

Syukur bila kita boleh merasai kenikmatan menunaikan ibadah di masjid dan kembali..

Trending Wed, 28 Nov 2018

Kediaman Rasmi Perdana Menteri, Kompleks Seri Perdana Dibuka Kepada Orang Awam

Kompleks itu beroperasi pada setiap hari termasuk cuti sekolah, kecuali Jumaat dan hari kelepasan am ditutup untuk tujuan penyelenggaraan.

Trending Fri, 23 Apr 2021

“Disebalik Kekuatan, Rupanya Dia Tengah Bertarung” – Siti Sarah Beri Semangat Kepada Janna Nick

Penyanyi Siti Sarah Raissuddin, 37, memberikan kata-kata semangat kepada pelakon Janna Nick. Menerusi hantaran terbaru yang dimuat naik oleh Sarah di laman sosial Instagram, pelantun lagu Kesetiaan itu mengakui terkejut mendengar khabar terbaru Janna. Semalam, […]

Trending Tue, 12 Jan 2021

Anugerah Juara Lagu 35 Ditangguh

Agak-agak AJL 35 ditangguh sampai bila?

Trending Thu, 10 Sep 2020

Kedah Cadang Laksana Semula PKPD

jangan abaikan tahap kesihatan korang!

Trending Thu, 27 May 2021
Trending Wed, 1 Aug 2018

他为全球3亿个没鞋穿的儿童设计了「会长大的鞋子」

相信大家应该都拥有超过一双的鞋子,但是你知道全世界还有将近3亿个儿童没有鞋穿吗?

| Live TV