Trending By: Salma Syahbuddin June 24, 2021 @ 4:29pm

“Jangan Jatuhkan Hukuman Melulu” – Hafidz Roshdi Bengang Netizen Lempar Kata-Kata Kesat Buat Elizad

Ternyata kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang pengguna media sosial yang dikenali sebagai Zain Rashdan mengenai tuduhan kononnya pelakon dan penyampai radio, Siti Elizad Sharifuddin mandul dan tidak solat begitu mengundang rasa tidak puas hati semua pihak.

Malah, rata-rata rakan artis dan semua followers Elizad membanjiri komen dengan kata-kata semangat dan doa buat kesejahteraan dan kesihatan Elizad dalam usaha untuk mendapatkan zuriat.

Bagi Hafidz Roshdi pula,  sebagai rakan artis yang pernah bekerjasama bersama Elizad, beliau tidak segan untuk tampil mempertahankan dan memuji tindakan Elizad yang dilihat sangat menjaga solat ketika sesi penggambaran dijalankan.

“Saya saksi, dan saya nampak sendiri depan mata saya.  Kalau terlibat sekali dengan shooting, tiap kali nak  solat dan nak masuk bilik tu, saya akan tengok Elizad dah ada kat dalam bilik tu dan nampak mesti dia dah siap  wudhuk dan bentang sejadah. Memang setiap kali!”

Menurut Hafidz, netizen atau sesiapa sahaja dinasihatkan agar  jangan terlampau suka untuk menjatuhkan hukum kepada orang lain, lebih-lebih lagi apabila tidak mengenali orang tersebut secara langsung ataupun tidak.

 

 

Ini kerana, setiap manusia itu lain dan mempunyai kelebihan dan kekurangan masing-masing.

“Tak perlulah kita cakap atau judge orang tu berdasarkan luaran sahaja. Oh! sebab tak pakai tudung, tak solat. Tak boleh lah macam tu…” katanya ketika sidang media secara maya yang diadakan pada Khamis.

Terdahulu, Elizad meluahkan rasa sedih dan kecewa apabila dilemparkan dengan kata-kata kesat seperti mandul, tidak solat dan tidak menutup aurat setelah pelbagai ikhtiar yang dilakukannya bersama suami sepanjang tempoh 6 tahun berumah tangga.

ARTIKEL BERKAITANDituduh Mandul, Dipanggil Puk***k, Didakwa Tak Solat – Elizad Sharifuddin Buat Laporan Polis Terhadap Netizen Biadap!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Thu, 5 Aug 2021

“Comelnya, Mirip Ayahanda”- Sambut Ulang Tahun Ke -10, Foto Terkini Raja Nazira Safya Jadi Perhatian Ramai

Telatah anakanda kepada Sultan Perak, Sultan Nazrin Shah dan Tuanku Zara Salim sentiasa mencuit hati ramai netizen. Baru baru ini, Raja Nazira Safya telah menyambat ulang tahun kelahirannya yang kini mencecah usia 10 tahun. Bersempena […]

Trending Thu, 19 Aug 2021
Featured Wed, 10 Nov 2021

Gara-Gara Siakap Kayangan, DSV Tawar Mahu ‘Belanja’ Semua Bil Mangsa

Wah, DSV belanja ikan siakap kayangan gaisss…

Trending Thu, 30 Jul 2020

Degil ! Lagi 12 Individu Didenda RM1,000 Langgar SOP

Jadi jangan degil dan malas patuh SOP!

Trending Fri, 9 Apr 2021
Trending Tue, 17 Nov 2020
Featured Wed, 3 Nov 2021

Gadis Sebak Dapat Pulang Ke Tanah Air Selepas Dua Tahun Tanggung Rindu

Berkhidmat sebagai barisan hadapan semasa pandemik sememangnya tidak mudah. Bukan sahaja sibuk dengan tugasan yang perlu dipikul malah terpaksa tinggal berjauhan dan menanggung rindu terhadap keluarga. Itulah yang dilalui oleh seorang gadis yang bekerja sebagai […]

| Live TV