Trending By: Attiqah Mohd June 2, 2019 @ 3:44pm

5 Video Iklan Raya Ni Confirm Buat Korang Tak Sabar Nak Balik Beraya Kat Kampung!

Hanya beberapa hari sahaja tinggal untuk kita semua menyambut bulan Syawal, macam yang korang tahu bila tibanya hari raya muncul la pelbagai video iklan raya yang confirm buat korang tak sabar-sabar nak balik raya kat kampung. 

Jom kita layan senarai 5 video iklan raya paling best tahun ni!

1. Hero Setulus Ikhlas- TV3 Dan Samsung Raya 2019

    

 TV3 dan Samsung membawakan kepada korang iklan raya yang confirm buat air mata korang meleleh. Berkisarkan mengenai pengorbanan dan kudrat seorang atuk yang menjaga cucunya. Yang paling best, ada penampilan istimewa dari duta setulus ikhlas. Kalau korang nak tahu siapa korang wajib tengok iklan raya ni!

2. Rendang SoRaya- Petronas Raya 2o19

Kalau korang layan iklan raya Petronas tahun-tahun sebelumnya memang temanya agak meruntun jiwa. Untuk tahun ni Petronas kembali dengan iklan raya bertajuk Rendang Soraya. Kisah mengenai Soraya yang berusaha untuk menyediakan resipi rendang tradisi arwah ibunya, adakah Soraya akan berjaya? Apa pula reaksi ayah Soraya dengan masakan rendang Soraya? Jangan lupa saksikan Rendang Soraya tau!

3. Meja Bulat Mak-Iklan Raya Suria 2019 

Suria FM tahun ini membawakan iklan raya 2019 yang confirm buat air mata korang jatuh. Apa yang paling best untuk tahun ni, deejay-deejay Suria FM menjadi pelakon utama dalam iklan raya ini. Meja Bulat Mak’ mengisahkan tentang sebuah keluarga 7 beradik yang jarang berpeluang untuk pulang beraya ke kampung atas kesibukan kehidupan di kota raya . Apakah yang bakal berlaku? Adakah Meja bulat mak menjadi ‘punca’ perpecahan keluarga ini..? Yang penting ada penampilan istimewa dari bonda, Fauziah Nawawi. 

4. Tumpang-PLUS Raya Aidilfitri 2019

Video raya dari PLUS ni mula-mula je korang nak gelak tapi endingnya confirm buat air mata berjurai. Mengisahkan Amir yang ingin pulang beraya tetapi tertinggal bas, Amir akhirnya meminta pertolongan Pak Man, pelbagai insiden berlaku sepanjang perjalanan mereka. Korang wajib tengok sampai habis!

5. Konvoi Epik Fantastik- TNB Raya 2019

Video raya dari TNB ni memang lain daripada yang lain. Memang mencuit hati tapi sarat dengan pengajaran. Mengisahkan keluarga besar Tok Wan yang suka berkonvoi ketika hari raya. Perjalanan mereka dipenuhi dengan pelbagai insiden mencuit hati dan menarik. Yang paling kelakar, satu family pakai walkie talkie! Korang wajib layan iklan ni, mesti buat korang tak sabar-sabar nak balik beraya kat kampung.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Mon, 10 Sep 2018

Pengecualian SST Untuk Rokok Dan Warung Kecil

Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata selepas menerima pelbagai maklum balas daripada para peniaga kedai makanan dan minuman, pengecualian cukai SST ini harus diberikan kepada sewaan warung-warung kecil dalam perkarangan kedai.

Trending Wed, 5 Aug 2020
Trending Tue, 19 Jan 2021
Trending Thu, 1 Mar 2018

Traditional Chinese Cough Medicine Becomes Top Seller in New York

Ang mohs seem to be obsessing over Asian things lately and the price for one bottle of this cough medicine is way too expensive!

Trending Fri, 8 Jan 2021
Trending Mon, 21 May 2018

‘Jika saya mahu tidur, saya boleh tidur lena dan bangun apabila suka’

Ini adalah kehidupan yang perlu dihadapi. Saya tidak minta ia berlaku, namun ia kehidupan yang lebih baik, kini saya boleh melakukan apa yang saya mahu lakukan.

Trending Wed, 4 Jul 2018

Pihak Pendakwaan Ada Kes Yang Kukuh Terhadap Bekas Perdana Menteri – Tommy Thomas

Sehingga itu beliau akan menerima bahawa Najib Razak adalah tidak bersalah sehingga dibuktikan.

Trending Wed, 1 Jul 2020
Trending Tue, 27 Oct 2020
Trending Tue, 3 Jul 2018

Tak Mahu Jawatan, KJ Nak Rehat

Bagaimanapun beliau akan hadir ke sidang Parlimen selepas ini. Katanya ‘ Itu memang kena hadir mana boleh tidak hadir’.

| Live TV