Trending By: Salma Syahbuddin June 24, 2021 @ 4:29pm

“Jangan Jatuhkan Hukuman Melulu” – Hafidz Roshdi Bengang Netizen Lempar Kata-Kata Kesat Buat Elizad

Ternyata kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang pengguna media sosial yang dikenali sebagai Zain Rashdan mengenai tuduhan kononnya pelakon dan penyampai radio, Siti Elizad Sharifuddin mandul dan tidak solat begitu mengundang rasa tidak puas hati semua pihak.

Malah, rata-rata rakan artis dan semua followers Elizad membanjiri komen dengan kata-kata semangat dan doa buat kesejahteraan dan kesihatan Elizad dalam usaha untuk mendapatkan zuriat.

Bagi Hafidz Roshdi pula,  sebagai rakan artis yang pernah bekerjasama bersama Elizad, beliau tidak segan untuk tampil mempertahankan dan memuji tindakan Elizad yang dilihat sangat menjaga solat ketika sesi penggambaran dijalankan.

“Saya saksi, dan saya nampak sendiri depan mata saya.  Kalau terlibat sekali dengan shooting, tiap kali nak  solat dan nak masuk bilik tu, saya akan tengok Elizad dah ada kat dalam bilik tu dan nampak mesti dia dah siap  wudhuk dan bentang sejadah. Memang setiap kali!”

Menurut Hafidz, netizen atau sesiapa sahaja dinasihatkan agar  jangan terlampau suka untuk menjatuhkan hukum kepada orang lain, lebih-lebih lagi apabila tidak mengenali orang tersebut secara langsung ataupun tidak.

 

 

Ini kerana, setiap manusia itu lain dan mempunyai kelebihan dan kekurangan masing-masing.

“Tak perlulah kita cakap atau judge orang tu berdasarkan luaran sahaja. Oh! sebab tak pakai tudung, tak solat. Tak boleh lah macam tu…” katanya ketika sidang media secara maya yang diadakan pada Khamis.

Terdahulu, Elizad meluahkan rasa sedih dan kecewa apabila dilemparkan dengan kata-kata kesat seperti mandul, tidak solat dan tidak menutup aurat setelah pelbagai ikhtiar yang dilakukannya bersama suami sepanjang tempoh 6 tahun berumah tangga.

ARTIKEL BERKAITANDituduh Mandul, Dipanggil Puk***k, Didakwa Tak Solat – Elizad Sharifuddin Buat Laporan Polis Terhadap Netizen Biadap!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Tue, 6 Oct 2020

PM Jalani Kuarantin 14 Hari

Semoga PM kita baik-baik sahaja

Trending Mon, 16 Apr 2018

忘拉手煞爱车被风吹跑「自动倒退还会转弯」

买个东西出来车就不见了?山东省青岛市黄姓男子本月6日开车前往当地某购物中心血拼,没想到30分钟后出来爱车却消失无踪,以为是遇上偷车贼急得打电话报警,结果警员调阅监视器画面一看……

Trending Wed, 8 Jul 2020
Featured Sat, 17 Jul 2021

Jom Semak! Pemohon i-Citra Kini Boleh Semak Status Kelulusan Permohonan

Umum maklum, permohonan i-Citra KWSP sudah dibuka bermula 12 Julai lalu. Ramai pemohon yang ternanti nanti keputusan permohonan mereka. Justeru, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) baru sahaja mengumumkan melalui laman web rasmi berkaitan status permohonan […]

Trending Wed, 29 Apr 2020
Trending Sat, 19 Jun 2021
Trending Thu, 15 Oct 2020

Rakyat Malaysia Dijangka Boleh Tunai Umrah Mulai Januari 2021-PAPUH

Semoga kita dimurahkan rezeki untuk menjadi tetamu Allah..

Featured Fri, 14 Sep 2018

Coretan Indah Fazura Buat Fattah Sempena Ulang Tahun Ke-28 Suaminya. Happy Birthday Fattah!

Fazura mengusik hati netizen dengan beberapa posting romantis di Instagram sempena ulang tahun kelahiran suaminya, Fattah Amin.

Trending Fri, 15 Jun 2018

Nick Jonas Perkenalkan Priyanka Chopra Kepada Keluarga. Bukti Hubungan Mereka Serius

Bawa Priyanka ke majlis perkahwinan keluarganya, bukti hubungan Nick Jones dengan pelakon Bollywood itu serius.

| Live TV